(P) Avantajul poziţiei în poker şi afaceri

Postat la 21 decembrie 2023 19 afişări

(P) Avantajul poziţiei în poker şi afaceri

În poker, poziţia este de multe ori mai importantă decât mâinile de start. În afaceri, lucrurile sunt asemănătoare. Poartă denumirea de "leverage", iar în funcţie de cât de mare este acesta, cu atât ai o poziţie mai bună la negocieri.

Cei pasionaţi de poker ştiu că poziţiile din acest joc se împart în mai multe categorii: Blinduri (Big Blind şi Small Blind), The Late Positions, The Middle Positions şi The Early Positions. Desigur, totul are legătură şi cu numărul de jucători care participă, exemplul fiind dat pentru o masă cu 7-10 oameni.

În poker, primele poziţii de la masă sunt Blindurile. Jucătorii care se află în aceste poziţii beneficiază de ceea ce în afaceri este numit avantaj competitiv preflop. Asta pentru că au un bagaj de informaţii mai mare în comparaţie cu ceilalţi jucători în momentul în care este rândul lor să ia o decizie.

Big Blind-ul este a doua poziţie după Buton şi acţionează ultimul preflop, iar acest lucru se traduce prin faptul că el este cel care încheie acţiunea. Este o poziţie din care este recomandat să joci cât mai agresiv, pentru că ai un avantaj asupra celorlalţi jucători.

Small Blind-ul acţionează penultimul preflop şi beneficiază, la rândul său, de suficiente informaţii despre ceilalţi jucători. Îşi poate face o idee dacă unii dintre ei au cărţi bune sau nu. Small Blind-ul plăteşte doar jumătate din call preflop.

În poker, poziţiile 3 şi 4 sunt în ceea ce se numeşte Late Positions (poziţii târzii). Butonul (poziţia 3) este cea mai bună poziţie pe care o poţi avea la masă. Asta pentru că este cel care acţionează mereu ultimul postflop. În plus, el are posibilitatea de a ataca open-raise-urile poziţiilor timpurii (early positions) cu call ori 3beturi. A patra poziţie este The Cutoff (CO) şi se află imediat în dreapta Butonului. Deşi este considerată o poziţie bună, există şi câteva dezavantaje.

Cele mai slabe poziţii de la masa de poker

Poziţiile 5-6 sunt cele mijlocii. Este important de menţionat că la mesele Short Handed există o singură poziţie de mijloc. În schimb, la cele Full Ring există trei poziţii de acest gen. De menţionat faptul că majoritatea meselor de cash disponibile pe platformele de online poker sunt Short Handed, numărul celor Full Ring sau Heads Up fiind mai mic.

Din această poziţie se pot încerca blufuri, însă cu risc moderat. Nu este recomandat să se intre în poturi prea des, deoarece mai sunt patru jucători care acţionează preflop, iar şansele ca ei să aibă o mână premium sunt considerabile.

The Early Positions sunt ultimele şi cele mai slabe de la masa de poker. Jucătorii aflaţi în acest punct sunt OOP (out of position postflop), pentru că preflop sunt prea mulţi jucători care acţionează după ei. Din această poziţie trebuie jucate doar cele mai bune mâini, cele cu şanse reale de câştig.

În afaceri, ai nevoie de avantaj competitiv

Aminteam mai devreme că jucătorul din Big Blind are un avantaj în faţa adversarilor. Fiind ultimul, îşi poate face o idee clară asupra competitorilor săi de la masă. El are o imagine clară şi poate lua decizia bazată pe un volum de informaţii, nu doar pe instinct ori pe baza hazardului.

La fel este şi în afaceri. Antreprenorii caută să afacerea lor să aibă un avantaj competitiv. Ei trebuie să identifice punctul forte al afacerii lor, să fie uşor de înţeles şi simplu, apreciat de cât mai mulţi clienţi şi să poată fi modificat şi adaptat la noile cerinţe. De multe ori, companiile angajează firme specializate pentru a identifica diferenţiatorii faţă de competiţie.

https://www.youtube.com/shorts/SfArGrRNZR8

Poziţia în afaceri este importantă şi în momentul unor negocieri. Să spunem că ai o cafenea. Dacă ai deja un rulaj zilnic destul de mare, cu un număr mare de clienţi, vei avea o poziţie mai bună în momentul în care negociezi cu un furnizor. De multe ori, companiile care furnizează servicii sau produse au nişte tarife standard. Însă acestea pot fi întotdeauna negociate în funcţie de volum ori de asocierea cu un brand deja cunoscut. Spre exemplu, dacă îţi asumi că în campaniile promoţionale vei promova şi numele brandului care îţi furnizează cafea, s-ar putea să îţi asiguri un discount destul de mare.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
pozitie,
poker

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.