Meseria mea e blogul

Postat la 29 august 2006 1 afişăre

La cei 28 de ani ai sai, Bobby Voicu are sase masini si venituri de cateva mii de dolari pe luna, si asta fara sa lucreze zi-lumina. Ba chiar, spune el, in fiecare zi se trezeste cel mai devreme la ora doua dupa-amiaza. Si totusi, banii ii vin cu regularitate, sub forma unor cecuri emise in SUA. Cand il intrebi ce face, raspunde fara sa clipeasca "blogging pentru bani".

La cei 28 de ani ai sai, Bobby Voicu are sase masini si venituri de cateva mii de dolari pe luna, si asta fara sa lucreze zi-lumina. Ba chiar, spune el, in fiecare zi se trezeste cel mai devreme la ora doua dupa-amiaza. Si totusi, banii ii vin cu regularitate, sub forma unor cecuri emise in SUA. Cand il intrebi ce face, raspunde fara sa clipeasca "blogging pentru bani".

 

Bobby, cum isi semneaza articolele pe bloguri, este un exponent al micilor antreprenori romani care au descoperit ca blog-ul poate fi ceva mai mult decat un jurnal online, un petec de Internet unde sa-si impartaseasca ideile si experientele. Un astfel de blog generalist nu ar avea de fapt nici macar cum sa-si castige singur existenta, pentru simplul motiv ca serviciile de publicitate contextuala, principala sursa de venit a majoritatii blog-urilor, nu agreeaza paginile cu un continut personal, ci doar pe cele tematice.

 

Explicatia vine de la sine. Cei care isi fac publicitate prin reclame contextuale, folosind marile portaluri gen Google, Yahoo!, Amazon, au interes ca produsele lor sa fie promovate alaturi de articole cu subiect similar, nu langa unul in care, de exemplu, o adolescenta vorbeste, sa spunem, despre micile ei drame emotionale specifice varstei.

 

In urma cu cativa ani, Bobby a lucrat la o agentie imobiliara, iar acum are o emisiune la radio Lynx, un post de nisa pentru internauti. De altfel, cam la atat se reduce cv-ul sau profesional, primul fiind doar un serviciu temporar intr-o afacere de familie, in vreme ce radioul reprezinta mai mult un hobby.

 

Secretul sau? "Nu e nici un secret, doar ca lucrurile sunt de obicei mai simple decat isi inchipuie lumea. La asta ma pricep, stiu sa-mi vand marfa", spune el referindu-se la felul in care isi promoveaza blog-urile. Iar cel mai simplu dintre lucrurile simple este promovarea directa, prin contactarea unor publicatii sau autori ai altor blog-uri cu subiecte asemanatoare.

 

Practic, prin comentariile pe care le face pe alte blog-uri sau prin aparitia numelui sau in diferite publicatii electronice popularitatea sa creste, iar asta inseamna, automat, mai multi cititori pentru jurnalele sale online, deci mai multi bani.

 

O alta metoda de promovare este asa numitul Search Engine Optimization. Pe scurt SEO - o abreviere in spatele careia se afla diferite metode de a asigura o pozitionare mai buna a unei pagini de Internet in rezultatele unor motoare de cautare precum Google, Yahoo! sau MSN.

 

Algoritmul prin care motoarele de cautare calculeaza rating-ul unui site tine cont de mai multi factori, printre care numarul de linkuri care conduc la el de pe alte site-uri si cuvintele cheie cu care sunt asociate textele, factori pe care cei care fac SEO ii au in vedere cand "optimizeaza" un site.

 

Practic, oricine isi poate face un cont pentru unul dintre serviciile de publicitate inserate pe site-uri. Poate cel mai folosit in Romania este serviciul AdSense al Google. In functie de numarul de click-uri facute de utilizatori pe reclamele de pe site-uri, de pretul platit pentru fiecare dintre ele de catre publicitari si de "calitatea" utilizatorilor - mai exact de zona din care acestia acceseaza Internetul (astfel se deduce relevanta acelui utilizator pentru fiecare dintre marcile promovate) la final de luna se emite cecul. De regula, acesta este trimis prin posta par avion, la cateva saptamani dupa incheierea unei luni de publicitate, insa etapele de primire si incasare a cecului de la o banca romaneasca prelungesc durata de asteptare, uneori pana la aproape trei luni.

 

Intrebat cate blog-uri are, Bobby Voicu are nevoie de cateva clipe pentru a le numara in minte. Pentru ca din cele mai mult de 20 de blog-uri, doar pe cateva dintre ele posteaza cu regularitate.

 

Blogurile lui abordeaza diverse teme, de nisa sau de eveniment, cum a fost cazul celui despre Campionatul Mondial de Fotbal (2006fifaworldcup.info), care acum "este mort". Dar nu inainte de a-i aduce aproape 3.000 de dolari din publicitatea Google si 150.000 de vizitatori unici.

 

"Eu nu sunt un mare fan al fotbalului, dar la acest campionat incepeam sa ma uit la televizor pe la ora 15 cand incepea primul meci si ma opream seara, la ultimul meci. Apoi ma apucam sa citesc ce s-a scris pe Internet si sa postez pe blog. Am avut si zile in care munceam 20 de ore."

 

Celelalte blog-uri ale sale sunt dedicate unor subiecte complet diferite, de la unul pe tema masinilor de teren sportive (SUV-uri) la altul despre ciocolata, dar pe care il scrie altcineva. El se ocupa doar de partea tehnica, de indexarea paginilor in motoarele de cautare si de optimizarea blog-ului, iar banii sunt impartiti la jumatate. Dar micul mare secret al lui Bobby ar fi acela ca banii pe care ii castiga vin cu precadere de la bloguri in limba engleza.

