O fabrică din Călăraşi realizează cămăşi pentru giganţii Versace, River Island sau Trussardi. 90% din producţie merge la export

Autor: Georgiana Mihalache Postat la 02 mai 2020 500 afişări

Businessul Condra, înfiinţat în ur­mă cu peste 25 de ani în Olteniţa, la cir­ca 70 km de Călăraşi, controlat de o fa­mi­lie de antreprenori, a ajuns anul tre­cut a afaceri de 8,1 mil. lei din producţia de cămăşi pentru bărbaţi, o creştere uşoa­ră faţă de 2016.

O fabrică din Călăraşi realizează cămăşi pentru giganţii Versace, River Island sau Trussardi. 90% din producţie merge la export

Businessul Condra, înfiinţat în ur­mă cu peste 25 de ani în Olteniţa, la cir­ca 70 km de Călăraşi, controlat de o fa­mi­lie de antreprenori, a ajuns anul tre­cut a afaceri de 8,1 mil. lei din producţia de cămăşi pentru bărbaţi, o creştere uşoa­ră faţă de 2016. Circa 90% din pro­ducţia realizată de cei 140 de angajaţi ai fabricii merge la export, în magazinele unor branduri celebre în modă, precum italienii de la Versace, Trussardi sau englezii de la River Island.

„Am început cu patru oameni într-un spaţiu închiriat, am vândut prin târguri. Oamenii au crezut în noi. Ne-am extins până în 2003, de la o clădire de 180 mp am ajuns la 620 mp. Ne-am propus să ţinem oamenii în firmă şi cu ajutorul lor am reuşit să ne reinventăm. Perioada crizei ne-a făcut să trecem de la serie foarte mare la clienţi dedicaţi pe nişă de producţie. Am investit continuu, iar din 1998 am început exportul sub formă lohn“, a spus pentru ZF Silviu Rotaru, unul dintre acţionarii companiei.

El a menţionat că înainte de ade­rarea României la Uniunea Euro­pea­nă avea 240 de angajaţi, iar în primele două luni de la aderare au plecat 60 de oameni pentru a lucra în străi­nătate. Antreprenorul menţio­nează că, deşi este o perioadă grea deoarece nu mai vin oameni din urmă pentru a lucra, nu resimte criza de personal de care se plânge mediul de business din România.

„Până la un punct se poate stăpâni cri­za de forţă de muncă, din pro­duc­tivitate, dacă ne gândim că putem in­vesti şi asigurăm nişte condiţii de muncă“, a mai spus Silviu Rotaru. Din ac­ţionariatul companiei mai fac parte şi soţia şi soacra sa.

El a menţionat că că investeşte permanent în oameni şi în utilaje pentru producţie şi că a trebuit să se uite spre pieţele de nişă pentru că astfel apar şi rezultatele în business.

„Avem o gamă largă, lucrăm ca subcontractori şi la Versace, Trussardi, lucrăm şi pentru branduri mari din Marea Britanie, ca River Island. Din ţările nordice Peak Performance. Mai avem o gamă de clienţi strict pe online. Noi am construit prima parte a firmei bazată pe piaţa internă“, a mai spus Silviu Rotaru.

Pe lângă cămăşi, Condra produce şi pijamale pentru bărbaţi. Capacitatea de producţie a fabricii este de 1.100 de cămăşi pe zi.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.