Producătorul croissantelor 7Days şi Chipicao se menţine la cifra de afaceri de 500 mil. lei, deşi profitul a scăzut cu 6% în 2020

Autor: Laurentiu Cotu Postat la 28 iunie 2021 188 afişări

Chipita România, principalul jucător de pe piaţa croissantelor din România, a raportat pentru 2020 o cifră de afaceri de peste 500,6 mil. lei (103,9 mil. euro), aproape de nivelul atins în 2019, când compania a realizat afaceri totale de peste 500,9 mil. lei (105,7 mil. euro), conform datelor de la Ministerul de Finanţe.

Producătorul croissantelor 7Days şi Chipicao se menţine la cifra de afaceri de 500 mil. lei, deşi profitul a scăzut cu 6% în 2020

Chipita România, principalul jucător de pe piaţa croissantelor din România, a raportat pentru 2020 o cifră de afaceri de peste 500,6 mil. lei (103,9 mil. euro), aproape de nivelul atins în 2019, când compania a realizat afaceri totale de peste 500,9 mil. lei (105,7 mil. euro), conform datelor de la Ministerul de Finanţe.

Compania a avut anul trecut un pofit net de peste 46,5 mil. lei (9,7 mil. euro), în scădere cu 6% faţă de anul anterior, când Chipita România a realizat un câştig net de peste 49,5 mil. lei (10,5 mil. euro), potrivit datelor publice. Compania a ajuns anul trecut la un număr mediu de 1.028 de angajaţi, cu 62 de oameni mai mulţi decât în anul precedent.

Portofoliul Chipita România include atât crois­sante, cât şi alte produse, precum bis­cuiţi, rondele de pâine prăjită sau coaptă (Bake Rolls şi Pizzeti), dar şi brandul Fineti. Grupul grec Chipita a intrat pe pia­ţa locală în 1998 şi produce în prezent crois­sante, miniprăjituri, bake rolls şi creme de cacao cu alune în fabrica din Clinceni, potrivit informa­ţiilor apărute anterior pe site-ul companiei.  

Produsele sunt distribuite atât la nivel naţional, cât şi la export în 56 de ţări, precum Marea Britanie, Franţa, Portugalia, Grecia, Polonia, Bulgaria, Ungaria, Germania, Canada sau Spania, conform ultimelor date. Compania este una dintre cele mai mari 20 de firme pro­du­că­toare din sectorul alimentar, o piaţă de 10 mi­liarde de euro. Principalii competitori ai Chipita pe piaţa dulciurilor din România sunt multi­naţionalele Mondelez, compania care produce Milka şi Poiana, elveţienii de la Nestlé şi Ferrero cu brandul Nu­tella, dar şi grupul Alka. Prezenţa gru­pului grec în România a fost mar­ca­tă şi de o tranzacţie, Chipita România şi Cream Line (Fineti) fuzionând în 2012 prin absorbţia celei din urmă. Gru­pul deţine în total opt unităţi pro­prii de producţie, în Grecia (2), Bulga­ria, Polonia, România, Rusia, Turcia şi Slovacia, dar şi alte şase fabrici în joint venture.

laurenţiu.cotu@zf.ro

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.