Pandemia a adus prima scădere de business pentru sud-coreenii de la Samsung în România. Cifra de afaceri a grupului pe piaţa locală a fost de 4,9 miliarde lei în 2020, minus 4%

Autor: Cristina Roşca Postat la 22 mai 2021 58 afişări

Gigantul sud-coreean Samsung a obţinut anul trecut afa­ceri de circa 4,9 mld. lei (1 mld. euro) pe piaţa din Ro­mânia, după o scădere de aproximativ 4% comparativ cu 2019. Pandemia a întrerupt astfel trendul ascendent al bu­sinessului, trend ce data încă de la intrarea oficială pe piaţă.

Pandemia a adus prima scădere de business pentru sud-coreenii de la Samsung în România. Cifra de afaceri a grupului pe piaţa locală a fost de 4,9 miliarde lei în 2020, minus 4%

Gigantul sud-coreean Samsung a obţinut anul trecut afa­ceri de circa 4,9 mld. lei (1 mld. euro) pe piaţa din Ro­mânia, după o scădere de aproximativ 4% comparativ cu 2019. Pandemia a întrerupt astfel trendul ascendent al bu­sinessului, trend ce data încă de la intrarea oficială pe piaţă.

Declinul a survenit, în mod surprinzător, într-o perioadă de creştere pentru piaţa de bunuri de folosinţă îndelungată. Românii au cheltuit anul trecut 3,9 mld. euro pe frigidere, televizoare, produse IT, echipamente de birou sau aspiratoare, piaţa continuând să crească susţinut în pandemie pe fondul faptului că oamenii au stat mai mult acasă şi au investit în propria locuinţă. Banii care în mod normal mergeau către călătorii, ieşiri în oraş sau modă au fost redirecţionaţi – cel puţin parţial – către casă.

Piaţa de bunuri de folosinţă îndelungată a crescut cu 12,5% în pandemie faţă de anul 2019, conform studiului GfK Pulse România. Categorii precum tablete sau laptopuri au crescut chiar mai rapid.

Samsung este activ pe mai multe segmente ale pieţei electro-IT, în frunte cu cel al telefoanelor mobile, având în por­tofoliu şi tablete şi laptopuri, dar şi televizoare şi electrocasnice.

Deşi gigantul acoperă cele mai multe segmente ale pieţei de electro-IT, segmentul de telefoane mobile este principalul business. Samsung Electronics România, subsidiara locală a gigantul sud-coreean Samsung, a distribuit pe piaţa locală aproximativ 2 milioane de telefoane mobile pe parcursul anului 2020, an atipic din perspectiva pandemiei şi a crizei medicale, reuşind astfel să-şi păstreze cota de piaţă la 50%.

Sud-coreenii au local o echipă de 124 de persoane, cu 15 oameni mai puţin ca în 2019. În ceea ce priveşte profitul net, acesta a urmat acelaşi trend descendent ca şi ceilalţi indicatori, coborând sub pragul de 100 mil. lei (20 mil. euro), cu peste 20% mai mic decât în anul de dinaintea pandemiei.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
piata,
coreea,
pandemie,
samsung

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.