Peste 600 de specialişti în finanţe, audit, management şi inginerie au trimis CV-uri la Ministerul Economiei în primele 24 de ore de la anunţul recrutării unor manageri şi administratori speciali pentru companiilor de stat care vor fi restructurate
Peste 600 de specialişti în economie, finanţe, audit, management şi inginerie au trimis în ultimele 24 de ore CV-uri la Ministerul Economiei pentru funcţii de conducere sau administratori speciali în companiile de stat care urmează să fie redresate, în urma apelului făcut joi de Radu Miruţă, ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului (MEDAT).
Toate CV-urile sunt analizate de echipa ministrului pentru găsirea candidaţilor potriviţi pentru companiile unde trebuie făcute urgent numiri temporare.
„Am fost surprins că atâţia oameni doresc să se implice şi să facă treabă bună în companiile de stat. Le mulţumesc şi le transmit tuturor care vor trimtă CV, să o facă. Uşa râmâne deschisă pentru toţi profesioniştii care vor ca aceste companii de stat să funcţioneze. Vă repet că singurele criterii pe care le am în vedere când voi face numirile sunt de competenţa şi profesionalismul”, a declarat ministru Radu Miruţă.
În conferinţa de presă susţinută ieri, 21 august, Radu Miruţă a făcut un apel la profesioniştii cu experienţă juridică, economică şi managerială să se implice în redresarea companiilor de stat prin aplicarea directă pe site-ul instituţiei.
CV-urile celor care candidează la funcţii de conducere sau administratori speciali în companiile de stat pot fi încărcate direct pe siteul ministerului, printr-un formular care conţine datele personale – nume, prenume, număr de telefon şi e-mail şi un CV.
Înscrierea pe platformă nu se face direct pentru o anumită companie, deoarece sunt anumite criterii stabilite prin lege privind componenţa consiliilor de administraţie.
În primele 24 de ore de la deschiderea platformei online peste 600 de persoane s-au înregistrat şi au trimis CV-uri. Dintre aceştia, cei mai mulţi au experienţă în economie/finanţe, audit, management, sunt ingineri, specialişti în resurse umane sau domeniul bancar.
În opinia Ministerului Economiei, pe termen lung, soluţia rămâne modificarea legislaţiei, iar MEDAT a transmis deja către Secretariatul General al Guvernului o serie de propuneri la modificarea OUG 109/2011 aflată în transparenţă publică.
Amendamentele vizează:
- introducerea unor indicatori clari de performanţă în contractele de mandat,
- posibilitatea anulării şi reluării procedurilor viciate sau ilegale;
- deschiderea reală a selecţiilor către profesionişti din mediul privat, academic sau instituţional.
Totodată, MEDAT propune limitarea numărului de mandate consecutive şi ca evaluarea performanţei la companiile strategice să fie realizată de o comisie independentă, desemnată de Prim-ministru.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













