TikTok ar putea fi amendat cu 27 de milioane de lire sterline: nu a reuşit protejarea copiilor

Autor: Laura Buciu Postat la 26 septembrie 2022 28 afişări

TikTok ar putea fi amendat cu 27 de milioane de lire sterline pentrucă nu a reuşit să protejeze confidenţialitatea copiilor atunci când aceştia folosesc platforma, potrivit BBC.

TikTok ar putea fi amendat cu 27 de milioane de lire sterline: nu a reuşit protejarea copiilor

Biroul Comisarului pentru Informaţii din Marea Britanie (ICO) a constatat că este posibil ca platforma de partajare de videoclipuri să fi prelucrat datele unor copii sub 13 ani fără consimţământul parental corespunzător.

Organismul de supraveghere a precizat că încălcarea a avut loc pe parcursul a mai mult de doi ani - până în iulie 2020 - dar că nu a tras încă concluziile finale.

TikTok contestă concluziile, menţionând că acestea sunt „provizorii”, potrivit BBC.

ICO a emis pentru TikTok Inc şi TikTok Information Technologies UK Limited o „notificare de intenţie” - un document legal care precede o potenţială amendă.

Notificarea prezintă opinia provizorie a ICO potrivit căreia TikTok a încălcat legislaţia britanică privind protecţia datelor între mai 2018 şi iulie 2020.

Ancheta ICO a constatat că este posibil ca platforma de socializare să fi: prelucrat datele copiilor cu vârsta sub 13 ani fără consimţământul parental corespunzător, că nu a reuşit să furnizeze informaţii adecvate utilizatorilor săi într-un mod concis, transparent şi uşor de înţeles, că a prelucrat date din categorii speciale, fără a avea un temei legal pentru a face acest lucru.

Potrivit Ofcom, 44% dintre copiii cu vârste cuprinse între opt şi 12 ani din Marea Britanie folosesc TikTok, în ciuda politicilor care interzic accesul pe platformă a minorilor sub 13 ani.

Comisarul pentru informaţii, John Edwards, a declarat: „Ne dorim cu toţii ca copiii să poată învăţa şi experimenta lumea digitală, dar cu o protecţie adecvată a confidenţialităţii datelor. Companiile care furnizează servicii digitale au obligaţia legală de a pune în aplicare aceste protecţii, dar opinia noastră provizorie este că TikTok nu a reuşit să îndeplinească această cerinţă”.

TikTok a implementat o serie de caracteristici pentru a consolida confidenţialitatea şi siguranţa pe site - inclusiv permiţând părinţilor să îşi lege conturile de cele ale copiilor lor şi dezactivând mesageria directă pentru persoanele sub 16 ani.

Dar dl Edwards a continuat: „Am fost clar că activitatea noastră pentru o mai bună protecţie a copiilor online implică colaborarea cu organizaţiile, dar va implica şi măsuri de aplicare a legii, dacă este necesar. În plus, analizăm în prezent modul în care peste 50 de servicii online diferite se conformează Codului pentru copii şi avem şase investigaţii în curs de desfăşurare privind companiile care furnizează servicii digitale şi care, în opinia noastră iniţială, nu şi-au luat suficient de în serios responsabilităţile în ceea ce priveşte siguranţa copiilor”.

Lansat în septembrie anul trecut, Codul copiilor a instituit noi coduri de practică în materie de protecţie a datelor pentru serviciile online care pot fi accesate de copii, bazate pe legile existente în materie de protecţie a datelor, existând posibilitatea de a aplica sancţiuni financiare în cazul unor încălcări grave.

ICO a precizat că constatările sale din notificare sunt provizorii şi că nu se poate trage nicio concluzie în acest stadiu cu privire la încălcarea legislaţiei privind protecţia datelor.

Acesta a adăugat: „Vom analiza cu atenţie orice observaţii din partea TikTok înainte de a lua o decizie finală”.

Un purtător de cuvânt al TikTok a declarat: „Această notificare de intenţie, care acoperă perioada mai 2018-iulie 2020, este provizorie şi, aşa cum a declarat chiar ICO, nu se poate trage nicio concluzie finală în acest moment. Deşi respectăm rolul ICO în protejarea confidenţialităţii în Regatul Unit, nu suntem de acord cu opiniile preliminare exprimate şi intenţionăm să răspundem oficial ICO în timp util”.

În 2019, firma a primit o amendă record de 5,7 milioane de dolari din partea Comisiei Federale pentru Comerţ, pentru gestionarea defectuoasă a datelor copiilor.

De asemenea, a fost amendată în Coreea de Sud din motive similare.

În iulie, Comisia pentru comerţ a Senatului SUA a votat pentru aprobarea unei măsuri care ar ridica la 16 ani vârsta la care copiii beneficiază de protecţii speciale de confidenţialitate online şi ar interzice publicitatea direcţionată către copii fără consimţământ.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
tiktok,
copil,
consimţământ

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.