România livrează 1 milion de perechi de pantofi la vecinii unguri şi încasează 24 milioane de dolari

Autor: Cristina Roşca Postat la 01 decembrie 2019 172 afişări

Ungaria importă pantofi în valoare de 637 mil. dolari, iar România este a cincea cea mai importantă „sursă“ de încălţări.

România livrează 1 milion de perechi de pantofi la vecinii unguri şi încasează 24 milioane de dolari

România trimite circa un milion de perechi de pantofi către Ungaria, ţara vecină care are o populaţie de două ori mai puţin numeroasă, dar un salariu mediu net aproape dublu faţă de cei 640 de euro net lunar pe plan local.

Acest stat importă anual 111 milioane de perechi de pantofi în valoare de 637 mil. dolari. România e res­pon­sabilă pentru 4% din valoare şi 1% din vo­lum, ceea ce în­seamnă că preţul me­diu al pantofilor ce pro­vin din România este peste medie, de chiar patru ori mai ma­re. Mai exact, o pe­re­che de încălţări „made in Romania“ costă în me­die 24 de dolari, potrivit calculelor făcute de ZF pe baza ra­por­tului anual al World Footwear.

Preţul este prin­tre cele mai mari, aproape de cel din Germania şi de circa trei ori şi jumătate peste preţul de import al pantofilor din Cehia. Preţul mediu de import este de sub 6 dolari.

Piaţa locală este a cincea cea mai importantă sursă de importuri pentru Ungaria, după Germa­nia şi Austria, urmate fiind de Italia şi Cehia, arată cel mai nou raport al World Footwear ce analizează im­por­tul şi exportul de încălţă­min­te de la nivel mondial.

„La fel ca alte state eu­ro­pene, Ungaria este un hub de comerţ pentru ţările ve­cine. Atât importurile, cât şi exporturile au crescut puter­nic în 2018, în industria de încălţăminte fiind înregistrat un deficit minor“, potrivit aceleiaşi surse.

România a exportat în 2018 pantofi în valoare de aproa­pe 1,1 mld. dolari, un ni­vel relativ constant în ultimii ani. Încălţările „made in Romania“ iau în special drumul Occi­dentului, pe când consumatorii locali cumpără în special pantofi produşi în Polonia şi China.

România este unul dintre cei mai mari producători de încălţăminte din UE, însă exporturile acestui stat au stagnat în ultimul deceniu, cu uşoare variaţii de la an la an. În ultimii cinci ani au scăzut exporturile către toate pieţele importante din UE, produsele româneşti orientându-se către Turcia, spun analiştii World Footwear.

Piaţa locală rămâne dependentă de statele membre, mai exact primii cinci parteneri comerciali - Italia, Austria, Germania, Slovacia şi Franţa - acoperind circa 85% din totalul exporturilor în valoare. Dacă în industria textilă suntem cunoscuţi ca producători în lohn şi concurăm ca preţuri de producţie cu ţări asiatice, pe piaţa de încălţăminte România este văzută ca un producător de pantofi de lux, în special de piele. De aceea, preţul mediu de export e de aproape 24 de dolari, printre cele mai mari.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
pantofi,
unguri,
exporturi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.