Metrorex: Utilajul Sfânta Ana a finalizat al doilea tunel între staţiile Tokyo şi Aeroport Băneasa

Autor: Alexandra-Valentina Dumitru Postat la 30 septembrie 2025 49 afişări

Metrorex a anunţat, marţi, că utilajul de foraj „Sfânta Ana” a încheiat lucrările la cel de-al doilea segment de tunel dintre viitoarele staţii de metrou Tokyo şi Aeroport Băneasa.

Metrorex: Utilajul Sfânta Ana a finalizat al doilea tunel între staţiile Tokyo şi Aeroport Băneasa

Pe 18 august, primul segment al traseului a fost finalizat de TBM Sfânta Maria, care a străpuns peretele viitoarei staţii Aeroport Băneasa.

„Utilajul de foraj Sfânta Ana a început execuţia tunelului între viitoarele staţii de metrou Tokyo şi Aeroport Băneasa, spre direcţia 1 Mai, pe 28 mai 2025. Utilajul are o lungime de 105 metri, cântăreşte aproximativ 600 de tone, iar scutul de foraj are un diametru de aproximativ 6,60 metri”, se arată în comunicatul emis.

Tunelul realizat de utilajul „Sfânta Ana” are 900 de metri, fiind construit din 600 de inele.

„Cele două utilaje gigant, TBM Sfânta Maria şi TBM Sfânta Ana, îşi vor continua drumul subteran, după o etapă tehnică obligatorie de mentenanţă, urmând să excaveze tunelul, cu lungime totală de 6,6 km, pe care se vor construi cele şase staţii şi şase interstaţii ale aliniamentului Magistralei 6, Secţiunea SUD, 1 Mai – Tokyo”.

„Ne bucurăm că cele două utilaje de foraj ţin pasul cu planificarea prevăzută pentru realizarea structurii de rezistenţă pentru Secţiunea SUD a viitoarei Magistrale 6 de metrou. Aşa cum cele două nume ocrotitoare pe care le poartă, Sfânta Maria şi Sfânta Ana, se însoţesc mereu în conlucrarea spirituală, cele două utilaje TBM lucrează susţinut împreună pentru a îndeplini obiectivele noastre de extindere a reţelei de metrou.

Acest proiect major de infrastructură urbană oferă satisfacţii pe măsura efortului depus pentru îndeplinirea lui şi ne dorim ca şi de acum înainte să putem raporta cifre de progres eficiente, iar realizările din teren să fie constant conforme cu planificările contractuale. Cu dorinţa expresă ca ritmul lucrărilor să avanseze ca şi până acum, le reamintim călătorilor că ne preocupăm continuu să le oferim condiţii îmbunătăţite semnificativ de transport public, pentru un viitor sustenabil şi pentru un grad crescut de mobilitate a populaţiei”, afirmă Mariana Miclăuş, director general Metrorex.

„Împreună cu Constructorul desemnat pentru execuţia contractului „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai-Otopeni). Proiectare şi execuţie structură de rezistenţă staţii, galerii şi tuneluri. Lotul 1. – 1 Mai-Tokyo”, Asocierea ALSIM ALARKO - MAKYOL, şi cu Supervizorul proiectului, Asocierea PADECO Co., Ltd. – ORIENTAL CONSULTANTS GLOBAL Co., Ltd. – METROUL S.A., METROREX S.A marchează astăzi încă o etapă îndeplinită pentru Secţiunea SUD, într-un proiect important implementat prin finanţare de la bugetul de stat şi din fonduri externe”, potrivit comunicatului.

Proiectul Magistrala 6-1 Mai-Otopeni, legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Henri Coandă este de utilitate publică şi interes naţional, conform Hotărârii Guvernului nr. 496/2017, cu modificările ulterioare, şi urmăreşte asigurarea mobilităţii persoanelor prin dezvoltarea reţelei de transport trans-european.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
metrorex,
construcţii,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.