Oamenii de ştiinţă americani au anunţat o descoperire majoră în cursa pentru recrearea fuziunii nucleare.

Postat la 13 decembrie 2022 142 afişări

Descoperire ştiinţifică "istorică" în domeniul fuziunii nucleare. Descrisă drept "Sfântul Graal", această sursă de energie ar putea fi nelimitată

Fizicienii studiază această tehnologie de zeci de ani, deoarece promite o sursă potenţială de energie curată aproape nelimitată.

Marţi, cercetătorii au confirmat că au depăşit o barieră majoră, producerea unui experiment de fuziune a unei cantităţi de energie mai mari decât cea care a fost introdusă.

Experţii spun însă că mai este încă mult până când fuziunea va alimenta casele cu energie electrică.

Experimentul a avut loc la National Ignition Facility din cadrul Lawrence Livermore National Laboratory (LLNL) din California. Directorul LLNL, Dr. Kim Budil, a declarat: "Aceasta este o realizare istorică... în ultimii 60 de ani, mii de oameni au contribuit la acest efort şi a fost nevoie de o viziune reală pentru a ajunge aici".

Fuziunea nucleară este descrisă ca fiind "Sfântul Graal" al producţiei de energie. Este procesul care alimentează Soarele şi alte stele, scrie BBC.

Funcţionează prin unirea a doi sau mai mulţi atomi, această "fuziune" eliberând o cantitate mare de energie.

Este opusul fisiunii nucleare, prin care atomii grei sunt despărţiţi. În prezent, fisiunea este tehnologia utilizată în centralele nucleare, dar acest proces produce, de asemenea, o mulţime de deşeuri care continuă să emită radiaţii pentru o perioadă lungă de timp. Acestea pot fi periculoase şi trebuie depozitate în condiţii de siguranţă.

Fuziunea nucleară produce mult mai multă energie şi doar cantităţi mici de deşeuri radioactive de scurtă durată. Şi, ceea ce este important, procesul nu produce emisii de gaze cu efect de seră şi, prin urmare, nu contribuie la schimbările climatice.

Dar una dintre provocări este că forţarea şi menţinerea elementelor împreună în fuziune necesită cantităţi foarte mari de temperatură şi presiune. Până în prezent, niciun experiment nu a reuşit să producă mai multă energie decât cea necesară pentru a o face să funcţioneze.

fuziune,