Modificare importantă făcută de Lidl. Ce schimbare importantă pe care trebuie să o ştie toţi clienţii a facut retailerul prezent deja în peste 30 de magazine

Autor: Cristina Roşca Postat la 14 aprilie 2021 23139 afişări

Modificare importantă făcută de Lidl. Ce schimbare importantă pe care trebuie să o ştie toţi clienţii a facut retailerul prezent deja în peste 30 de magazine

Grupul german Lidl, activ pe segmentul de discount, a instalat case de marcat de tip self-checkout în 30 dintre magazinele din România.

Grupul german Lidl, activ pe segmentul de discount, a instalat case de marcat de tip self-checkout în 30 dintre magazinele din România. Asta înseamnă că puţin peste 10% din totalul unităţilor de pe plan local au astfel de case care funcţionează fără casier, unde cienţii îşi pot scana singuri articolele.

„Case tip self-checkout am introdus în 30 de magazine şi vrem să extindem proiectul în cât mai multe unităţi. Vedem interes din partea clienţilor pentru că e mai uşor şi mai rapid să le folosească. Totodată, ele au câştigat popularitate din considerente de siguranţă“, spun reprezentanţii Lidl România.

Mai exact, în această perioadă marcată de pandemia de COVID-19, timpul petrecut la coadă scade, la fel şi interacţiunea cu alte persoane. Totodată, astfel, nu mai atinge nimeni produsele decât tu însuţi.

„Proiectul a început în noiembrie 2020, primele astfel de case fiind instalate în câteva magazine din Capitală. Continuăm şi anul acesta să extindem acest serviciu într-un număr mai mare de unităţi Lidl“, adaugă reprezentanţii grupului german.

Acest pas către digitalizarea operaţiunilor a fost deja adoptat de mai multe reţele de magazine, însă din datele ZF nicio companie nu a instalat astfel de case de marcat în toate unităţile din România. Primele case de marcat tip self-checkout au fost instalate de jucătorii din comerţul modern acum 3-4 ani, iniţial ca un proiect experimental, iar apoi ca o iniţiativă tot mai populară, după modelul din Occident.

Mega Image, Carrefour, Auchan sau Kaufland sunt, din datele ZF, companii care au astfel de case de marcat fără casier. Totuşi, acum în România nu se vorbeşte despre eliminarea celor clasice, jucătorii din domeniu spunând că interacţiunea umană rămâne foarte importantă. 

Nemţii de la Lidl sunt activi pe segmentul de discount iar în România au aproape 300 de magazine fizice. Compania pariază în continuare pe offline, nefiind activă până acum în online cu un magazin propriu. Lidl a obţinut în 2019, ultimul an pentru care există date publice, afaceri de aproape 10 mld. lei după o creştere de peste 25%, una dintre cele mai mari din comerţul local. Anul trecut ritmul de creştere a fost menţinut în pofida pandemiei, ceea ce ar duce businessul spre 12,5 mld. lei în 2020, potrivit calculelor ZF.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
case,
magazine,
lidl,
proiect

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.