Sheila Ionescu, CEO şi cofondator al The One: „Eyes on the prize”, esenţa unui bun manager

Postat la 08 ianuarie 2023 2410 afişări

Sheila Ionescu, CEO şi cofondator al The One: „Eyes on the prize”, esenţa unui bun manager

Sheila Ionescu, CEO şi cofondator al The One, primul concept premium de coworking de pe piaţa românească, are o viziune clară asupra leadershipului şi consideră că există o diferenţiere evidentă între un manager şi un bun lider. Care este aceasta şi care sunt caracteristicile pe care le-a observat ea la liderii români, după 15 ani de experienţă în industria imobiliară?

1. Care este calitatea indispensabilă pentru un lider din mediul de afaceri?

Dacă prin lider înţelegem manager, capacitatea de a sta concentrat pe obiectivele principale ale afacerii şi consecvenţa cu care sunt urmărite aceste obiective consider că reprezintă principala calitate pentru managerul unei afaceri de succes. Celebra zicală „eyes on the prize” surprinde foarte bine esenţa calităţii menţionate de mine.  Cred însă că aceste roluri – de lider şi de manager nu se suprapun întotdeauna. De la un lider se aşteaptă empatie, de la  un manager rezultate. Sunt momente cruciale în dezvoltarea unui business în care deciziile trebuie  luate având în vedere exclusiv componenta raţională, componenta de leadership căzând în plan secund.

2. Dar care sunt calităţile specifice liderilor din România?

Pe lângă calităţile pe care un lider ar trebui să le aibă, indiferent de piaţa unde activează, cred că liderii din România au o capacitate foarte bună de a identifica soluţii într-o manieră creativă. Provocările unui climat relativ instabil economic şi activitatea desfăşurată pe o piaţă emergentă din perspectiva maturizării economice şi a educaţiei de business, ne-a oferit şansa, dar şi provocarea de a gândi „out of the box”. Reţetele clasice sunt de multe ori imposibil de implementat pentru că nu avem un mediu legislativ care să permită, de aceea trebuie să ne adaptăm din mers şi să găsim soluţii rapide la provocările de zi cu zi.

3. Care sunt cele mai mari defecte ale liderilor prezentului în România?

Perfecţionismul care duce la o lipsă de încredere în propria echipă, la pachet cu imposibilitatea de a delega şi a se degreva din sarcini pentru a se ocupa de strategie şi dezvoltarea businessului. Nu poţi gândi pe termen lung la scară largă, dacă jumătate din timp este alocat activităţilor de micromanagement.

4. Brand personal vs. brandul companiei ce este mai important pentru un lider din business şi de ce?

Cred că amândouă sunt importante în egală măsură, însă pe termen lung trebuie separate că identităţi, astfel încât businessul să meargă mai departe indiferent cine este la cârma lui. Desigur, stilul şi brandul personal al CEO-ului se va impregna invariabil şi în business, însă valorile principale ale brandului de companie, care se stabilesc pe termen lung trebuie păstrate şi întărite. Dacă discutăm de antreprenoriat, până la maturizarea businessului este mai important brandingul personal al celui care dezvoltă afacerea respectivă. Pe termen lung însă, brandul trebuie să capete o identitate de sine stătătoare, independentă de echipa de management.

5. Sunteţi prezentă activ pe reţelele de socializare sau preferaţi discreţia în termeni de vizibilitate? De ce ?

Cu siguranţă prefer discreţia şi separarea clară a vieţii de la birou de viaţa personală. Sunt activă exclusiv pe LinkedIn, o reţea profesională, pe care o folosesc 100% cu obiective de business.

6. Ce credeţi că îi face pe angajaţi fericiţi şi cum v-aţi propus să atingeţi acest obiectiv, al fericirii colegilor?

Având în vedere schimbările dramatice intervenite în stilul de lucru din ultimii doi ani şi lipsa conectării între membri echipelor, cred că recunoaşterea sinceră a meritelor fiecărui angajat împreună cu un feedback constructiv reprezintă elementele cheie pentru a da sens muncii fiecărui din ei.

7. Dar ce vă aduce dvs. fericirea la locul de muncă ?

Eu sunt un om al cifrelor şi caut mai degrabă împlinire şi sens decât fericire la birou.  Fericirea o am pe plan personal, în business sunt orientată către rezultate. Pentru mine, împlinirea în viaţa profesională reprezintă echilibrul dintre finalizarea proiectelor concomitent cu atingerea obiectivelor financiare, pentru că, la finalul zilei, scopul final al unui business este maximizarea unei investiţii.

ACEST MATERIAL A APĂRUT ÎN ANUARUL ”100 CEI MAI ADMIRAŢI CEO DIN ROMÂNIA”. 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.