Povestea tânărului ajuns miliardar dintr-un hobby. „Vreau să ajungem o companie de talia giganţilor Nike şi Adidas"

Autor: Andra Stroe Postat la 26 decembrie 2020 4573 afişări

Povestea tânărului ajuns miliardar dintr-un hobby. „Vreau să ajungem o companie de talia giganţilor Nike şi Adidas"

Pentru Ben Francis, prima zi de mers la sală a fost una dintre cele mai bune decizii luate. Pasiunea pentru fitness s-a transformat într-un business evaluat la peste 1 miliard de dolari, pe care antreprenorul l-a pornit la doar 19 ani şi care i-a adus astăzi STATUTUL DE MILIARDAR.

Ben Francis s-a născut pe 4 iunie 1992 în Bromsgrove, Worcestershire, Marea Britanie, unde a urmat liceul South Bromsgrove. La vârsta de 17 ani a început să meargă la sala de fitness, obicei care s-a transformat rapid în pasiune şi l-a inspirat să pornească propriul business, lansând iniţial două aplicaţii de profil pentru iOS – Fat Loss Abs Guide şi iPhysique.

În 2010 s-a înscris la Universitatea Aston pentru a studia business şi management, timp în care a lucrat ca livrator pentru Pizza Hut, cu un salariu de numai 5 lire pe oră.

La doi ani distanţă, în 2012, a lansat, alături de un prieten şi fost coleg de şcoală, Lewis Morgan, platforma Gymshark, companie care se ocupa, iniţial, cu vânzarea suplimentelor pentru fitness. Prima comandă a venit abia după şase săptămâni, dar cei doi nu s-au descurajat. Ulterior, Francis, motivat de faptul că găsea cu greu echipament sportiv pe măsura sa, a decis să lanseze şi o linie de haine pentru fitness, pe care a început să le coasă singur în garajul părinţilor săi cu ajutorul unei maşini de cusut cumpărate cu propriile economii, mergând el însuşi la poştă pentru a expedia comenzile clienţilor. În 2013, şi-a expus produsele în cadrul unui târg de profil organizat în Birmingham, iar unul dintre echipamente a atras atât de mult atenţia clienţilor încât a ajuns viral pe Facebook, generând vânzări de 30.000 de lire în numai 30 de minute.

Din acel moment, tânărul a decis să renunţe la studii şi la jobul său de curier pentru a se concentra exclusiv pe companie. În acelaşi an, antreprenorul a cofondat şi Manière De Voir, o companie care comercializează haine şi accesorii, ieşind din business în 2018.  

Gymshark a fost printre  primele companii care au început să colaboreze cu influenceri din social media pentru a-şi promova produsele. În 2015, Francis a renunţat la poziţia de CEO şi a preluat-o pe cea de chief brand officer, motivându-şi decizia prin faptul că ajută astfel compania să crească chiar mai repede, iar el poate lucra la a-şi îmbunătăţi calităţile de om de business. A fost anul în care, în urma unei erori a sistemului în timpul campaniei de Black Friday, 2.500 de clienţi nu au putut beneficia de produsele comandate, aşa că Francis a scris personal, de mână, 2.500 de scrisori în care şi-a cerut scuze şi a oferit discounturi pentru a-i recompensa.

În 2018, Gymshark a deschis, cu o investiţie de 5 milioane de lire, un nou cartier general în Solihull, West Midlans. În vara acestui an, compania a vândut 21% dintre acţiuni către firma americană de private equity General Atlantic, tranzacţie care a crescut valoarea Gymshark la peste 1 miliard de dolari, intrând astfel în rândul unicornilor – companii evaluate la 1,3 miliard de dolari, în Marea Britanie existând doar 25 de businessuri la acest nivel. Francis deţine în prezent 70% din acţiunile Gymshark

Cele mai recente date ale companiei indică vânzări de 176,1 milioane de lire sterline (231 de milioane de dolari) şi un profit de 18,4 milioane de lire sterline, rezultate înregistrate până în iulie 2019, dar Francis spune că în ultimele 12 luni aceste cifre au crescut cu 50%. În prezent, brandul are un număr de 4,7 milioane de urmăritori pe Instagram şi 1,7 milioane pe Facebook, iar ambiţiile lui Francis sunt ca Gymshark să ajungă un brand de talia jucătorilor de renume mondial, precum Nike şi Adidas.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Ben Francis,
antreprenori,
fitness

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.