S-a dublat numărul românilor care intenţionează să participe la festivaluri de muzică. Untold, Neversea şi Electric Castle sunt cap de listă în preferinţe

Autor: Cosmin Pirv Postat la 05 aprilie 2023 76 afişări

S-a dublat numărul românilor care intenţionează să participe la festivaluri de muzică. Untold, Neversea şi Electric Castle sunt cap de listă în preferinţe

Numărul românilor care intenţionează să participe la festivalurile de muzică din acest an s-a dublat, comparativ cu anul trecut, arată datele unui sondaj recent.

Conform studiului, întrebaţi care sunt festivalurile din România pe care le cunosc, românii au menţionat: Untold (97%), Neversea (90%), Electric Castle (83%), SAGA Festival (52%), Summer Well (52%), Sunwaves (23%), Nostalgia Retro-Disco-Future (22%), Beach, Please! (12%), Open Air Blue Air Blues Festival (12%), Massif (10%).

„Comparativ cu anul trecut s-a dublat intenţia de participare la festivaluri, iar asta ne confirmă faptul că românii apreciază festivalurile de muzică. Totodată, există o memorabilitate foarte bună pe termen lung a activităţilor pe care le văd în cadrul festivalurilor, iar acest lucru trebuie să fie cheia pentru strategia companiilor sponsor la astfel de evenimente”, a declarat Andrei Cânda, Managing Partener, iSense Solutions, care a realizat studiul.

Majoritatea festivalurilor se desfăşoară pe parcursul mai multor zile, iar participanţii au posibilitatea să aleagă din mai multe tipuri de bilete, în funcţie de preferinţe sau line-up. 43% dintre români declară că vor cumpăra bilet de o zi, 38% abonament şi 13% declară că vor merge pe bază de invitaţie.

În ceea ce priveşte bugetul pe care intenţionează să îl aloce fiecărui festival în 2023, excluzând costul biletului, transportul şi cazarea, românii afirmă că vor cheltui în medie 542 de lei, menţionând o sumă maximă de 816 lei şi o sumă minimă de 391 lei, în funcţie de festival, bani pe care îi vor folosi pentru mâncare şi băutură sau alte activităţi în cadrul festivalului.

Datele prezentate fac parte din studiul iSense Festivibe. Acesta implică o metodologie complexă pre-in-post, înainte, în timpul şi după festival. Studiul pre festivaluri a fost realizat în luna februarie 2023, pe un eşantion de 2.500 respondenţi. Datele din timpul festivalului sunt culese calitativ, printr-o comunitate online şi observaţii etnografice, iar datele de după festival sunt culese prin interviuri face to face, la ieşirea din festival, şi online.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
festivaluri,
muzică,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.