Poate vreti in Tunisia, poate in Madeira

Postat la 27 martie 2007 1 afişăre

Cresterea cererii de vacante externe va duce in acest an veniturile turoperatorilor de chartere la aproape 80 de milioane de euro. Cu toate acestea, ponderea vacantelor pe baza de curse charter se va mentine si in acest an sub o treime din piata de turism.

Cresterea cererii de vacante externe va duce in acest an veniturile turoperatorilor de chartere la aproape 80 de milioane de euro. Cu toate acestea, ponderea vacantelor pe baza de curse charter se va mentine si in acest an sub o treime din piata de turism.

 

Mircea Vladu, directorul agentiei Prestige Tours, este aproape sigur ca va avea ocupate saptamanal, toata vara, cele 1.000 de locuri pe care le-a rezervat pe curse charter catre diverse destinatii: "Piata s-a asezat in asa fel incat putem sti din timp ce destinatii se vor umple, ce hoteluri se vor cere mai mult si planul este facut in acest sens". Mai precis, turoperatorii stiu bine: Turcia, Grecia, Spania continentala aduc cea mai mare parte din vanzari, in special pe segmentul low si medium. Alaturi de aceste trei destinatii, vandute la fel de bine de trei ani incoace, turoperatorii incearca insa in fiecare an si adaugarea de nume noi la vacantele cu charter pe care le organizeaza.

 

Cu doi ani in urma, numele nou a fost Costa del Sol. Desi atractiv (cu vizite la Sevilla, Malaga si Alhambra si statiuni renumite), charterul nu s-a vandut. Turoperatorii au insistat si anul trecut, dar l-au pus in oferta alaturi de noutatea verii, Tenerife, care a luat potentialii clienti pentru Costa del Sol (cu venituri mai ridicate), dar si pe multi altii. "Tenerife a «canibalizat» cumva Costa del Sol si in acest an nici nu va mai incerca probabil nimeni sa vanda Costa del Sol", spune Mircea Vladu. In schimb, atat Vladu cu partenerii sai de la Prompt Service (cu care organizeaza charterele), cat si J’Info Tours, care a mai organizat anul trecut Tenerife, se declara multumiti de destinatie. Avioanele - de multe ori, un charter anuntat pentru toata vara si insuficient cerut zboara doar de cateva ori, iar turistii care au mai cumparat sunt trimisi cu zboruri de linie - au dus in Tenerife peste 3.000 de persoane. Dat fiind ca destinatia este ceva mai scumpa decat altele (un sejur porneste de la 500 de euro de persoana), vanzarile au adus companiilor aproape 2 milioane de euro. Aceasta a facut ca Tenerife sa devina, la doar un an de la lansare, ceea ce se numeste o destinatie clasica. Un exemplu similar este Cipru, tot pentru turistii cu venituri mai mari si unde au zburat anul trecut patru chartere. "Pentru acest an vom avea charterul de Cipru in perioada iunie-septembrie, cu 10 zboruri saptamanale", spune Aurelian Bratosin, presedintele Butterfly Tourism, principalul operator de chartere pentru Cipru.

 

La Prestige Tours, numele noi vor fi in acest an Alicante, Madeira, Sardinia si cateva insule grecesti. "Alicante este o incercare", spune Vladu, care considera ca o coasta spaniola de unde se poate ajunge usor la Valencia sau in Insulele Baleare ar putea sa prinda bine la public. Tot o incercare, dar in care Prestige crede, este Sardinia, catre care agentia a avut an de an zeci de cereri: "Transformarea Sardiniei sau poate mai tarziu a Siciliei in destinatii accesibile, cu avioane charter, ar putea fi o reteta de succes", considera Vladu.

 

Aurelian Bratosin este si mai indraznet: va incerca Madeira (insula portugheza, la nord de Arhipelagul Insulelor Canare), desi cu un singur zbor initial. "Pentru sfarsitul sezonului estival vom avea 3-4 zboruri, cu 200 de locuri pe zbor pentru Kenya, destinatie pe care am vandut-o excelent in ultimii ani, dar pe pachete mai mult exclusiviste", spune Bratosin.

 

Daca unele agentii incearca nume noi, alte agentii cred in cresterea de popularitate a unor destinatii existente in oferte si anii trecuti: "Credem ca o crestere impresionanta in aceasta vara o va avea Tunisia, care va prelua din turistii clasici ai Greciei si Turciei", sustine Gelu Stoian, director al Tunisiana Travel, care va zbura cu doua chartere saptamanale a cate 170 locuri tot sezonul (aprilie-sfarsitul lui octombrie) spre Tunisia, avand drept concurenti Best Reisen si Kartago, fiecare cu cate un charter.

 

Turoperatorii isi vor prezenta ofertele de vara la targul de turism organizat in aceasta saptamana la Romexpo. Desi vara nu va mai avea un nume nou si sonor precum Tenerife vara trecuta, agentiile cred ca veniturile din cursele charter vor creste cu 20-25% fata de vara trecuta, pana la aproape 80 mil. euro. Cu toate acestea, operarea de chartere nu va trece nici in acest an de mai putin de o treime din piata de turism, dominata de turismul de afaceri si de ticketing.

 

Anul trecut, primele cinci agentii din piata de turism (Happy Tour, Aerotravel Lufthansa City Center, Eximtur, Nova Touring si Marshal Turism) au castigat impreuna 120 de milioane de euro, operand in special pe turism de afaceri si ticketing. Anul trecut, piata de turism, cu cele 800 de agentii de turism existente, a totalizat afaceri de 450 mil. euro. Pentru acest an, cresterea generala estimata este de 10-15%, pentru ca turismul de afaceri inregistreaza cresteri mici, mai optimiste fiind predictiile pentru turismul de leisure.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/poate-vreti-in-tunisia-poate-in-madeira-1008630
1008630
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.