NASA a descoperit 715 exoplanete noi: "Echipa Kepler continuă să ne uimească şi să ne fascineze cu rezultatele vânătorii”

Postat la 27 februarie 2014 46 afişări

NASA a anunţat miercuri descoperirea a 715 noi exoplanete - planete aflate în afara Sistemului nostru Solar -, graţie telescopului spaţial Kepler.

Graţie acestor noi descoperiri, numărul de exoplanete confirmate până în prezent a ajuns la aproape 1.700, iar cel al planetelor potenţiale, la peste 3.600, a precizat Agenţia spaţială americană într-o conferinţă de presă.

Aproape 95% dintre aceste exoplanete sunt mai mici decât Neptun, o planetă care este totuşi de aproape patru ori mai mare decât Terra.

Patru dintre ele sunt de 2,5 ori mai mari decât Terra şi se află într-o zonă locuibilă, la o distanţă potrivită de steaua lor şi au temperaturi care permit apei - şi potenţial, vieţii - să existe.

Una dintre aceste noi planete potenţial locuibile, denumită Kepler-296f, se află pe orbita unei stele al cărei diametru este pe jumătate faţă de cel al Soarelui şi cu o strălucire de doar 5% din cea a acestui astru.

Cititi mai multe pe www.mediafax.ro