Starea de bine a angajaţilor aduce profit. Companiile care investesc în oameni câştigă dublu, în loialitate şi în rezultate financiare

Autor: Ramona Cornea Postat la 26 iunie 2025 47 afişări

Wellbeingul nu este doar despre abonamente la sală sau fructe la birou, este despre performanţă, re­tenţie şi cultură organizaţională, sus­ţin liderii companiilor care au vorbit în cadrul evenimentului de lansare a raportului „Return on Wellbeing 2025“ publicat de 7card by Wellhub.

Starea de bine a angajaţilor aduce profit. Companiile care investesc în oameni câştigă dublu, în loialitate şi în rezultate financiare

♦ „Dacă nu sunt bine fizic şi mental, nu voi avea o performanţă bună la locul de muncă.“ ♦ „Nevoile sunt într-o sferă care depăşeşte partea fizică, care se duce spre sănătatea emoţională. Este responsabilitatea noastră să venim cu acţiuni în acest sens.“ ♦ „Constatăm o maturizare accelerată a pieţei, liderii români sunt tot mai conştienţi că un program de wellbeing nu este un cost, ci un pilon esenţial al performanţei.“

Wellbeingul nu este doar despre abonamente la sală sau fructe la birou, este despre performanţă, re­tenţie şi cultură organizaţională, sus­ţin liderii companiilor care au vorbit în cadrul evenimentului de lansare a raportului „Return on Wellbeing 2025“ publicat de 7card by Wellhub.

Dincolo de bugete şi iniţiative punctuale, wellbeingul devine o parte integrantă din strategia de HR şi de business a companiilor româneşti. Datele din raportul citat arată o maturizare a pieţei şi confirmă că starea de bine a angajaţilor generează nu doar bunăstare, ci şi performanţă financiară.

„Constatăm o maturizare acce­lerată a pieţei, liderii români sunt tot mai conştienţi că un program de wellbeing nu este un cost, ci un pilon esenţial al performanţei.

Provocarea noastră este să ajutăm companiile să transforme aceste convingeri în politici clare, bugete reale şi rezultate măsurabile, mai ales în colaborare cu echipele de HR“, spune Dan Moraru, country lead, 7card by Wellhub.

Datele din raportul Return on Wellbeing 2025 indică o aliniere parţială a României la tendinţele globale. La nivel global, 82% dintre lideri globali raportează o rentabilitate pozitivă a investiţiilor în wellbeing, iar în România 58% dintre liderii de business consideră starea de bine un factor esenţial pentru succesul financiar.

Dintre companiile din România participante la studiu, 78% au văzut un câştig mai mare de 50% după implementarea programelor de wellbeing, iar 30% dintre ei au obţinut peste 100%, adică pentru fiecare 1 leu investit au primit 2 lei înapoi.

De asemenea, el a punctat că există o diferenţă în modul în care angajaţii şi directorii generali percep beneficiilor legate de wellbeing în companii.  Deşi e clar că starea de bine este un avantaj de business, mulţi directori generali cred că angajaţii lor o duc mai bine decât în realitate şi ajung astfel să subevalueze cât de mult ar trebui să investească.

„Datele din România nu diferă semnificativ faţă de celelalte pieţe analizate“.

„93% dintre angajaţi cred că susţinerea în starea de bine contează în mod egal cu salariul. De partea cealaltă, doar 50% dintre CEO cred că starea de bine contează în mod egal cu salariul. Angajaţii nu îşi doresc doar acces la anumite lucruri, ci şi sprijin, informare, educaţie şi încurajare“, a spus Dan Moraru în cadrul evenimentului de lansare al raportului. 

Raportul subliniază că 92% dintre directorii generali români recunosc impactul direct al sănătăţii mintale asupra performanţei organizaţionale.  56% dintre ei afirmă că wellbeingul sprijină retenţia angajaţilor, iar 43% spun că a contribuit la reducerea costurilor medicale. De asemenea, 55% au remarcat o influenţă directă asupra absenteismului, iar 41% observă un efect pozitiv asupra retenţiei.

„Nu se mai pune problema de a nu mai avea partea de wellbeing în strategia de HR care susţine dezvoltarea organizaţională.  Trebuie să ne uităm la nevoile clienţilor, asta devine o nevoie şi pentru departamentul de HR, nevoile sunt într-o sferă care depăşeşte partea fizică, care se duce spre sănătatea emoţională. Este responsabilitatea noastră să venim cu acţiuni în acest sens. Rezultatele sunt că vom vedea return on investment (ROI)“, a punctat Mirela Mateiaşi, HR director, Agrii România, în cadrul aceluiaşi eveniment.

