Răzbunarea perfectă a unui angajat care a fost refuzat de şeful lui cand i-a cerut să se asocieze. A construit o afacere mai mare ca a fostului şef

Autor: Andra Stroe Postat la 06 iunie 2020 19442 afişări

Răzbunarea perfectă a unui angajat care a fost refuzat de şeful lui cand i-a cerut să se asocieze. A construit o afacere mai mare ca a fostului şef

Antreprenorul Bernard Henry Kroger a fost una dintre acele persoane care au transformat un „nu” într-o oportunitate. Refuzat ca partener de afaceri de angajatorul său, el s-a ambiţionat să pornească la drum pe cont propriu. Rezultatul? Kroger, al cincilea retailer alimentar din lume, cu venituri anuale de miliarde.

Kroger s-a născut pe 24 ianuarie 1860 în Cincinnati, Ohio, SUA, fiind al cincilea din cei zece copii ai unei familii de imigranţi germani, John Henry şi Mary (Schlebbe) Kroger. Cuplul deţinea şi un magazin de alimente uscate (orez, făină, paste, cereale), deasupra căruia locuia, şi pe care, în 1873, din cauza încetinirii economiei, a fost forţat să îl închidă. Astfel, tânărul Kroger a fost nevoit, la doar 13 ani, să meargă la lucru pentru a-şi ajuta familia.

Primul job a fost într-o farmacie; s-a angajat apoi ca fermier în Pleasant Plain, Ohio, însă după un timp s-a îmbolnăvit de malarie şi s-a întors acasă. Aici a început să lucreze ca agent de vânzări door-to-door (din uşă-n uşă) pentru Great Northern and Pacific Tea Co., transformată ulterior în Imperial Tea Co. Pentru că businessul nu mai mergea bine, proprietarii au decis să îi ofere lui Kroger funcţia de manager, refuzând însă, ulterior, să îl accepte ca partener de business. În urma refuzului, el a decis să pornească, cu 372 de dolari (circa9.250 de dolari la valoarea de acum a monedei) pe care-i avea din economii, propriul său business, o băcănie, numită The Great Western Tea Co.

Afacerea a avut succes în ciuda nenumăratelor încercări şi, în numai doi ani, a deschis alte trei unităţi. În 1902, antreprenorul a schimbat numele companiei în Kroger Grocery and Baking Co., scurtat ulterior pentru a rămâne Kroger. Sub acest nume, până în la sfârşitul anilor ’20 ajunsese deja la 5.500 de magazine. Una dintre strategiile lui Kroger a fost de a-şi face publicitate în ziarele locale. Lui îi e atribuit modelul de succes al băcăniilor low-cost, folosit şi în ziua de astăzi. În plus, în 1972 Kroger a devenit primul retailer alimentar din SUA care a testat un scanner electronic. 

Antreprenorul a investit de asemenea şi în crearea Provident Bank, vânzându-şi participaţiile deţinute în 1928, cu puţin timp înainte de crahul bursier de pe Wall Street, cunoscut şi drept „joia neagră”, din 1929. Kroger a fost, de asemenea, implicat în multe proiecte caritabile, inclusiv deschiderea de parcuri, donaţii către grădinile zoologice şi diverse cercetări medicale. Antreprenorul a murit în urma unui atac de cord pe 21 iulie 1938, în Cape Cod, Massachusetts, la vârsta de 78 de ani, fiind îngropat în cimitirul Spring Grove din Cincinnati. 

În prezent, Kroger este cel mai mare supermarket din Statele Unite din punct de vedere al veniturilor, anul trecut înregistrând o cifră de afaceri de peste 121 de miliarde de dolari, dar şi al doilea mare distribuitor american de retail alimentar, după gigantul Walmart, al cincilea retailer la nivel mondial şi al patrulea cel mai mare angajator privat din SUA, echipa businessului numărând circa 453.000 de angajaţi.

Kroger este clasată pe locul 20 în clasamentul Fortune 500 al celor mai mari corporaţii din Statele Unite în funcţie de veniturile totale. Retailerul operează, direct sau prin francize, 2.757 de supermarketuri şi magazine cu mai multe departamente în 35 de ţări, precum şi 35 de centre de prelucrare sau fabricare a alimentelor, 1.567 de centre de aprovizionare pentru supermarketuri, 2.270 de farmacii şi 221 de clinici medicale in-store (pe galerii) sub brandul Little Clinic. Sediul central al companiei se află în oraşul Cincinnati.

Urmărește Business Magazin

Cum a ajuns o companie din Bistriţa să valoreze 70 de milioane de euro şi să atragă atenţia unor companii gigant precum Tesla şi Volkswagen Cum a ajuns o companie din Bistriţa să valoreze 70 de milioane de euro şi  să atragă atenţia unor companii gigant precum Tesla şi Volkswagen

Chiar dacă investiţiile noi în producţie au devenit un soi de rara avis a industriei locale, schimbările din domeniu nu înseamnă doar închideri de fabrici, ci şi intrarea pe cele mai noi nişe ale industriei globale.

vezi continuarea
ZF.ro
Cum arată imprimanta viitorului Cum arată imprimanta viitorului
Mediafax
Donald Trump susţine că 99% din cazurile de coronavirus sunt „total inofensive” Donald Trump susţine că 99% din cazurile de coronavirus sunt „total inofensive”
Minunea japoneză. Cum a reuşit Japonia să aibă un număr redus de cazuri şi decese cauzate de coronavirus fără să impună RESTRICŢII
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Teodorovici suspectează înţelegeri ascunse cu PNL pentru organizarea online a Congresului PSD Teodorovici suspectează înţelegeri ascunse cu PNL pentru organizarea online a Congresului PSD
Veste bună pentru românii care vor să se întoarcă în ţară: Nu mai au obligativitatea de a se mai izola
MonitorulSiguranteiCetateanului
Povestile lui Valeriu Suhan La plesneala cu un springar (parte a II-a) Povestile lui Valeriu Suhan La plesneala cu un springar (parte a II-a)
COMENTARIU Marius Oprea: România, o ţară săracă? Fraierii sînt săraci. Şmecherii prosperă

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.