Povestea unei studente din România care a început o afacere cu doar 1.000 euro în timpul facultăţii, iar apoi a trebuit să închidă site-ul fiindcă nu mai făcea faţă comenzilor

Autor: Miruna Diaconu Postat la 30 octombrie 2023 941 afişări

Povestea unei studente din România care a început o afacere cu doar 1.000 euro în timpul facultăţii, iar apoi a trebuit să închidă site-ul fiindcă nu mai făcea faţă comenzilor

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Andreea Enache a pornit cu doar 1.000 euro AE Shoes, un business prin care creează încălţăminte. „Am fost nevoiţi să închidem site-ul câteva săptămâni ca să nu mai primim comenzi, nu mai făceam faţă cererii mari“

Andreea Enache a pornit cu doar 1.000 euro un business de producţie de încălţăminte. De pe băncile facultăţii, Andreea Enache a decis să îşi facă propriul business dintr-o nevoie pe care ea a identificat-o în urmă cu mai bine de şapte ani.

AE Shoes are în jur de circa 400 de modele disponibile pe site, însă cererea ridicată este în zona de personalizare.

Andreea Enache a pornit cu doar 1.000 euro un business de producţie de încălţăminte. De pe băncile facultăţii, Andreea Enache a decis să îşi facă propriul business dintr-o nevoie pe care ea a identificat-o în urmă cu mai bine de şapte ani.

„Întotdeauna am avut picioarele foarte subţiri şi pe piaţă nu se găsesc cizme pentru fetele cu picioare subţiri şi aveam tot timpul o problemă. Mi-am făcut cizme pe comandă, ulterior, mă tot întrebau prietenele unde le făceam, că vor şi ele. Un prieten foarte bun de pe vremea aceea m-a întrebat de ce nu le vând mai departe”, povesteşte ea.

Andreea Enache a terminat cursurile facultăţii de psihologie, însă nu a dorit să lucreze în domeniu, aşa că a decis că un drum care i s-ar potrivi ar fi cel al antreprenoriatului în producţia de încălţăminte.

Businessul a început cu doar 1.000 euro, bani pe care i-a folosit în crearea a 5 perechi de încălţăminte. Astăzi, AE Shoes numără peste 400 de modele de încălţăminte disponibile pe site. Pe lângă magazinul online, businessul este prezent cu un stand şi în cadrul Urban Hub din Bucureşti, un hub dedicat micilor antreprenori pentru a-şi expune produsele.

Pe lângă produsele standard, AE Shoes se ocupă şi de personalizare, având o cerere ridicată în această zonă.

„Capacitatea de producţie este, din păcate, mai mică decât cerinţa din momentul de faţă. În vară, avem cereri de comenzi de circa 30-40 de perechi pe zi. Am avut site-ul închis trei săptămâni doar ca să nu mai intre comenzi, nu ştiam cum să le oprim”, spune ea.

Businessul însă prezintă o sezonalitate, astfel că perioadele de vară sunt cele mai aglomerate.

Partea de producţie a businessului este externalizată, însă Andreea Enache se ocupă cu conceptul şi designul produselor. Produsele sunt exclusiv pentru femei, însă antreprenoarea a încercat să creeze şi pantofi pentru copii, însă este un segment mai dificil.

Multe dintre produsele sub brandul AE Shoes sunt pentru zona de evenimente, încălţăminte pentru ocazii, însă odată cu pandemia, când evenimentele nu au mai putut avea loc, a mers şi către segmentul de încălţăminte de zi.

„Îmi este foarte greu să mă duc în zona aceasta, pentru că cei care ne ştiu ne asociază cu pantofii de eveniment. Acum, cu firma de marketing cu care colaborez, încerc să merg şi în zona asta”, precizează ea.

Businessul a ajuns la afaceri de aproape 300.000 lei, iar, pentru anul acesta, antreprenoarea estimează o uşoară creştere. Preţurile produselor variază între 500 şi 700 lei, în funcţie de tipul de încălţăminte. Miruna Diaconu


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.