Ţara lui Mai Bine, platformă care vrea să fie o punte între producători locali şi restaurante, a adus peste 200 de companii împreună: „E un pas înainte, România evoluează”

Autor: Florentina Niţu Postat la 16 octombrie 2025 25 afişări

Ţara lui Mai Bine, platformă care vrea să fie o punte între producători locali şi restaurante, a adus peste 200 de companii împreună: „E un pas înainte, România evoluează”

Ţara lui Mai Bine, o platformă lansată în urmă cu un an de Edenred şi HORA, care vrea să fie o punte între restaurante şi producători români pentru aprovizionarea cu ingrediente locale, a adus împreună peste 200 de companii, din care 120 de producători şi 85 de restaurante.

„Sunt 200 de companii pe platformă şi numărul creşte. Indiferent că sunt restaurante sau producători au aderat la această platformă şi este un pas înainte, pentru că nu suntem pregătiţi să ne asociem, suntem sceptici şi ne gândim «de ce să iau eu aceleaşi roşii ca şi vecinul?». România evoluează, dar trebuie să fim conştienţi că în anii ’90-2000 am fost crescuţi într-un anumit fel”, a spus Radu Savopol, preşedintele HORA, Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România, care numără peste 200 de membri. El a fondat şi lanţul de cafenele 5 to go şi a făcut afirmaţia la o conferinţă despre importanţa prânzului ca verigă în lanţul economic, organizată de Ziua Mondiala a Alimentaţiei de Edenred şi HORA România.

Savopol a mai spus că românii caută meniuri tradiţionale, bazate pe prospeţime şi ingrediente locale, iar restaurantele îşi doresc să facă parteneriate directe cu producătorii.

Conform celor mai recente date ale barometrului FOOD1, 84% dintre proprietarii de restaurante din România colaborează în prezent cu producătorii locali. Barometru FOOD este un sondaj anual realizat în România pe un eşantion de 1.096 de utilizatori şi 100 proprietari de restaurante, în decursul lunii august 2025.

„Prin proiectul Ţara lui Mai Bine, Edenred contribuie la transformarea prânzului dintr-o simplă masă zilnică într-o alegere conştientă, care susţine sănătatea noastră a tuturor, precum şi dezvoltarea economiei locale. Prin acest proiect ne propunem să consolidăm principiile sustenabilităţii şi să generăm un impact economic prin facilitarea unei conexiuni autentice între restaurante şi producătorii locali”, a spus Görkem Oran, director general Edenred România. Acesta crede că alimentaţia este cu atât mai importantă cu cât la nivel mondial sunt 2 miliarde de persoane care suferă de obezitate.

Edenred, listată la bursa Euronext de la Paris, este o platformă digitală pentru servicii şi plăţi, care conectează peste 60 de milioane de utilizatori şi peste 2 milioane de comercianţi din 45 de ţări prin intermediul a 1 milion de clienţi corporativi. 

Edenred, cu 12.000 de angajaţi, oferă soluţii de plată pentru alimentaţie (cardurile de masă), stimulente (carduri cadou, platforme dedicate angajaţilor), mobilitate (soluţii multy-energy, mentenanţă, taxe de drum, parcări şi vouchere de transport) şi plăţi corporative (carduri de plată virtuale). În 2024, grupul a gestionat un volum de afaceri de aproximativ 45 de miliarde de euro, realizat în principal prin intermediul aplicaţiilor mobile, al platformelor online şi al cardurilor.  

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
restaurante,
platforma,
producator,
romania

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.