O afacere de închirat ţinute ”de covor roşu” a crescut de 10 ori în doi ani, până la 200.000 de euro

Autor: Ioana Matei Postat la 30 aprilie 2017 86 afişări

Serviciul de închirieri de rochii şi accesorii Dressbox a ajuns la finalul anului 2016 afaceri de 200.000 de euro, dublu faţă de valoarea înregistrată în 2015. Conceptul Dressbox presupune plata unui cost de închiriere mai redus decât cel plătit pentru achiziţionarea unei ţinute de calitate, realizată de designeri precum Valentino, Oscar de la Renta, Alexander McQueen, Saint Laurent, Dolce&Gabbana sau Vivienne Westwood.

O afacere de închirat ţinute ”de covor roşu” a crescut de 10 ori în doi ani, până la 200.000 de euro

Serviciul de închiriat rochii şi accesorii ale unor mărci renumite a fost lansat de antreprenorul Daniel Penciuc în aprilie 2014. ”Dressbox s-a născut din raţiuni extrem de practice. Am tot auzit în cercul de cunoscuţi discutându-se despre ce vor purta soţiile sau prietenele la un anume eveniment. Rochiile de calitate, pretabile pentru anumite ocazii, fie că vorbim de o şedinţă corporate, o nuntă sau un eveniment "black tie", sunt în general foarte scumpe, iar femeile nu sunt dispuse sa le poarte mai mult de o dată sau de două ori”, descria într-un interviu anterior Daniel Penciuc, managerul Dressbox,  ideea de a se lansa într-o afacere cu rochii de închiriat, văzute anterior în reviste, prezentări de modă sau pe purtate de vedete pe covorul roşu.

Daniel Penciuc a studiat comunicare la Iaşi, dar şi în Statele Unite ale Americii, unde a obţinut o bursă de un an la New York University. A intrat în antreprenoriat la întoarcerea în ţară, când a pus bazele agenţiei de publicitate AdFactory, în 2002, la doar 23 de ani.

El investit în Dressbox câteva sute de mii de euro, pe care i-a direcţionat mai ales în stocul de rochii şi accesorii. O parte din investiţie a fost direcţionată şi în amenajarea unui showroom într-o casă istorică din Capitală, cât şi în magazinul online www.dressbox.ro. Potrivit lui Penciu, investiţiile se derulează constant în rochii şi accesorii noi, promovare şi site, astfel că nu se poate discuta încă despre amortizarea acesteia.

În primul an de funcţionare, Dressbox a înregistrat o cifră de afaceri de 20.000 de euro, în 2015, 100.000 de euro, această valoare dublându-se în 2016.  

”Având în vedere că notorietatea unui astfel de serviciu se construieşte în timp, aceasta cifră de afaceri va creşte exponenţial pe măsură ce femeile din România descoperă un astfel de serviciu, iar noi venim în intampinarea lor cu rochiile pe care şi le doresc”, descria Penciu obiectivele sale de creştere a afacerii în interviul acordat anterior.

Potrivit antreprenorului, profilul clientelor este unul variat: de la tinere de 17-18 ani, până la doamne de vârsta a treia.

”Brandurile renumite le conferă încredere că aleg un produs de calitate. Şi atunci, fie sunt cliente care apelează la noi pentru că au siguranţa că vor găsi un produs calitativ, fie nu sunt dispuse să cheltuiască o sumă foarte mare de bani. Sau chiar dacă îşi permit acest lucru, înteleg că investiţia într-un astfel de obiect vestimentar nu are sens să fie una foarte mare, deoarece nu îl vei purta de foarte multe ori.

”O parte din cliente vin şi prin colaborările corporate realizate fie prin discount-uri pentru angajaţii companiilor sau companii care închiriază rochii pentru ca angajaţii lor să fie bine îmbrăcaţi la evenimente”.

Anul acesta, Dressbox a ajuns la peste 2.500 de comenzi, cu o valoare medie a coşului de aproximativ 360 de lei. Peste 1.800 de femei au apelat la serviciile companiei şi au închiriat în total în jur de 2.400 de rochii şi 850 de accesorii. Cele mai multe rochii închiriate de acelaşi client au fost în număr de 12, adică, în medie, o rochie pe lună. Potrivit informaţiilor trimise de reprezentanţii companiei, cele mai mari încasări au fost în luna septembrie, urmat de mai şi de cele trei luni de vară. Nunţile sunt de departe cele pentru care s-au închiriat cele mai multe rochii şi accesorii. Acestea sunt urmate de botezuri, baluri de absolvire sau gale elegante, cu cod vestimentar. Femeile au mai preferat să-şi închirieze ţinuta în loc să cumpere pentru cununii civile, aniversări, petreceri, şedinţe foto, ieşiri în club sau concerte.

Site-ul Dressbox a fost accesat de peste 600.000 de utilizatori, cu aproximativ 1.000.000 de sesiuni. Mai mult de jumătate din comenzile plasate în 2016 au fost înregistrate de pe telefon sau tabletă, iar în ceea ce priveşte vizitele ponderea e cu 68% în favoarea telefoanelor, 27% pentru desktop şi 5% pentru tabletă.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.