 

"Sunt foarte putini bani in Romania si ai nevoie de foarte mult trafic ca sa atragi o suma rezonabila. In engleza iti trebuie 5% din traficul din Romania pentru aceiasi bani." Diferenta se explica prin faptul ca un cititor in limba engleza al blog-ului este "pretuit" diferit de algoritmul programelor de publicitate si de cele mai multe un click dat de un cititor in limba engleza este evaluat mai sus decat unul dat de un utilizator roman.

 

"In strainatate, banii au si alta valoare, iar 300 de dolari nu inseamna foarte mult daca le oferi ceea ce vor", spune Voicu. Cunoscand acest truc, cele mai populare site-uri romanesti au crescut nu atat datorita valului de internauti romani, cat mai ales datorita strainilor. Deloc surprinzator, primele doua site-uri din Internetul romanesc, din punctul de vedere al cifrelor de audienta furnizate de trafic.ro, sunt doua dotcomuri: softpedia si soft32. Ambele sunt redactate in limba engleza, pastrand doar cateva rubrici in limba romana, iar cifra lor de afaceri pe anul trecut inseamna un total de aproape 1,5 milioane de euro, dupa cum au declarat reprezentantii lor. Totusi, aceasta nu inseamna ca postarile in limba engleza nu sunt lipsite de provocari sau de neajunsuri. Cel mai evident dintre ele e chiar limba engleza.

 

"Cu toate cunostintele mele, imi vine greu sa scriu in limba engleza, in limba nativa intotdeauna comunici mult mai bine", marturiseste Bobby Voicu. Pe de alta parte, alti antreprenori au vazut avantaje de ambele parti. La doi ani dupa lansarea din 1998 a site-ului eAstrolog.ro, Val Dragu a inceput sa interpreteze astrii in limba engleza, folosind astrologi cunoscuti, si a lansat eAstrolog.com. Si spune ca varianta .com ar trebui dezvoltata, pentru ca are mai mult potential. In acest moment, dintr-un total de 127.000 de afisari lunare pentru ambele variante, conform trafic.ro, din cinci vizitatori doar unul isi citeste horoscopul in limba engleza.

 

"Publicul in engleza e mult mai pretentios la limbaj. Desi pe unele site-uri limba e efectiv torturata si totusi au trafic, ca sa comunici in engleza trebuie sa faci mai mult decat sa traduci bine", spune proprietarul eAstrolog, care coordoneaza o echipa de patru astrologi si un redactor corector.

 

Un repros pe care blogger-ul Bobby Voicu il aduce Internetului romanesc e ca, din cele sase milioane de utilizatori, cea mai mare parte sunt atehnici si nu il folosesc decat pentru contul de e-mail si pentru serviciile de instant messenger.

 

De fapt, Bobby Voicu incearca sa ii determine si pe altii sa scrie blog-uri pentru a castiga bani. Pe forumul unuia dintre blog-urile in limba romana, blogoree.ro, propune si modereaza discutii despre modalitatile de castig si promovare.

 

Pana la urma, mai multi bloggeri autohtoni inseamna mai mult trafic in limba romana si implicit click-uri mai scumpe si mai profitabile pentru toata lumea. Nu cent cu cent, ci leu cu leu.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Meseria mea e blogul

Citeşte pe comedymall.ro

/actualitate/meseria-mea-e-blogul-1006773
1006773
comments powered by Disqus
Povestea celui mai mare proprietar român de malluri şi a celei mai de succes poveşti din imobiliarele româneşti Povestea celui mai mare proprietar român de malluri şi a celei mai de succes poveşti din imobiliarele româneşti

Cea mai de succes poveste din imobiliarele româneşti a început în Iaşi, în urmă cu 20 de ani, odată cu deschiderea primului centru comercial din afara Bucureştiului şi a celui de al doilea mall al ţării.

vezi continuarea
ZF.ro
SURPRIZĂ: Cu cât cresc pensiile. Veşti bune pentru milioane de români SURPRIZĂ: Cu cât cresc pensiile. Veşti bune pentru milioane de români
ULTIMĂ ORĂ. Schimbare fulger de la ţara în care trăiesc 500.000 de români. Toate regulile au fost schimbate
Mediafax
„Afacerea Pandemia”. Cum a umflat România până şi factura de 3,4 milioane de euro a „ajutorului umanitar” dat fraţilor de peste Prut „Afacerea Pandemia”. Cum a umflat România până şi factura de 3,4 milioane de euro a „ajutorului umanitar” dat fraţilor de peste Prut
Economiile se prăbuşesc în pandamie, dar cei 4 giganţi din tech au înregistrat un profit de 28 de miliarde de dolari
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Ştefănescu, despre Ciolacu: Tace şiret. Misiunea trebuie îndeplinită conform ordinelor Ştefănescu, despre Ciolacu: Tace şiret. Misiunea trebuie îndeplinită conform ordinelor
Tomac, despre USR: Partidul “Altfel decât ieri” a votat „cu ochii larg închişi” propuneri ale PSD în Parlament
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan Diversiunea inducerii confruntării COMENTARIU Valeriu Şuhan Diversiunea inducerii confruntării
COMENTARIU Valeriu Şuhan Pe bune ? Nu-mi da vestea asta...

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.