Piaţa de modă continuă să atragă nume noi deşi inflaţia a pus frână consumului. Brandul de echipamente sportive Lululemon şi grecii de la Anna Maria Mazaraki intră pe piaţă, în timp ce Primark accelerează expansiunea

Autor: Cristina Roşca Postat la 18 decembrie 2025 5 afişări

Românii cheltuie anual 5-6 mld. euro pe haine, pantofi, echipamente sportive şi accesorii, aceasta fiind una dintre cele mai competitive pieţe din economie, cu sute ori poate chiar mii de branduri – în special străine, dar şi româneşti – care se luptă pentru banii consumatorilor.

Piaţa de modă continuă să atragă nume noi deşi inflaţia a pus frână consumului. Brandul de echipamente sportive Lululemon şi grecii de la Anna Maria Mazaraki intră pe piaţă, în timp ce Primark accelerează expansiunea

Românii cheltuie anual 5-6 mld. euro pe haine, pantofi, echipamente sportive şi accesorii, aceasta fiind una dintre cele mai competitive pieţe din economie, cu sute ori poate chiar mii de branduri – în special străine, dar şi româneşti – care se luptă pentru banii consumatorilor.

Acest sector, ca de altfel toate subsectoarele domeniului mare al retailului, suferă însă cauza unui comportament de consum prudent. Începând din 2023, românii au devenit mai atenţi la modul în care îşi cheltuiesc banii. În 2024 şi mai ales în acest an, această prudenţă a devenit tot mai evidentă, fiind influenţată de incertitudinea din economie şi de inflaţia care s-a apropiat în toamna lui 2025 din nou de pragul de 10%.

Chiar şi aşa, branduri noi îşi pun România pe hartă, iar unele dintre cele deja prezente aici anunţă planuri de expansiune.

Spre exemplu, Primark a anunţat că vrea să deschidă patru noi magazine în România în 2026, în Sibiu, Bacău, Craiova şi Iaşi. Brandul ar urma să îşi dubleze astfel reţeaua într-un singur an, după ce a avut nevoie de trei ani de prezenţă locală pentru a ajunge la patru magazine.

Pentru Primark, o explicaţie pen­tru accelerarea dezvoltării poate fi fap­tul că retailerul activează pe seg­mentul preţurilor mici.

Iar într-o pe­rioadă precum cea actuală, consu­matorii se uită la preţ mai mult decât înainte. De altfel, ZF a scris anterior că piaţa de modă a fost multă vreme guvernată de brand. În ultima vreme însă, preţul devine un argu­ment-cheie în procesul de achiziţie.

Există totuşi şi nume noi care intră pe piaţă şi care nu mizează pe acest segment de preţ. Este cazul bran­dului de echipamente sportive Lululemon, care în 2026 va pătrunde în Grecia, Austria, Polonia, Ungaria, România şi India prin parteneriate de franciză.

În România, brandul va fi adus de Arion Retail Group, cu sediul în Olanda, după cum arată pe profilul de pe reţeaua de socializare de business LinkedIn. În spatele lui se află Irani Corp din Israel, distribuitor a peste 100 de branduri pe piaţa din Israel, inclusiv Levi’s, Hugo Boss sau Dolce & Gabbana.

Venirea Lululemon în România coincide cu o perioadă de în care interesul consumatorilor locali pentru sport e ridicat. Piaţa de profil e încă la început de drum, românii fiind codaşi în Europa când vine vorba de practicarea de activităţi sportive.

Astfel, retailul autohton se dezvoltă, iar asta în multiple segmente.

„România continuă să atragă branduri de top şi investitori”, confirmă Dana Radoveneanu, head of retail agency la Cushman & Wakefield Echinox, companie de consultanţă imobiliară.

Firma a anunţat de altfel intrarea pe piaţă a brandului elen de bijuterii Anna Maria Mazaraki, primul magazin urmând a fi deschis în ParkLake Shopping Center. România e a două piaţă străină pe care intră, după Cipru.

Compania operează 44 de puncte de vânzare: 28 de magazine în Grecia, 5 în Cipru, opt magazine duty-free în aeroporturile greceşti, două magazine pe vase de croazieră şi unul online.

 

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
piata,
echipamente,
brand,
consum,
expansiune,
moda

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.