RBL începe înscrierile pentru acceleratorul ScaleOut, program prin care 10 firme sunt ajutate să facă export. Ce condiţii trebuie să îndeplinească companiile pentru a fi eligibile

Autor: Andra Stroe Postat la 08 mai 2020 285 afişări

RBL începe înscrierile pentru acceleratorul ScaleOut, program prin care 10 firme sunt ajutate să facă export. Ce condiţii trebuie să îndeplinească companiile pentru a fi eligibile

Fundaţia Romanian Business Leaders (RBL) începe înscrierile pentru ScaleOut Accelerator , un program prin care 10 firme româneşti sunt susţinute în vederea internaţionalizării. Prima cohortă, din care vor face parte 10 firme, va fi dedicată companiilor care fac deja business în străinătate sau vor să îşi extindă produsul prin activităţi de internaţionalizare. Printr-o curriculă tailor-made, adaptată obiectivelor de extindere prin export ale fiecărui antreprenor în parte, acceleratorul se adresează firmelor care au deja un model de business viabil pe piaţa românească.

„Obiectivul nostru este să creştem numărul firmelor româneşti care fac business pe pieţele externe. Studiile arată că prezenţa internaţională directă a firmelor româneşti este modestă, iar deficitul comercial al ţării noastre se adânceşte. Multe dintre companiile româneşti au un potenţial mare şi pot furniza pe pieţele străine produse şi servicii de foarte bună calitate. Chiar dacă exporturile firmelor suferă acum ca urmare a evoluţiei COVID-19, în contextul reducerii cererii de anumite produse şi servicii, a problemelor legate de transport şi din cauza anulărilor contractelor comerciale, credem că economia multor ţări îşi va reveni rapid şi dezvoltarea internaţională a companiilor româneşti va fi o bază importantă a creşterii economice”, a declarat Gabriel Istoc, liderul şi unul dintre iniţiatorii proiectului ScaleOut din cadrul Fundaţiei Romanian Business Leaders.

Acceleratorul ScaleOut, organizat de Fundaţia Romanian Business Leaders în perioada 7 iunie – 7 noiembrie, va oferi susţinere, mentorat, expertiză şi acces la networking, pentru cele 10 firme româneşti selectate.

Acceleratorul este un proiect realizat în parteneriat cu Google Atelierul Digital şi Deloitte, alături de companii locale, studii de caz de succes în internaţionalizare, firme antreprenoriale ca eMag şi DocProcess.

Antreprenorii şi managerii din companiile care vor să se extindă într-o ţară nouă se pot înscrie în programul ScaleOut Accelerator în perioada 7 mai – 7 iunie.

Programul de acccelerare prin export include:

1. Pregătire practică în vederea internaţionalizării: cum alegem piaţa ţintă în care facem export

2. Workshop-uri şi mentorat despre înţelegerea pieţelor internaţionale şi a specificităţilor economice, legislative ale ţărilor de interes

3. Unelte de export şi digital marketing: instrumente pentru export, workshop-uri despre cum ne putem construi strategia de marketing digital

4. Mentorat one-to-one and one-to-many alături de antreprenori români care s-au internaţionalizat

5. Acces la studii de caz cu firme româneşti de succes care s-au internaţionalizat: eMag, DocProcess, UiPath, SaladBox, Ivatherm, Qualitance, CrisTim

6. Shadowing din partea experţilor români din Diaspora + acces la manageri corporate şi antreprenori cu experienţă în internaţionalizare din comunitatea Fundaţiei Romanian Business Leaders

7. Company Visits: knowledge practic despre export

8. Pitching şi Business Canvas pentru exportatori

9. Expertiză şi mentorat din partea specialiştilor în diplomaţie economică

10. Plan de business pentru export şi internaţionalizare.  

Firmele care se pot înscrie în accelerator trebuie să aibă un produs sau serviciu viabil, testat deja pe piaţa românească. Antreprenorii şi managerii care se înscriu în program trebuie să ştie în ce ţară vor să se dezvolte prin export şi internaţionalizare. Programul se adresează în egală măsură firmelor care au activităţi de export şi celor care nu s-au internaţionalizat deocamdată.

Participarea în accelerator este gratuită, acceleratorul este non-equity, iar selecţia va fi făcută de echipa ScaleOut în funcţie de 1. Modelul de business, 2. Intenţia specifică pentru internaţionalizare într-o anumită ţară şi 3. Produsul/serviciul viabil pentru internaţionalizare. De asemenea, echipa ScaleOut urmăreşte o complementaritate între modelele de business şi pieţele ţintă ale firmelor selectate în program.

Proiectul ScaleOut va fi alături de toate firmele înscrise în accelerator, prin proiecte de educaţie, networking şi acces la experţi, chiar dacă nu vor fi selectate în program. Viziunea noastră este să avem cât mai multe firme româneşti dezvoltate global.

În contextul crizei COVID-19, situaţia firmelor româneşti se înrăutăţeste, dar internaţionalizarea, mentalitatea „Born Global” şi exporturile vor deveni mai relevante ca niciodată. Prin urmare, antreprenorii care vor planta seminţele internaţionalizării în următorul an îşi vor proteja companiile pentru viitoarele perioade incerte.

Lansarea ScaleOut (program lansat cu numele Start-Up Bridge în anul 2018) a fost generată de nevoia antreprenorilor români de a trece graniţele propriu-zise ale ţării pentru dezvoltare regională, dar şi de a-şi depăşi barierele mentale mai mari sau mai mici pe care le avem toţi când vine vorba de business. ScaleOut creează programe educaţionale despre export şi internaţionalizare, evenimente de comunitate şi schimburi de experienţă între ecosisteme de business. Fundaţia Romanian Business Leaders este o comunitate de antreprenori, manageri şi profesionişti români din diverse domenii.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
firme,
export,
program

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.