Studiu UPS: 65% dintre clienţii industriali fac achiziţii direct de la producător şi evită distribuitorii

Autor: Florin Casota Postat la 19 octombrie 2015 72 afişări

Studiu UPS: 65% dintre clienţii industriali fac achiziţii direct de la producător şi evită distribuitorii

UPS  a făcut publice rezultatele studiului Dinamica Tranzacţiilor Industriale, în cadrul căruia au fost intervievaţi 719 experţi în achiziţii din Franţa, Germania, Italia şi Marea Britanie, şi evidenţiază cum este afectat modelul tradiţional de business al distribuitorilor în actualul context de piaţă.

Numărul clienţilor industriali care fac achiziţii direct de la producător se află pe un trend ascendent. Studiul arată că 65% dintre aceştia evită deja distribuitorii industriali şi alţi 30% iau în considerare să plaseze comenzi de tipul DfM, astfel că distribuitorii industriali trebuie să adopte canale de e-Commerce şi să ofere o experienţă de cumpărare superioară pentru a-şi păstra cotele de piaţă.

De asemenea, se arată că peste 50% dintre distribuitorii industriali europeni cumpără şi fac sourcing online şi mulţi (42%) îşi cheltuiesc astfel mai mult de jumătate din buget. Mai mult de atât, 75% dintre respondenţi spun că ar reloca aceste cheltuieli către un distribuitor care are un website cu o interfaţă user-friendly şi care le oferă clienţilor servicii superioare de consultanţă.

„Odată îndeplinite criteriile de calitate şi preţ, cumpărătorii sunt dispuşi să colaboreze cu vânzători care răspund mai bine nevoilor lor, fie pentru că le oferă experienţa unui website mai convenabil sau pur şi simplu pentru că au parte de răspunsuri mai rapide la întrebările despre produsul”, declară Scott Aubuchon, Vice Preşedinte, Marketing, UPS Europa. „Distribuitorii vor trebui să îşi adapteze modelul de vânzări şi să ofere servicii excelente dacă doresc să îşi păstreze actuala poziţie în piaţă.”

O mare parte dintre clienţii industriali respondenţi, anume 78%, se aşteaptă ca distribuitorii să le ofere şi mai multe servicii post vânzare, precum instalare, reparaţii şi mentenanţă. Abilitatea distribuitorilor de a le oferi clienţilor servicii suplimentare şi o experienţă consecventă va fi decisivă în succesul viitor al acestora.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/studiu-ups-65-dintre-clientii-industriali-fac-achizitii-direct-de-la-producator-si-evita-distribuitorii-14853551
14853551
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Premierul Cîţu semnează singur proiectul de ordonanţă de urgenţă care reglementează plata în plus peste serviciul decontat la privat. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Ioana Răduca, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.