Premierul Ilie Bolojan spune că programul Rabla va continua în 2026, însă la o intensitate semnificativ mai redusă, iar finanţarea acordată de stat va fi corelată cu nivelul producţiei naţionale
Premierul Ilie Bolojan a declarat luni, în cadrul unei întâlniri cu reprezentanţii Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), că programul Rabla va continua în 2026, însă la o intensitate semnificativ mai redusă, iar finanţarea acordată de stat va fi corelată cu nivelul producţiei naţionale.
Premierul a precizat că limitarea programului este determinată atât de faptul că România şi-a îndeplinit indicatorii asumaţi prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), cât şi de constrângerile bugetare.
Deciziile privind această schemă vor fi luate după adoptarea bugetului pe anul 2026, iar înainte de implementare vor fi discutate de Guvern cu partenerii din industria auto.
Reprezentanţii industriei auto au solicitat reluarea programului Rabla, având în vedere pierderile înregistrate în acest an ca urmare a limitării programului guvernamental. Aceştia au arătat că reducerea numărului de autovehicule finanţate prin program, de la 30.000 în 2024 la 19.000 în 2025, ar putea genera riscul pierderii a aproximativ 5.000 de locuri de muncă în această industrie.
Participanţii la întâlnire au prezentat premierului o serie de probleme de ordin economic şi social cu care se confruntă sectorul, în special în ceea ce priveşte impozitul minim pe cifra de afaceri, costul energiei electrice, programul Rabla, plafonarea preţului la energie, taxa de cogenerare, salarizarea angajaţilor şi aplicarea Codului muncii.
Una dintre solicitările principale ale industriei a vizat eliminarea, începând cu anul 2026, a impozitului minim pe cifra de afaceri, considerat discriminatoriu, precum şi conceperea bugetului pentru anul viitor fără includerea acestei taxe. Premierul şi-a exprimat disponibilitatea de a analiza reducerea acestui impozit, în anumite condiţii, subliniind însă că o astfel de măsură nu poate fi aplicată exclusiv industriei auto, ci trebuie să vizeze întreaga economie.
Un alt subiect important abordat a fost costul energiei electrice. În acest context, reprezentanţii ACAROM au solicitat elaborarea unei foi de parcurs pentru diminuarea costurilor energiei în perioada 2026–2030. Premierul a explicat că reducerea preţurilor la energia electrică va fi posibilă pe măsură ce vor creşte capacităţile de producţie la nivel naţional.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













