Ţara europeană cu cea mai bună campanie de promovare turistică. Este totodată şi cea mai controversată

Autor: Ana Obretin Postat la 07 noiembrie 2019 83 afişări

Ţara europeană cu cea mai bună campanie de promovare turistică. Este totodată şi cea mai controversată
Ţara europeană cu cea mai bună campanie de promovare turistică. Este...

"The G-Spot of Europe" (Punctul G al Europei) a fost numită cea mai bună campanie de promovare a unui oraş ca destinaţie turistică, proiectul care promovează Vilnius - capitala Lituaniei - stârnind, anul trecut, controverse numeroase prin aluziile sexuale îndrăzneţe, potrivit cnn.com.

Anul trecut, atunci când a fost lansată, campania de promovare a capitalei Lituaniei a stârnit controverse. În primul rând pentru că reclamele îndrăzneţe au fost difuzate cu doar câteva săptămâni înainte de vizita papei Francisc, în august 2018.

În al doilea rând, pentru că Vilnius este inclus regulat în topurile oraşelor europene subestimate sau ale destinaţiilor turistice ieftine, inclusiv pentru organizarea de petreceri ale burlacilor.

De altfel, în 2016, s-a situat pe locul al treilea în topul celor mai ieftine destinaţii pentru petreceri ale burlacilor realizat de site-ul FairFX.

Sloganul campaniei a fost acompaniat de o fotografie a unei femei întinse, cu ochii închişi ca şi cum ar fi fost în extaz, trăgând de un cearşaf de sub ea, pe care este imprimată harta Europei. Locul de care trage corespunde celui care ar marca oraşul Vilnius.

De asemenea, site-ul campaniei - care încă atrage clienţi - îndeamnă turiştii "să treacă serios la treabă" şi "să îşi construiască propria hartă a plăcerii".

Utilizatorilor li se oferă un test de personalitate, unde trebuie să spună dacă sunt de acord cu afirmaţii precum "adevărata plăcere nu vine fără efort" şi "accesoriile potrivite pot îmbunătăţi orice experienţă". Sunt prezentate apoi, în stilul aplicaţiei de întâlniri amoroase Tinder, 48 de activităţi cu care pot fi sau nu de acord, după care li se creează o "hartă a plăcerii personală", cu recomandări precum "fii curajos pentru a experimenta" (tururi fantomă sau escape rooms), "fă-o în întuneric" (viaţa de noapte) şi "foloseşte limba" (localurile unde pot mânca).

Dacă aleg să nu facă acel test, utilizatorii pot "omite preludiul" şi "naviga printre plăcerile din Vilnius".

Campania a devenit celebră la nivel mondial, lucru care i-a bucurat pe studenţii care au conceput-o, dar i-a ofensat pe preoţii din ţara majoritar catolică. Episcopul de Vilnius a avertizat că acesta poate căpăta reputaţia unui "oraş dedicat turismului sexual", în timp ce Guvernul lituanian a cerut oficiului de turism Go Vilnius să amâne lansarea campaniei până după vizita suveranului pontif, solicitare ignorată de autorităţi.

O singură plângere a fost făcută oficial, în Marea Britanie, dar autoritatea de reglementare a publicităţii a respins-o, considerând că, deşi unii ar putea considera campania lipsită de gust, "nu transformă femeia din imagine într-un obiect".

Proiectul a primit titlul de cea mai bună campanie de promovare a unui oraş ca destinaţie turistică la International Travel and Tourism Awards, o gală a excelenţei în domeniu care a avut loc marţi seară, la Londra, în Marea Britanie.

Însă, cel mai important, a contribuit la creşterea numărului de vizitatori, potrivit Ingăi Romanovskienè, directorul Go Vilnius.

La nivel general, numărul vizitatorilor înregistraţi de Vilnius a crescut cu 12,5% în ultimul an. Numărul turiştilor din Germania şi Marea Britanie - primele două segmente de piaţă - a crescut cu 37,8%, respectiv 20,5%.

"Scopul nostru a fost să atragem mai mulţi turişti tineri, curioşi să descopere noi destinaţii incitante", a spus directoarea Go Vilnius. Campania a avut ca scop să sublinieze faptul că, "deşi Vilnius nu este un oraş foarte cunoscut, odată ce vizitatorii îl descoperă, le va plăcea experienţa".

Aceasta a recunoscut că, deşi campania a fost una sensibilă, nu a avut ca scop ofensarea anumitor persoane, fiind dedicată mai ales generaţiei "millennials" (persoane cu vârste între 18 şi 35 de ani).

Totodată, aceasta spune că nu îşi face probleme că această campanie ar atrage turişti nepotriviţi, subliniind că nu au fost înregistrate incidente legate de aceştia.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
CAMPANIE,
VILNIUS,
Ce milionari a produs IT-ul din România Ce milionari a produs IT-ul din România

Soţii Florin şi Măriuca Talpeş au fondat în 1991 firma Softwin, care în 2001 a devenit Bitdefender - cel mai de succes produs software românesc vândut în toată lumea. În paralel, Radu Georgescu a înfiinţat în 1992, împreună cu alţi parteneri, compania GeCAD Software, care doi ani mai târziu a scos pe piaţă antivirusul RAV, pe care l-a vândut în 2003 gigantului Microsoft pentru o sumă de peste 10 milioane de dolari. De atunci, industria IT din România s-a dezvoltat continuu, iar în ultimii ani s-a creat o adevărată efervescenţă pe această piaţă: start-up-uri vândute giganţilor străini şi tot mai multe idei de afaceri bazate pe tehnologie care atrag finanţări de ordinul sutelor de milioane de dolari.

vezi continuarea
ZF.ro
REVOLUŢIE la ANAF. Fiscul a dat startul REVOLUŢIE la ANAF. Fiscul a dat startul
ULTIMĂ ORĂ: Probleme pentru eMag de Black Friday!! Ce se întâmplă când clienţii încearcă să plătească
ProMotor.ro
Video : Și-a cumpărat o mașină SECOND-HAND, dar în service mecanicii i-au dat VESTEA Video : Și-a cumpărat o mașină SECOND-HAND, dar în service mecanicii i-au dat VESTEA
De câte benzi are nevoie șoferul unui BMW X6 pentru a face un viraj? VIDEO
Un bărbat a încercat să-și sune IUBITA în timp ce conducea dar a ajuns de RÂSUL internetului. Nu apăsa acest buton! VIDEO
Descopera.ro
MAŞINILE electrice sunt mai PERICULOASE decât s-a crezut. Ce nu spune niciunul dintre marii producători MAŞINILE electrice sunt mai PERICULOASE decât s-a crezut. Ce nu spune niciunul dintre marii producători
Japonezii au luat o decizie ULUITOARE care stârneşte PANICĂ la nivel mondial. ''Şi dacă îl scapă de sub control...'' - VIDEO
Misterul DISPARIŢIILOR din Triunghiul Bermudelor a fost REZOLVAT
Go4it.ro
Lupta 5G. Ce dispozitive pregătesc Apple, Samsung, Huawei, Xiaomi şi Nokia pentru 2020 Lupta 5G. Ce dispozitive pregătesc Apple, Samsung, Huawei, Xiaomi şi Nokia pentru 2020
TESLA ataca BMW, Audi şi VW chiar la ei acasă! Ce planuri are Elon Musk pentru piaţa din EUROPA
Telefoanele anului 2020! Care vor fi cele mai bune telefoane şi când se vor lansa
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.