Piaţa de modă continuă să atragă nume noi deşi inflaţia a pus frână consumului. Brandul de echipamente sportive Lululemon şi grecii de la Anna Maria Mazaraki intră pe piaţă, în timp ce Primark accelerează expansiunea
Românii cheltuie anual 5-6 mld. euro pe haine, pantofi, echipamente sportive şi accesorii, aceasta fiind una dintre cele mai competitive pieţe din economie, cu sute ori poate chiar mii de branduri – în special străine, dar şi româneşti – care se luptă pentru banii consumatorilor.
Românii cheltuie anual 5-6 mld. euro pe haine, pantofi, echipamente sportive şi accesorii, aceasta fiind una dintre cele mai competitive pieţe din economie, cu sute ori poate chiar mii de branduri – în special străine, dar şi româneşti – care se luptă pentru banii consumatorilor.
Acest sector, ca de altfel toate subsectoarele domeniului mare al retailului, suferă însă cauza unui comportament de consum prudent. Începând din 2023, românii au devenit mai atenţi la modul în care îşi cheltuiesc banii. În 2024 şi mai ales în acest an, această prudenţă a devenit tot mai evidentă, fiind influenţată de incertitudinea din economie şi de inflaţia care s-a apropiat în toamna lui 2025 din nou de pragul de 10%.
Chiar şi aşa, branduri noi îşi pun România pe hartă, iar unele dintre cele deja prezente aici anunţă planuri de expansiune.
Spre exemplu, Primark a anunţat că vrea să deschidă patru noi magazine în România în 2026, în Sibiu, Bacău, Craiova şi Iaşi. Brandul ar urma să îşi dubleze astfel reţeaua într-un singur an, după ce a avut nevoie de trei ani de prezenţă locală pentru a ajunge la patru magazine.
Pentru Primark, o explicaţie pentru accelerarea dezvoltării poate fi faptul că retailerul activează pe segmentul preţurilor mici.
Iar într-o perioadă precum cea actuală, consumatorii se uită la preţ mai mult decât înainte. De altfel, ZF a scris anterior că piaţa de modă a fost multă vreme guvernată de brand. În ultima vreme însă, preţul devine un argument-cheie în procesul de achiziţie.
Există totuşi şi nume noi care intră pe piaţă şi care nu mizează pe acest segment de preţ. Este cazul brandului de echipamente sportive Lululemon, care în 2026 va pătrunde în Grecia, Austria, Polonia, Ungaria, România şi India prin parteneriate de franciză.
În România, brandul va fi adus de Arion Retail Group, cu sediul în Olanda, după cum arată pe profilul de pe reţeaua de socializare de business LinkedIn. În spatele lui se află Irani Corp din Israel, distribuitor a peste 100 de branduri pe piaţa din Israel, inclusiv Levi’s, Hugo Boss sau Dolce & Gabbana.
Venirea Lululemon în România coincide cu o perioadă de în care interesul consumatorilor locali pentru sport e ridicat. Piaţa de profil e încă la început de drum, românii fiind codaşi în Europa când vine vorba de practicarea de activităţi sportive.
Astfel, retailul autohton se dezvoltă, iar asta în multiple segmente.
„România continuă să atragă branduri de top şi investitori”, confirmă Dana Radoveneanu, head of retail agency la Cushman & Wakefield Echinox, companie de consultanţă imobiliară.
Firma a anunţat de altfel intrarea pe piaţă a brandului elen de bijuterii Anna Maria Mazaraki, primul magazin urmând a fi deschis în ParkLake Shopping Center. România e a două piaţă străină pe care intră, după Cipru.
Compania operează 44 de puncte de vânzare: 28 de magazine în Grecia, 5 în Cipru, opt magazine duty-free în aeroporturile greceşti, două magazine pe vase de croazieră şi unul online.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
-
Democrații publică 68 de imagini noi din moștenirea pedofilului Jeffrey Epstein. În imagini apar Bill Gates, Steve Bannon, fostul consilier al lui Trump, și lingvistul Noam Chomsky. Alte fotografii arată mesaje tatuate pe pielea unor persoane necunoscute, cu citate din „Lolita”, o carte în care o fetiță e abuzată de un profesor mai în vârstă
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