47% dintre liderii care se implică personal în wellbeing au crescut bugetele alocate, în timp ce 75% afirmă cã angajatii apreciază aceste programe. În ciuda acestor progrese, 30% dintre CEO români identifică lipsa de implicare a angajatilor drept cea mai mare barieră in implementarea eficientă a iniţiativelor de wellbeing.

„Wellbeing este o stare, o percepţie din partea angajaţilor. Am plecat de la o fluctuaţie de personal de 90%, am crescut compania constant, volumele de recrutare au crescut constant. Absenteismul este groaznic în timpul verii, în fiecare zi între 100 şi 300 de oameni nu apar la serviciu. (...)“

„O provocare în cazul nostru a fost cum să aplicăm soluţii care să aibă sens la o complexitate atât de mare. Acum suntem la fluctuaţie de personal sub 50% de la 90%. Nu s-a schimbat rata de fluctuaţie de 90% din 2019 şi 2024. Ne gândim şi noi la partea de psihoterapie şi psihologie, pot apărea multe presiuni pe angajaţi în activitatea noastră“, a spus în cadrul evenimentului Radu Panait, HR director al Arrise Live, o companie de gaming cu 3.7455 de angajaţi şi afaceri de 742,1mil. lei în 2024,conform datelor de pe Ministerul Finanţelor.

Rata de implicare a angajaţilor este considerată de directori cea mai bună metodă de a evalua rentabilitatea în programele de wellbeing.  Un procent de 82% dintre directorii generali spun că iniţiativele lor în materie de stare de bine aduc o rentabilitate pozitivă, indiferent dacă vorbim de corporaţii uriaşe sau afaceri mai mici.

„Cred că suntem în etapa in care avem deja oameni, echipe dedicate pentru wellbeing. Ce creăm prin wellbeing este direct proporţional cu customer experience, este absolut esenţial. Sănătatea nu este ceva de dezbătut. Probabil subiectul acesta este foarte util pentru toate generaţiile. Nevoile angajaţilor conving CEO-ul, indiferent de bugete. Este esenţial să fie aşa“, susţine Nora Dobre, HR Country Lead Romania în cadrul companiei de externalizare de servicii Genpact.

Rezultatele studiului citat arată că 86% dintre companiile mari (peste 5.001 angajaţi cu normă întreagă), 82% dintre cele medii (501–5.000) şi 79% dintre firmele mici (100–500) raportează beneficii financiare pozitive după implementarea unor astfel de program.

Printre altele, raportul Return on Wellbeing 2025 arată că 58% dintre directorii generali din România sunt complet de acord că starea de bine este esenţială pentru succesul financiar al organizaţiei. De asemenea, 50% dintre directori cred cu tărie că angajaţii pun preţ pe starea lor de bine la fel de mult ca pe salariu.

„Evoluţia acestui concept a prins un avânt destul de mare şi în România. Ce observ eu nu este că wellbeing înseamnă HR sau că wellbeing înseamnă business, ci wellbeing este wellbeing. Fiecare dintre noi este responsabil de starea sa de bine. Organizaţia este responsabilă să fie conştientă şi să ia acţiune“, spune Adina Vidroiu, HR director al Microsoft România.

Un procent de 56% dintre directorii generali din România spun că investesc în programe de wellbeing pentru a spori productivitatea şi performanţa angajaţilor. Circa 47% dintre directorii generali din România spun că productivitatea echipei este puternic influenţată de programul de stare de bine.

„Sănătatea este o prioritate, indiferent de vârstă. Dacă nu sunt bine fizic şi mental, nu voi avea o performanţă bună la locul de muncă“, a subliniat Gabor Olajos, country managing director, Pluxee România şi Bulgaria.

În plus, 58% dintre directorii care primesc actualizări privind impactul programelor cel puţin o dată pe lună au crescut semnificativ bugetul dedicat anul trecut.

„Cred că totul porneşte de la lidership, de la a conduce prin puterea exemplului. Wellbeing nu este despre cum arăt, ci despre starea de interior de pace. Cred că wellbeing devine o stare permanentă“, a spus Daniel Micuşan, CEO al companiei Teleperformance România.

Eşantionul studiului citat a fost 1.500 de CEO, preşedinţi si parteneri manageriali/directori din 10 ţări  Sondajul a fost realizat online prin intermediul QuestionPro între 24 ianuarie si 7 februarie 2025, vizând liderii companiilor cu peste 100 de angajaţi.

7card este o reţea de beneficii de wellbeing pentru angajati din România parte din platforma globală Wellhub, care oferă acces la săli de sport, activităţi outdoor, terapie şi wellness digital.  Wellhub este o platformă de wellbeing corporativ, care are în portofoliu peste 23.000 de companii din 13 ţări.

 

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
angajati,
directori,
performanta,
romania,
companii

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.