Studiu: Cât de afectaţi sunt românii de criza produsă de pandemie şi ce planuri au în perioada următoare?

Autor: Roxana Rosu Postat la 06 mai 2020 139 afişări

Impactul pandemiei de COVID19 este vizibil atât la nivel medical, în aspecte legate de igienă şi siguranţă, cât şi în comportamentul de consum al românilor, în planurile de viitor şi de achiziţii ale acestora, arată un studiu realizat firma de cercetare de piaţă Mia Marketing.

Studiu: Cât de afectaţi sunt românii de criza produsă de pandemie şi ce planuri au în perioada următoare?

Impactul pandemiei de COVID19 este vizibil atât la nivel medical, în aspecte legate de igienă şi siguranţă, cât şi în comportamentul de consum al românilor, în planurile de viitor şi de achiziţii ale acestora, arată un studiu realizat firma de cercetare de piaţă Mia Marketing.

În plan financiar, 53% dintre românii care au contractat credite ipotecare spun că intenţionează să solicite amânarea plăţii ratelor către bancă, iar o treime dintre cei care vor aplica pentru a beneficia de această măsură susţin că vor opta pentru perioada maximă de amânare prevazută de lege, respectiv de 9 luni.

“Educaţia financiară de bază rămâne un subiect esenţial indiferent de etapa de evoluţie a economiei româneşti. Conexiunea comportamentului de consum cu nevoia de gestionare a resurselor financiare pe care fiecare român le are la dispoziţie este un exerciţiu fundamental şi în această perioadă. Teoria trebuie transpusă în practică într-o manieră care să asigure beneficii pe termen lung atât consumatorilor, cât şi mediului de afaceri şi autorităţilor”, a declarat Ciprian Zamfirescu, Partner la Mia Marketing.

Totuşi, deşi, criza generează îngrijorare pentru 8 din 10 români, majoritatea rămân optimişti cu privire la planurile de viitor şi doar 1 din 3 persoane intervievate au în vedere renunţarea la anumite achiziţii programate de bunuri şi servicii.

Astfel, 21% spun că vor renunţa la achiziţionarea unei asigurări de viata sau de sănătate,  26% nu vor mai cumpăra aparate electronice de tip TV în perioada următoare, iar 29% renunţă la electrocasnice mari şi 31% la smarphone-uri.

În ceea ce priveşte petrecerea timpului liber, aproape jumătate dintre românii intervievaţi se gândesc să-şi anuleze vacanţa de vară (46%) şi jumătate dintre aceştia nu vor mai achiziţiona un pachet de tip city-break, deocamdată.  De asemenea, 36% nu mai vor să cumpere un autoturism deocamdată.

În acelaşi timp, emisiunile TV, alături de utilizarea reţelelor de socializare şi a platformelor de comunicare, sunt activităţile care au înregistrat creşteri puternice în această perioadă.

O treime dintre participanţii la studiu spun că folosesc mai mult timp Whatsapp sau Messenger pentru a comunica şi petrec mai mult timp pe Facebook. De asemenea, 45% petrec mai mult timp la televizor.

Platformele de streaming video au înregistrat la rândul lor creşteri în utilizare (12% netflix, respectiv 9% HBO Go), în timp ce Youtube a fost accesat cu 22% mai mult decât înainte.

“Activităţile de divertisment susţinute de tehnologie devin un sector de tip “commodity”, o evoluţie accelerată de contextul pandemiei de COVID-19. Propagarea cu rapiditate a utilizării acestora este o oportunitate în acest moment pentru sectorul de tehnologie, dar preocupările privind impactul social şi comercial pe termen lung al acestora vor trebui analizate în continuare cu foarte mare atenţie”, a afirmat Cristian Stefanescu, Partner la Mia Marketing.

În plan sanitar, principalele măsuri de protecţie luate de români împotriva noului coronavirus au fost spălatul des pe mâini cu apă şi săpun (92%), mersul mai rar la cumpărături (84%), purtarea măştii de protecţie la ieşirea din casă (81%), purtarea mănuşilor de protecţie la ieşirea din casă (77%) şi curăţarea şi dezinfectarea zilnică a suprafeţelor atinse (77%).

Mia Marketing este una dintre primele companii de cercetare de piaţă din România, înfiinţată în anul 1992. Firma realizează studii de piaţă pentru clienţi din industrii precum FMCG, Retail, Telecomunicatii, Auto, Agricultură, Media, Asigurări şi Bănci.

Studiul a fost realizat în perioada 3-17 aprilie 2020.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
romani,
studiu,
pandemie,
planuri
Omul de afaceri care a înfiinţat medicina privată în România. Urmează să lanseze un proiect GIGANT, care ar putea fi un model şi pentru sistemul de stat Omul de afaceri care a înfiinţat medicina privată în România. Urmează să lanseze un proiect GIGANT, care ar putea fi un model şi pentru sistemul de stat

Wargha Enayati a câştigat suficient de mulţi bani din imobiliare încât în 1995 să poată intra în domeniul său de expertiză, cel medical. A fondat astfel prima clinică privată din România, iar de atunci premierele s-au ţinut lanţ: primele abonamente medicale de pe piaţa locală, prima reţea de sănătate privată, prima clinică dedicată exclusiv femeilor, primele policlinici sociale şi multe altele.

vezi continuarea
ZF.ro
Ţara din UE care INTERZICE accesul persoanelor din România, după ce numărul de cazuri a explodat la noi în ţară Ţara din UE care INTERZICE accesul persoanelor din România, după ce numărul de cazuri a explodat la noi în ţară
Ufuk Tandoğan, CEO al Garanti BBVA România, despre cina ideală: „În trecut, pentru această întrebare mi-aş fi luat timp să trec în revistă câţiva dintre autorii sau artiştii mei preferaţi, lideri care m-au inspirat sau laureaţi ai premiilor Nobel. Acum..."
Mediafax
De ce nu poate România împiedica răspândirea pandemiei printr-o nouă stare de urgenţă? EXPLICAŢIA unui reputat psiholog De ce nu poate România împiedica răspândirea pandemiei printr-o nouă stare de urgenţă? EXPLICAŢIA unui reputat psiholog
Donald Trump susţine că 99% din cazurile de coronavirus sunt „total inofensive”
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
PSD, reacţie la apelul lui Iohannis PSD, reacţie la apelul lui Iohannis
Apelul lui Iohannis către Parlament
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan E hotarata treaba  Fotbalul se joaca in zece... COMENTARIU Valeriu Suhan E hotarata treaba Fotbalul se joaca in zece...
Povestile lui Valeriu Suhan La plesneala cu un springar (parte a II-a)

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.