Radu Savopol, CEO al lanţului de cafenele 5 to Go: „Am reuşit în spaţii mici de 20-25 mp să avem o cifră de afaceri frumoasă pe metru pătrat”

Autor: Mirabela Tiron Postat la 19 iunie 2025 43 afişări

Radu Savopol, CEO al lanţului de cafenele 5 to Go: „Am reuşit în spaţii mici de 20-25 mp să avem o cifră de afaceri frumoasă pe metru pătrat”

Radu Savopol, fondatorul  5 to Go, spune că lanţul de cafenele a  reuşit să fie un canal între HoReCa şi retail şi să aibă o cifră de afaceri bună pe metru pătrat.

„Ne- am dat seama că am reuşit în spaţii de 20-25 mp să avem o cifră de afaceri frumoasă pe metru pătrat,  să fim un canal între HoReCa şi retail. Modelul de franciză te ajută să scalezi, dar dacă nu te duci la timpul potrivit pierzi, nimeni nu aşteaptă, informaţia circulă repede iar dacă ceva ţi se pare atractiv poţi aplica instantaneu”.

Foarte multe dintre cafenelele 5 to Go, lanţ apărut pe piaţă în 2015, sunt operate de parteneri francizaţi, dintre care unii au ajuns să administreze mai multe spaţii. 5 to Go a reuşit să acopere atât oraşele mari cât şi pe cele mici.

„Vom deschide o cafenea de 3 mp, asta înseamnă randament bun pe mp. În ultimii cinci ani am atras primul fond de investiţii, am creat vehicul de import de produse. Anumiţi distribuitori nu vroiau să ne aducă produsele, nu le puteam aduce aşa că în 2020 am creat compania noastră de import-export, ar fi fost foarte dificil altfel”.

Antreprenorul  a mai spus că în în opinia lui România este o ţară cu multe oportunităţi, un reper pentru ţările din regiune.

Suntem foarte creativi şi ambiţioşi, am simţit o oportunitate  acum  zece ani de zile şi am  creat experienţa asta, important este să creem branduri, potrivit lui.

 5 to go are cea mai rapidă expansiune pe piaţă, intenţia fiind acum de a se extinde pe plan internaţional.

„În 2023 am mers în Ungaria, prima ţară unde am găsit un partener, dar la începutul anului am luat  decizia să închidem. Acum suntem în Bulgaria, definitivăm master franciza, exportăm deja în Bulgaria. În Moldova aveam trei locaţii în şase luni, dar cred că am intrat prea târziu pentru că au venit mulţi din Ucraina iar chiriile au crescut, este mai greu să găseşti loc.  Din  Polonia importăm peste un milion de euro anumite produse care nu se fac la noi, e o piaţă atractivă dar o  studiem încă”.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
reusita,
cifra de afaceri,
cafenele,
spatii

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.