Maspex, producătorul Tymbark şi Salatini, şi-a bugetat afaceri mai mari cu 7% în 2025: Consumatorii se orientează tot mai des către produse mai accesibile

Autor: Mădălina Dediu Panaete Postat la 13 iulie 2025 42 afişări

Maspex România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de băuturi, dar şi un jucător important în segmentul de snacksuri şi alimente, şi-a bugetat pentru anul acesta o cifră de a­faceri mai mare cu 7%, astfel că aceas­ta ar putea depăşi 1,34 miliarde de lei.

Maspex, producătorul Tymbark şi Salatini, şi-a bugetat afaceri mai mari cu 7% în 2025: Consumatorii se orientează tot mai des către produse mai accesibile

Maspex România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de băuturi, dar şi un jucător important în segmentul de snacksuri şi alimente, şi-a bugetat pentru anul acesta o cifră de a­faceri mai mare cu 7%, astfel că aceas­ta ar putea depăşi 1,34 miliarde de lei.

„În continuare, obiectivul princi­pal rămâne consolidarea poziţiei noas­tre pe piaţă în categoriile în care acti­văm. Continuăm să investim, să fim di­namici şi să punem în aplicare planuri de dezvoltare, fiind totodată foarte atenţi la contextul socio-economic şi politic“, au spus reprezentanţii com­paniei într-un răspuns acordat ZF pentru anuarul ZF Cei mai mari jucători din economie, care a apărut recent. Aceştia spun că cele mai mari industriei din care compania face parte ţin de contextul socio-economic actual care determină schimbări în decizia de cumpărare a consumatori­lor şi în comportamentul de consum.

„Piaţa FMCG traversează o peri­oadă marcată de stagnare. O tendinţă vizibilă în aceste sens, încă de la înce­putul anului, poate fi vremea rece şi instabilă ce a influenţat consumul atât de băuturi răcoritoare, cât şi de apă. În acelaşi timp, noile categorii de pro­du­se adăugate în portofoliu generează pro­vo­cări suplimentare, necesitând inves­ti­ţii constante şi eforturi susţinute pen­tru a se impune pe piaţă şi a atrage in­te­resul consumatorilor“.

Pe de altă parte, reprezentanţii Maspex Roma­nia spun că fiecare perioadă este definită atât de provocări, cât şi de oportunităţi.

„Suntem atenţi la tendinţele pieţei locale şi globale pentru a identifica acele oportunităţi care ne ajută să creştem şi să ne diferenţiem pe piaţă. La nivel de portofoliu, ţinând cont că activăm în categorii de produse apar oportunităţi diverse – lansări de noi produse, ambalaje inovatoare, diversi­fi­ca­rea gramajelor sau introducerea unor arome actuale – astfel încât să răspundem aşteptărilor tot mai variate ale consumatorilor“.

Maspex are în portofoliu atât bău­turi precum Tymbark, Tedi, Ciao, Bucovina, conserve de fructe, legume şi peşte, snacksuri, produse instant, dar şi băuturi alcoolice (vodcă).

De altfel, Maspex intenţionează să preia con­tro­lul producătorului de vinuri Purcari, intrând astfel pe un nou segment de piaţă în România. Grupul polonez lansează din 16 iulie ofertă publică de preluare voluntară a Purcari la preţul de 21 de lei pe acţiune, potrivit documentului aprobat de Autoritatea de Supraveghere Financiară.

Oferta vizează achiziţionarea a 39,77 milioane de acţiuni Purcari, reprezentând 98,38% din capitalul social, potrivit datelor publice.

Pe de altă parte, în fabricile pe care deja le deţine, Maspex investeşte în modernizarea şi extinderea spaţiilor de producţie şi depozitare.

„Unul dintre cele mai importante proiecte de investiţii aflat în curs de finalizare vizează extinderea capacităţii de depozitare pentru fabrica Maspex Vălenii de Munte. După finalizarea proiectului, vom avea la Văleni un depozit semiautomatizat care transformă operaţiunile logistice prin extinderea capacităţii de depozitare şi optimizarea în fiecare etapă, de la depozitare la distribuţie, prin integrarea unor tehnologii de ultimă generaţie“, au punctat reprezentanţii Maspex.

Cât despre piaţa de băuturi şi alimente, reprezentanţii companiei spun că cel mai probabil vom avea o dinamică a pieţei influenţată de factori economici, reglementări noi şi schimbări în comportamentul consumatorilor.

„Pe pieţele în care activăm, observăm o creştere a atenţiei consumatorilor faţă de preţ, aceştia orientându-se tot mai des către produse mai accesibile. Totodată, ambalajele de tip «value for money» – precum formatele de tip family pack sau cele cu gramaje mai mari pot câştiga teren, fiind percepute ca soluţii avantajoase din perspectiva raportului cantitate-preţ“. Astfel, spun reprezentanţii producătorului, va fi nevoie să folosească cu şi mai multă abilitate  capacitatea de a ne adapta atât climatului economic, cât şi tendinţelor viitoare.

Grupul Maspex este o companie privată, fondată şi deţinută de un număr mic de persoane, printre care: Krzysztof Pawiński, Sławomir Rusinek, Zdzisław Stuglik, Józef Szczur şi Jerzy Kasperczyk (care a decedat în 2024). 

 

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
crestere,
consumatori,
produse,
afaceri,
producator

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.