STUDIU DE CAZ: Pateuri mici, profituri mari pentu Fornetti

Postat la 13 august 2007 5 afişări

Chiar daca ajunsese la finele anului trecut la aproape 520 de magazine deschise in franciza, Fornetti a ramas un lant de patiserii limitate la un singur gen de produse - pateurile mici, vandute la kilogram. Conducerea companiei a decis sa lanseze insa noi produse, mai mari, vandabile la bucata, spre a-si diversifica oferta. Aceste produse reprezinta acum un sfert din vanzarile companiei, care estimeaza pentru 2007 o cifra de afaceri de aproape 27 de milioane de euro.

Chiar daca ajunsese la finele anului trecut la aproape 520 de magazine deschise in franciza, Fornetti a ramas un lant de patiserii limitate la un singur gen de produse - pateurile mici, vandute la kilogram. Conducerea companiei a decis sa lanseze insa noi produse, mai mari, vandabile la bucata, spre a-si diversifica oferta. Aceste produse reprezinta acum un sfert din vanzarile companiei, care estimeaza pentru 2007 o cifra de afaceri de aproape 27 de milioane de euro.

 

CONTEXTUL: Fornetti Romania SRL a incheiat calculele financiare pe 2006 cu o crestere de 24% a cifrei de afaceri si un profit brut mai mare cu peste 15%. Multumitor, dar nu si ca sa asigure perspectiva pe mai departe: piata cerea si altceva decat cateva sortimente de pateuri comercializate la suta de grame.

 

DECIZIA: Compania a decis sa lanseze noi tipuri de produse, mai mari, care sa fie comercializate la bucata. A luat nastere astfel gama de produse Altro, care initial continea pateurile XXL Altro si din care ulterior au ajuns sa faca parte si produsele de tip Pontino.

 

EFECTELE: Noile tipuri de produse detin dupa doar cateva luni de la lansare, o cota de 25% din vanzarile companiei, fiind unul din principalele motoare de crestere a afacerilor Fornetti, care tinteste in acest an o majorare a cifrei de afaceri cu aproape 15 procente.

 

Cautam nevoie de hrana", spune directorul de relatii publice al Fornetti Romania, Ioan Magheti. Nevoia respectiva a adus companiei anul trecut un profit brut de 4,1 milioane de euro, profitul net fiind estimat la 3,6 milioane. Ce se profileaza insa pentru 2007? "La inceputul acestui an am lansat un proiect in Timisoara, ca urmare a monitorizarii unicului magazin-pilot din cadrul companiei. Observasem in timp o cerere pentru o hrana consistenta, care sa fie servita intr-un interval de timp scurt, eventual si la pachet", spune Ioan Magheti.

 

Astfel, dupa ce Fornetti s-a limitat doar la lansari de noi sortimente de pateuri mici, a luat decizia inceperii unei perioade de testare pentru produse mai mari si mai consistente, care sa fie livrate la bucata, spre deosebire de pateurile clasice care se vindeau la gramaj. A fost creata gama de produse Altro, iar primele noutati au fost pateurile XXL, urmate apoi de Pontino.

 

"Am vazut ca vanzarile merg bine si ca exista potential pentru aceste noi produse. Asa am decis sa le introducem in oferta noastra", spune reprezentantul companiei. Trecerea de la etapa de test la productia de masa a durat cateva saptamani, fiind necesara achizitia de noi cuptoare de coacere, precum si instruirea personalului, atat cel al fabricii proprii de langa Timisoara, cat si al celui din magazinele deschise in regim de franciza.

 

Noile produse XXL si Pontino detin acum cote de 8%, respectiv 17% din productia Fornetti. "Nu sunt singurul factor care ne fac sa estimam cresterea cifrei de afaceri la aproape 27 de milioane de euro in acest an, dar este clar ca au succes. Reprezinta un sfert din vanzari", argumenteaza Ioan Magheti.

 

Compania si-a bugetat pentru acest an investitii de doua milioane de euro, principalele directii fiind marirea capacitatii de productie cu 30% si construirea unui nou depozit langa Bucuresti. Noul depozit va deservi zona de sud-est a tarii, in timp ce depozitul de la Timisoara va aproviziona zona de vest, iar cel din Odorheiu Secuiesc (judetul Harghita) - Moldova si centrul tarii.

 

Cresterea cifrei de afaceri si a profitului ar urma sa fie impulsionata si de marirea retelei de magazine Fornetti. La inceputul acestui an, compania avea deschise in regim de franciza aproximativ 520 de puncte de vanzare, numarul acestora ajungand in acest moment la 585.

 

Desi oficialii companiei declarasera anterior ca reteaua ar putea sa se extinda in acest an cu 200 de unitati noi, Ioan Magheti spune ca la finalul acestui an vor exista cel mai probabil 650 de patiserii Fornetti. "Unele dintre acestea se inchid si astfel numarul ramane constant. In plus, pe litoral exista o tendinta de sezonalitate care face ca respectivele unitati sa functioneze pentru un numar limitat de luni."

 

Dupa conceperea gamei Altro, compania analizeaza posibilitatea introducerii altor produse noi si chiar a unui nou concept de servire. Astfel, nu mai sunt avute in vedere doar locurile intens circulate (bulevarde sau centre comerciale), care reprezinta una din cerintele de baza care trebuie indeplinite pentru a obtine franciza (doritorul trebuie sa dispuna de un spatiu aflat intr-un loc cu o circulatie intensa), ci sunt avute in vedere si alte zone, precum vecinatatea scolilor sau poate a fabricilor. Reprezentantul companiei spune ca s-ar putea dezvolta alte noi tipuri de produse, noile unitati urmand sa semene cu un mic fast-food unde clientii sa poata lua o gustare calda.

 

"Exista inca discutii asupra acestui aspect, optiunea fiind in analiza", spune Ioan Magheti despre noul proiect al companiei.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/studiu-de-caz-pateuri-mici-profituri-mari-pentu-fornetti-1010073
1010073
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.