Salt Bank, prima bancă românească 100% digitală, deţinută de Grupul Banca Transilvania, lansează două funcţionalităţi pentru protecţia utilizatorilor împotriva fraudelor
Salt Bank, prima bancă românească 100% digitală, parte din Grupul Banca Transilvania, lansează în aplicaţia mobilă funcţionalităţile Help Mama şi Call Monitor pentru protecţia utilizatorilor împotriva fraudelor tot mai sofisticate din piaţă.
„Frauda nu începe cu o breşă de securitate, ci cu o emoţie. Cu un moment de nesiguranţă, cu o voce care pare cunoscută, cu cineva care ştie exact unde să pună presiune. De aceea, siguranţa, pentru noi, nu înseamnă doar tehnologie de ultimă generaţie, ci şi empatie şi prevenţie în timp real.(...) Am adăugat un extra layer de protecţie care te sprijină şi îţi oferă claritate exact atunci unde contează cel mai mult: în momentele de vulnerabilitate”, spune Gabriela Nistor, CEO Salt Bank.
Conform celor mai recente date, 6 din 10 români au declarat că au fost ţinta unor tentative de fraudă online. Dintre aceştia, 42% au raportat că dispozitivul le-a fost infectat cu malware sau viruşi, 30% au suferit pierderi financiare, iar 22% s-au confruntat cu furt de date personale.
Unicitatea funcţionalităţii dezvoltate de Salt Bank poziţionează România în prim-planul inovaţiei globale din bankingul digital, oferind o soluţie concretă pentru o problemă reală- fraudele care exploatează emoţia, panica şi speranţa, spun reprezentanţii instituţiei.
Potrivit acestora, unele fraude vin sub forma unor aşa-zise investiţii care promit câştiguri rapide. La început, atacatorii cer sume mici şi afişează randamente false, pentru a câştiga încrederea victimei. Apoi, solicitările de bani devin tot mai mari – doar pentru ca, în cele din urmă, aceştia să dispară cu tot cu bani. Alte tipuri de fraudă implică preluarea controlului asupra conturilor, prin obţinerea datelor sensibile. Sunt şi situaţii în care victimele sunt sunate şi puse sub presiune, prin apeluri care invocă urgenţe medicale sau facturi neplătite, totul pentru a le speria şi a le determina să trimită bani.
În aceste contexte, funcţionalitatea Help Mama le permite utilizatorilor să desemneze o persoană de încredere, un „protector”, care să autorizeze transferurile care depăşesc o anumită sumă - stabilită de comun acord. Funcţionalitatea nu doar că îi protejează pe cei dragi, dar le asigură şi intimitatea - „protectorul” nu are acces la soldul şi istoricul complet al tranzacţiilor realizate de persoana protejată.
În plus, în aplicaţia Salt Bank a fost integrată funcţionalitatea Call Monitor menită să ferească clienţii de tentativele de fraudă prin impersonarea băncii. Aceasta permite clienţilor să verifice în timp real, chiar în timpul unui apel, dacă persoana care îi sună în numele băncii este, într-adevăr, un reprezentant Salt.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













