Tendinţe. Ce soluţie a găsit dm drogerie markt în vremuri de inflaţie: în dreptul fiecărui produs, la raft, apare nu doar preţul, ci şi momentul ultimei scumpiri

Autor: Cristina Roşca Postat la 20 mai 2024 18 afişări

Într-o perioadă în care românii sunt tot mai atenţi la modul în care îşi cheltuie bani, pe fondul unei inflaţii ridicate care le-a mâncat din puterea de cumpărare, retailerul dm drogerie markt a decis să marcheze la raft, în dreptul fiecărui produs, când a avut loc ultima scumpire.

Tendinţe. Ce soluţie a găsit dm drogerie markt în vremuri de inflaţie: în dreptul fiecărui produs, la raft, apare nu doar preţul, ci şi momentul ultimei scumpiri

„Nemajorat din 27 decembrie 2023“ apare în dreptul unui plic cu mâncare pentru pisici Pe aceeaşi etichetă sunt trecute numele produsului, gramajul, preţul per unitate şi cel per kilogram.

Într-o perioadă în care românii sunt tot mai atenţi la modul în care îşi cheltuie bani, pe fondul unei inflaţii ridicate care le-a mâncat din puterea de cumpărare, retailerul dm drogerie markt a decis să marcheze la raft, în dreptul fiecărui produs, când a avut loc ultima scumpire.

Începând cu 2022, preţurile au crescut la toate sau aproape toate bunurile de larg consum, unele articole suferind dublări sau chiar triplări de preţ, iar asta într-o perioadă în care salariile nu au avut aceeaşi viteză de reacţie.

Astfel, în ultimii doi ani, dar mai ales în a doua jumătate din 2022 şi în 2023, producătorii şi retailerii au decla­rat că au trebuit să facă faţă unor modi­ficări de preţuri pe bandă rulantă, unii vorbind chiar de scumpiri săptămânale ori lunare. În acest context, românii au fost cei care, în final, au trebuit să scoată tot mai mulţi bani din buzunar.

De multe ori, preţurile s-au schimbat atât de des sau de mult încât a devenit dificil pentru oameni să ţină minte ce şi cât costa anterior.

În aceste condiţii, lanţul german de drogherii dm drogerie markt a decis să marcheze la raft acest lucru. „Nemajorat din 27 decembrie 2023“ apare în dreptul unui plic cu mân­care pentru pisici. Pe aceeaşi eti­chetă sunt trecute numele produsului, gra­m­ajul, preţul per unitate şi cel per kilo­gram.

Similar, în dreptul unui gel de duş pentru copii apare că preţul e neschimbat din 27 februarie 2024, pe când la o cremă de faţă ultima scumpire datează din 28 decembrie 2022. Pezenţa la raft a unor informaţii privind cele mai recente scumpiri îi poate ajuta pe oameni să decidă ce cumpără şi îi poate ajuta să urmărească mai uşor ceea ce fac actorii din industriile de FMCG şi retail.

Magazinele dm drogerie markt vând, în special, bunuri de larg consum nealimentare, adică produse cosmetice, de îngrijire personală şi a locuinţei.

Datele de la Institutul Naţional de Statistică arată că în aprilie 2024 (cele mai recente date), inflaţia totală (bunuri şi servicii) a fost de 5,9%, cu deflaţie la unele alimente şi inflaţie la majoritatea celorlalte produse. La articole de igienă şi cosmetice se înregistrează una dintre cele mai mari inflaţii, 13,17% (aprilie 2024 vs aprilie 2023). La detergenţi ea urcă la 25,64%, în timp ce la articole de menaj e 6,3%.

Dm drogerie markt a încheiat anul financiar 2022-2023 (1 octombrie - 30 septembrie) cu o cifră de afaceri de peste 1,3 miliarde de lei, în creştere cu 58% faţă de anul precedent, potrivit reprezentanţilor companiei. La 30 septembrie 2023, retailerul avea aproape 140 de magazine în România.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.