Piaţa comerţului electronic: cca 1 mld. euro

Autor: Adrian Seceleanu Postat la 30 iunie 2013 252 afişări

Ponderea comerţului electronic din întreaga piaţă de retail din România (vânzări de produse şi servicii online) a fost în 2012 de doar 2% în România, faţă de 6% în Cehia sau 4% în Polonia, însă acest lucru arată că există un potenţial important de creştere, potrivit datelor din raportul anual al grupului sud-african Naspers, acţionarul majoritar al eMag.

Piaţa comerţului electronic: cca 1 mld. euro

"Întregul retail online - de la mâncare până la maşini, cărţi, mobilă, electronice, electrocasnice - a avut anul trecut o pondere de 2% - circa un miliard de euro - raportat la întreaga piaţă de retail, cu o valoare de circa 50 de miliarde de euro", spune Iulian Stanciu, director general al eMag. "Pe piaţa electroIT ponderea vânzărilor online este de 20%, iar din întreaga piaţă este de doar 2%. Potenţialul de a creşte vânzările online pe alte categorii de produse este foarte mare", estimează Stanciu.

Grupul Naspers a cumpărat anul trecut 70% din eMag cu 93 mil. euro,  potrivit datelor din raportul anual, şi a avut venituri de 3,7 mld. euro, în creştere cu 27%, în anul fiscal încheiat la 31 martie 2013.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/piata-comertului-electronic-cca-1-mld-euro-11051969
11051969
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.