Ce strategie au adoptat companiile din HoReCa în pandemie. Dragoş Petrescu, fondatorul City Grill: Am şters cu buretele tot ce ştiam şi ne-am gândit ce-am face astăzi dacă am vrea să investim în acest domeniu

Autor: Cristina Bellu Postat la 08 iunie 2020 357 afişări

Dragoş Petrescu, fondatorul City Grill, un business care s-a apropiat de 190 mil. lei în 2019, consideră că foarte multe companii din HoReCa au fost forţate să gândească noi strategii de continuare a businessului în contextul în care industria a intrat într-un blocaj total în perioada martie-mai, pe fondul restricţiilor impuse de stat în urma declanşării pandemiei de COVID-19.

Ce strategie au adoptat companiile din HoReCa în pandemie. Dragoş Petrescu, fondatorul City Grill: Am şters cu buretele tot ce ştiam şi ne-am gândit ce-am face astăzi dacă am vrea să investim în acest domeniu

Dragoş Petrescu, fondatorul City Grill, un business care s-a apropiat de 190 mil. lei în 2019, consideră că foarte multe companii din HoReCa au fost forţate să gândească noi strategii de continuare a businessului în contextul în care industria a intrat într-un blocaj total în perioada martie-mai, pe fondul restricţiilor impuse de stat în urma declanşării pandemiei de COVID-19.

“Industria HoReCa a fost una dintre cele mai lovite sectoare în acestă perioadă. Ne-am aflat în prima linie ca impact şi, la începutul crizei, am avut 2-3 zile de cumpănă în care ne-am strâns toată echipa de management şi am recreat o strategie la care nu ne-am fi aşteptat, plecând de la o filozofie de start-up. Am şters cu buretele tot ce ştiam şi ne-am gândit ce-am face astăzi dacă am vrea să investim în acest domeniu”, spune Dragoş Petrescu.

Concret, au fost indentificate trei linii principale de business, respectiv segmentul de delivery, piaţă care a explodat în perioada în care statul a declarat starea de urgenţă, segmentul de key account şi cel de offline.

“Segmentul de delivery este predictibil şi poate fi crescut. În alte condiţii n-am fi avut energie şi determinare să ne ocupăm de el, iar acum estimez că va genera 20-25% din totalul cifrei de afaceri. Apoi este zona de key account pentru ready meal, repectiv ready to eat, ready to cook – produse care fac legătura dintre brand, produs şi servirea din magazinele tip supermarket şi hipermarket, un segment care va ocupa probabil 10-15% din totalul afacerilor şi zona de offline, zona restaurantelor traditionale, care va câştiga circa 60-65% din totalul businessului”, explică fondatorul  City Grill.

El apreciază că înainte de criză segmentul de delivery reprezenta circa 3-4% din totalul businessului unei companii care activează în zona de restaurante, iar acum, acest procent se va situa la aproximativ 20-25%, evoluţie la care în mod natural s-ar fi ajuns în circa zece ani.

“În perioada aceasta s-a întâmplat un lucru incredibil. Practic, zece ani de evoluţie s-au concentrat în trei luni. Mă refer la faptul că zona de delivery avea până în februarie o pondere situată între 3-4% din cifra de afaceri şi, deodată, a crescut la 100% în perioada stării de urgenţă. După ce vom ieşi din criză estimez că segmentul de delivery va rămâne undeva la 20-25% din cifra de afaceri, aşa cum ar fi ajuns în mod natural peste zece ani”.

Compania şi-a adaptat produsele destinate segmentului de livrare prin introducerea unui meniu special destinat familiilor, unde sunt adresate cantităţi mai mari, şi a unui meniu care vizează livrarea tradiţională şi unde sunt estimate vânzări de 80%.

Din perspectiva lui Dragoş Petrescu, una dintre urmările experienţei generată de pandemia de COVID-19 este că tehnologia va intra foarte puternic şi în industria HoReCa, care până acum a fost mai ferită de această experienţă.

“Aceste transformări vor schimba lumea businessului definitiv şi vor rămâne foarte stabile în comportamentul clientului nostru”.

Fondatorul City Grill apreciază că un brand puternic aduce o siguranţă în orice business şi îl ajută să traverseze mai uşor orice criză.

“Atunci când economia este pe creştere brandurile sunt importante, dar lasă loc şi pentru apariţii noi, iar clientul este dispus să experimenteze, este o efervescenţă. Atunci când se întâmplă o criză profundă cum este cea pe care o traversăm acum, se vede cu adevărat puterea brandului. El aduce o siguranţă businessului. Consumatorul are încredere într-un brand puternic şi atunci îl accesează mult mai des. Brandul este foarte important în poziţionarea pe piaţă şi într-un moment de cumpănă poate face diferenţa între un învingător şi un învins”.

Grupul City Grill a încheiat anul 2019 cu o creştere de 13% a cifrei de afaceri, la 187 milioane lei. În portofoliul grupului se află brandurile Hanu’ Berarilor, City Grill şi City Cafe, Buongiorno, Caru’ Cu Bere, Restaurant Hanu’ lui Manuc, Pescăruş şi Becker Brau.

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Cât câştigăm din businessul NATO. O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.