Pandemia a adus prima scădere de business pentru sud-coreenii de la Samsung în România. Cifra de afaceri a grupului pe piaţa locală a fost de 4,9 miliarde lei în 2020, minus 4%
Gigantul sud-coreean Samsung a obţinut anul trecut afaceri de circa 4,9 mld. lei (1 mld. euro) pe piaţa din România, după o scădere de aproximativ 4% comparativ cu 2019. Pandemia a întrerupt astfel trendul ascendent al businessului, trend ce data încă de la intrarea oficială pe piaţă.
Gigantul sud-coreean Samsung a obţinut anul trecut afaceri de circa 4,9 mld. lei (1 mld. euro) pe piaţa din România, după o scădere de aproximativ 4% comparativ cu 2019. Pandemia a întrerupt astfel trendul ascendent al businessului, trend ce data încă de la intrarea oficială pe piaţă.
Declinul a survenit, în mod surprinzător, într-o perioadă de creştere pentru piaţa de bunuri de folosinţă îndelungată. Românii au cheltuit anul trecut 3,9 mld. euro pe frigidere, televizoare, produse IT, echipamente de birou sau aspiratoare, piaţa continuând să crească susţinut în pandemie pe fondul faptului că oamenii au stat mai mult acasă şi au investit în propria locuinţă. Banii care în mod normal mergeau către călătorii, ieşiri în oraş sau modă au fost redirecţionaţi – cel puţin parţial – către casă.
Piaţa de bunuri de folosinţă îndelungată a crescut cu 12,5% în pandemie faţă de anul 2019, conform studiului GfK Pulse România. Categorii precum tablete sau laptopuri au crescut chiar mai rapid.
Samsung este activ pe mai multe segmente ale pieţei electro-IT, în frunte cu cel al telefoanelor mobile, având în portofoliu şi tablete şi laptopuri, dar şi televizoare şi electrocasnice.
Deşi gigantul acoperă cele mai multe segmente ale pieţei de electro-IT, segmentul de telefoane mobile este principalul business. Samsung Electronics România, subsidiara locală a gigantul sud-coreean Samsung, a distribuit pe piaţa locală aproximativ 2 milioane de telefoane mobile pe parcursul anului 2020, an atipic din perspectiva pandemiei şi a crizei medicale, reuşind astfel să-şi păstreze cota de piaţă la 50%.
Sud-coreenii au local o echipă de 124 de persoane, cu 15 oameni mai puţin ca în 2019. În ceea ce priveşte profitul net, acesta a urmat acelaşi trend descendent ca şi ceilalţi indicatori, coborând sub pragul de 100 mil. lei (20 mil. euro), cu peste 20% mai mic decât în anul de dinaintea pandemiei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro