Retaileri: Mega Image are un cvasimonopol minizonal în Capitală

Autor: Ana Maria Petcana Postat la 26 februarie 2015 180 afişări

Mega Image exercită un cvasimonopol minizonal în Capitală şi în urma fuziunii cu Angst în anumite zone depăşeşte o cotă de piaţă de 40%, iar creşterea numărului de magazine sub un singur brand reduce semnificativ concurenţa şi opţiunile consumatorilor, susţin mai mulţi retaileri.

"Având în vedere estimări interne, în baza suprafaţei de vânzare, populaţiei şi consumului estimat în fiecare zonă relevantă, cota de piaţă dobândită de Mega Image, în urma fuziunii, în 4 zone locale, şi anume: Amzei, Ceasornicului, Obor şi Lacul Tei, ajunge la peste 40%, ceea ce ar indica o posibilă poziţie dominantă. În acest moment sunt zone în care exercită un cvasi-monopol minizonal prin comerţul de proximitate practicat. Concentrarea va creşte şi mai mult densitatea magazinelor din lanţul Mega Image, cota lor de piaţă în zona de atracţie comercială şi impactul asupra concurenţei", susţin retailerii cărora Consiliul Concurenţei le-a solicitat punctul de vedere cu privire la tranzacţia dintre Mega Image şi Angst.

Consiliul Concurenţei a primit observaţii din partea Auchan (inclusiv Real Hypermarket), Carrefour (inclusiv Artima), Profi, Billa, Lidl Discount, Cora, Penny Market şi Cristim cu privire la posibilele efecte ale operaţiunii de concentrare economică.

Aceştia mai arată că, prin creşterea numărului de magazine dintr-o zonă de proximitate sub un singur brand, şi anume Mega Image, concurenţa şi posibilitatea consumatorilor de a alege în zona respectivă se reduce semnificativ din perspectiva sortimentelor de produse, preţurilor şi promoţiilor şi, în general din perspectiva serviciilor diferenţiate pentru clienţi.

"Ar trebui reevaluată definirea pieţei relevante, în special în Bucureşti şi Ilfov, în sensul diferenţierii între diversele tipuri de comerţ (modern vs. tradiţional) şi între diversele forme de prezentare ale comerţului modern (supermarket, hypermarket, discounter). Poziţia obţinută de Mega Image ar produce distorsionări ale mediului concurenţial, atât pe piaţa totală a FMCG, cât, mai ales, pe piaţa supermarketurilor", susţin retailerii.

În august anul trecut, grupul belgian Mega Image a anunţat că a ajuns la un acord pentru a prelua 20 din cele 22 de magazine operate de Angst, după ce această companie s-a retas dintr-o colaborare cu Carrefour. Tranzacţia a presupus preluarea spaţiilor comerciale (incluzând echipamente, stocuri, salariaţi, clientelă, vadul comercial).

Ulterior, în noiembrie, Consiliul Concurenţei a aprobat preluarea a doar 19 magazine Angst de către Mega Image. Consiliul Concurenţei a constatat că preluarea celor 20 de magazine poate conduce la consolidarea poziţiei puternice a Mega Image din zonele centrale ale Bucureştiului. Astfel, zonele pentru care instituţia şi-a exprimat îngrijorările de ordin concurenţial, respectiv reducerea posibilităţilor de alegere ale consumatorilor, sunt Amzei, Academiei şi Perla.

"Referitor la cele 3 pieţe relevante Amzei, Academiei şi Perla, părţile implicate au convenit să renunţe la achiziţionarea magazinului Angst Perla şi, respectiv, să îşi asume angajamente structurale, constând în cesionarea activităţii comerciale aferente magazinului Angst Amzei sau activităţii comerciale aferente unui alt magazin din interiorul pieţei geografice relevante aferentă magazinului Angst Amzei, aparţinând unuia sau mai multora din magazinele Mega Image, precum şi cesionarea activităţii comerciale aferente Magazinului Angst Academiei sau activităţii comerciale aferente unui alt magazin din interiorul pieţei geografice relevante aferentă magazinului Angst Academiei, aparţinând unuia sau mai multora din magazinele Mega Image", se arată în decizia Consiliului Concurenţei de aprobare a tranzacţiei.

Până în decembrie, Mega Image a redeschis, sub propriile branduri, 18 magazine Angst, al 19-lea fiind integrat ca o extensie în supermarketul Mega Image Lacul Tei.

Mega Image estima venituri anuale de 21 milioane de euro pentru cele 20 de magazine, care au fiecare suprafeţe totale între 90 şi 750 metri pătraţi.

Fondat în 1995, Mega Image este cel mai mare lanţ de supermarketuri din România cu o reţea care cuprinde în prezent 411 magazine (dintre care circa 300 în Bucureşti), sub mărcile Mega Image (200), Shop&Go (209), AB COOL FOOD (1), Mega Drive (1).

Grupul Angst a fost înfiinţat în 1990, fiind o investiţie româno-elveţiană. Firma este controlată de Sorin Minea, care deţine 60% din acţiuni, restul de 40% fiind împărţit în mod egal între Liudmila Minea şi Bernadette Martha Maria Wyrsch-Angst. Angst deţine trei fabrici, la Buftea (carne proaspătă şi preparate fierte, afumate), Salsi Sinaia (produse crud uscate) şi Videle (procesare a laptelui).

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe comedymall.ro

/actualitate/retaileri-mega-image-are-un-cvasimonopol-minizonal-in-capitala-13899940
13899940
comments powered by Disqus
Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români? Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români?

Reinventaţi de pandemie Ţi-ai pus toate economiile la bătaie. Ţi-ai vândut, poate, apartamentul sau motocicleta şi ai investit banii într-o afacere. Nu acum, ci în urmă cu câţiva ani. Totul a mers bine. Ai crescut, uşor-uşor, cu paşi mici, dar ai ajuns la profit, iar acum businessul îţi e suficient să trăieşti fără a avea nevoie şi de un job. Ţi-ai îndeplinit visul. Până când, într-o zi pe care nici tu, nici altcineva nu putea s-o prevadă, totul se prăbuşeşte. Totul se închide. Marfa ta, serviciile tale nu-şi mai găsesc acum clienţii. Totul e captiv în izolare, publicul tău ţintă nu mai există, iar dacă există, îşi drămuieşte cu grijă banii pentru o potenţială criză care se prevesteşte.

vezi continuarea
ZF.ro
Pericol critic: Dacă patronii mor, nu o să mai avem nici angajaţi sau cine să plătească salariile Pericol critic: Dacă patronii mor, nu o să mai avem nici angajaţi sau cine să plătească salariile
Dezvăluirile unui medic de la Medlife despre coronavirus. Care este cel mai IMPORTANT lucru
Mediafax
Austria ar putea deveni prima ţară europeană care ridică restricţiile impuse de COVID-19 Austria ar putea deveni prima ţară europeană care ridică restricţiile impuse de COVID-19
Imagini terifiante: Trupurile oamenilor morţi de COVID-19, abandonate pe străzile unui oraş din Ecuador | VIDEO
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.