Penny: Nu există diferenţe notabile în ceea ce priveşte media vânzărilor între un magazin din zona Bucureşti-Ilfov şi unul din reţeaua naţională

Autor: Cristina Roşca Postat la 12 septembrie 2021 107 afişări

Capitala şi localităţile din apropiere contribuie cu puţin peste 10% la cifra de afaceri a lanţului de magazine de tip discount Penny în România. Retailerul german a obţinut anul trecut o cifră de afaceri netă de 4,73 mld. lei, cu circa 20% mai mare decât în 2019, ultimul an de dinainte de pandemie.

Penny: Nu există diferenţe notabile în ceea ce priveşte media vânzărilor între un magazin din zona Bucureşti-Ilfov şi unul din reţeaua naţională

Retailerul german are în România circa 285 de magazine cu profil discount, dintre care 30 în zona Bucureşti-Ilfov Acestea au avut anul trecut vânzări de circa 500 milioane lei.

Capitala şi localităţile din apropiere contribuie cu puţin peste 10% la cifra de afaceri a lanţului de magazine de tip discount Penny în România. Retailerul german a obţinut anul trecut o cifră de afaceri netă de 4,73 mld. lei, cu circa 20% mai mare decât în 2019, ultimul an de dinainte de pandemie. Trendul ascendent continuă şi în 2021.

„Nu există diferenţe notabile în ceea ce priveşte media vânzărilor între un magazin din zona Bucureşti-Ilfov şi un magazin din reţeaua naţională. Având în vedere că puţin peste 10,5% din reţeaua noastră de magazine se află în această zonă, putem estima o contribuţie proporţională“, spun reprezentanţii companiei.

În cazul altor retaileri există diferenţe de vânzări, Capitala cântărind mai greu în bilanţ datorită faptului că aici puterea de cumpărare e mai mare. Astfel, pentru alte reţele, un magazin din Bucureşti ajunge să vândă şi cu 40% mai mult ca unul din provincie. Depinde însă de format, Penny fiind activ pe piaţa de discount, cu focus pe preţuri mici, argument important în procesul de achiziţie, mai ales în provincie.

Doar unu din zece magazine ale retailerului cu profil discount Penny se găseşte în zona Bucureşti-Ilfov, compania mizând de-a lungul anilor mai degrabă pe oraşe mici şi medii.

Este interesant de văzut astfel cum s-a schimbat distribuţia reţelei de la intrarea pe piaţă până astăzi, în contextul în care urbele mici au ajuns în 2020 să găzduiască 43% din totalul magazinelor. În 2005, anul când grupul german Rewe, proprietarul Penny, a intrat pe piaţa locală, reţeaua acoperea doar oraşe mari şi medii, mai puţin Bucureşti.

„Reţeaua de magazine Penny este formată astăzi din circa 285 de magazine deschise la nivel naţional, dintre care 30 de magazine se află pe raza Bucureşti-Ilfov. Pe viitor sunt programate noi deschideri pentru zona Capitalei, aceasta fiind una de foarte mare interes pentru noi. De altfel este zona cu cele mai multe magazine Penny din întreaga reţea.“

Strategia de expansiune în zona Bucureşti-Ilfov este planificată să corespundă cu ponderea Capitalei reflectată în populaţia din România, spun reprezentanţii companiei. Neoficial, 15-20% din populaţia ţării locuieşte în Bucureşti şi împrejurimi. Oficial e undeva la puţin peste 10%.

Penny, care a deschis primul magazin în România în 2005, a mizat la început pe oraşele medii care nu erau acoperite la momentul acela de jucătorii existenţi. Mai mult, cu formatul de discount – caracterizat prin focus pe preţ – Penny a mers în localităţi unde concurenţa era mică şi unde comerţul modern abia făcea primii paşi. Totodată, în aceste localităţi puterea de cumpărare era (şi continuă să fie) mai mică decât în marile centre economice. Fiind activ pe segmentul de discount, retailerul pariază pe preţuri mici, aşa că poate acoperi uniform ţara, lucru ce s-a întâmplat odată cu trecerea anilor – odată cu noi deschideri Penny dar şi cu aglomerarea pieţei cu noi şi noi jucători.

Astfel, nemţii au început să deschidă unităţi şi în localităţi de sub 15.000 de locuitori, dar şi în Bucureşti şi Ilfov. În acest context, Capitala şi localităţile înconjurătoare au ajuns să contribuie cu 10% la totalul reţelei, o pondere de peste 2 ori mai mare decât în 2012 spre exemplu.

Expansiunea continuă la nivel naţională însă.

„Planul nostru este să deschidem minimum 25 noi magazine pe tot parcursul anului şi să ajungem până la finalul lui 2021 la 300 de magazine. Pentru toate acestea, vom investi în 2021 aproximativ 100 de milioane de euro. În plus, pe termen lung, avem un plan ambiţios de a dubla acest număr şi să ajungem până în 2029 la 600 de magazine.“

Retailerul de tip discount Penny a deschis în primele şase luni ale anului opt magazine şi a continuat procesul de remodelare al unităţilor existente. Nemţii vor accelera însă dezvoltarea în a doua parte a lui 2021 pentru a-şi atinge obiectivul de cel puţin 25 de puncte de vânzare noi în acest an.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Penny,
magazine,
supeermarketuri,
retailer,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.