Povestea tinerelor care, în plină criză de coronavirus, oferă soluţii pentru freelancerii şi companiile ai căror angajaţi lucrează de acasă

Autor: Andra Stroe Postat la 03 aprilie 2020 891 afişări

Povestea tinerelor care, în plină criză de coronavirus, oferă soluţii pentru freelancerii şi companiile ai căror angajaţi lucrează de acasă

Potrivit unui sondaj realizat de Connect Solutions în 2019, printre angajaţii care au lucrat de la distanţă, atât cu jumătate de normă, cât şi cu normă întreagă, 77% persoane au declarat că au fost mai productive atunci când lucrau de la distanţă, iar 30% au declarat că au reuşit să finalizeze mai multe taskuri în mai puţin timp atunci când au lucrat de acasă.

Numărându-se la rândul lor printre cei care sunt mai eficienţi în acest regim de lucru, antreprenoarele Amalia Ştefan, specialistă în turism şi tehnologie digitală, şi Mara Eliza Barza, specialistă în comunicare şi PR şi designer de interior, au lansat start-up-ul Remote Stories, pe care îl descriu drept „primul proiect online din România prin intermediul căruia se promovează complet conceptul remote work (munca de la distanţă) şi beneficiile activităţii profesionale de la distanţă atât pentru companii, cât şi pentru angajaţi, dar şi pentru freelanceri.”

Proiectul Remote Stories îşi propune să aibă o abordare de tip 360 grade, vizând toate aspectele care definesc conceptul remote: avantajele pe care le oferă angajaţilor şi angajatorilor, experienţe împărtăşite de persoanele care lucrează total sau parţial de acasă, podcast-uri, oportunităţi de joburi la distanţă, sfaturi pentru munca de la distanţă de acasă (work from home), sau din alte locaţii, recomandări pentru locaţii adaptate activităţii remote, adaptarea spaţiului de acasă pentru acest tip de muncă, sau instrumente dedicate lucrului la distanţă.

Start-up-ul se adresează segmentului Bleisure (Business & Leisure Travel), companiilor 100% remote sau hybrid şi persoanelor (angajaţi, freelanceri) care deja lucrează sau urmează să lucreze la distanţă. În cadrul proiectului Remote Stories, Amalia Ştefan şi Mara Eliza Barza organizează workshop-uri online şi/sau offline pentru companiile hybride sau celor care îşi doresc să devină 100% remote, care au ca scop creşterea eficienţei muncii la distanţă şi echilibrului între viaţa personală şi carieră.

„Tehnologia avansată permite companiilor să ofere alternative de muncă la distanţă. În zilele noastre, munca bună nu se mai întâmplă doar de la 9:00 dimineaţa până la 17:00 în birourile companiilor. O tranziţie-cheie la lucrul la distanţă trece de la colaborarea tradiţională sincronă la colaborarea asincronă. Pentru acest lucru, companiile au nevoie de tehnologia potrivită care să le permită angajaţilor să lucreze oricând şi oriunde”, spune Amalia Ştefan.

„Remote Work este trendul viitorului. Companiile şi joburile din diferite domenii, ca de exemplu tehnologie, telecomunicaţii, eCommerce, travel etc. vor putea deveni în mare parte hybride sau remote. Piaţa muncii se va schimba foarte mult în următorii ani datorită tehnologiei, inteligenţei artificiale şi roboţilor. Munca de linie va fi preluată de roboţi, iar oamenii se vor ocupa mai mult de munca creativă. Oamenii vor lucra mai mult de acasă, sau de oriunde îşi doresc şi mai puţin de la birou, sau chiar deloc de la birou. În anumite domenii nu se va mai justifica necesitatea unor spaţii mari pentru birouri. Se estimează că în viitorul apropiat procentul celor care lucrează de la distanţă va creşte cu estimativ 30-50%”, susţine la rândul său Mara Eliza Barza.

Datele unui sondaj realizat de OwlLabs în 2019 pe un eşantion de 3.028 de angajaţi din întreaga lume, citat de cele două antreprenorare, arată că:

• 56% dintre companiile globale permit munca la distanţă, iar 16% dintre ele sunt complet remote

• 68% dintre angajaţi lucrează de la distanţă cel puţin o dată pe lună

• Cei care lucrează de la distanţă cel puţin o dată pe lună sunt cu 24% mai fericiţi şi mai productivi decât cei care nu lucrează de la distanţă

• Companiile care au devenit remote-friendly şi-au crescut cifra de afaceri cu 25% mai mult faţă de cele care îşi desfăşoară activitatea în mod tradiţional

• 69% din Millennials vor să muncească remote

• Munca de la distanţă a crescut cu 22% din 2017 până în 2018

• În fiecare an, lucrătorii de la distanţă din SUA previn cu 3,6 milioane de tone de emisii de gaze cu efect de seră, fără a face naveta

• 77% dintre oameni au declarat că un loc de muncă flexibil le permite să fie mai sănătoşi (să mănânce mai bine, să facă mai mult sport etc.); 86% au spus că sunt mai puţin stresaţi; 97% au declarat că are un impact pozitiv asupra calităţii vieţii lor

• 76% dintre angajaţi au spus că sunt loiali angajatorilor lor pentru că li se permite să muncească de la distanţă

„Aceste date au fost publicate înainte de răspândirea epidemiei de coronavirus la nivel global. Ca urmare a pandemiei, numărul celor care lucrează de acasă a crescut semnificativ. Însă se estimează că în viitorul apropiat, după trecerea pandemiei, procentul celor care lucrează de la distanţă va creşte cu estimativ 30-50%”, spun reprezentantele Remote Stories.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
online,
proiect,
munca

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.