Maspex, producătorul Tymbark şi Salatini, şi-a bugetat afaceri mai mari cu 7% în 2025: Consumatorii se orientează tot mai des către produse mai accesibile
Maspex România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de băuturi, dar şi un jucător important în segmentul de snacksuri şi alimente, şi-a bugetat pentru anul acesta o cifră de afaceri mai mare cu 7%, astfel că aceasta ar putea depăşi 1,34 miliarde de lei.
Maspex România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de băuturi, dar şi un jucător important în segmentul de snacksuri şi alimente, şi-a bugetat pentru anul acesta o cifră de afaceri mai mare cu 7%, astfel că aceasta ar putea depăşi 1,34 miliarde de lei.
„În continuare, obiectivul principal rămâne consolidarea poziţiei noastre pe piaţă în categoriile în care activăm. Continuăm să investim, să fim dinamici şi să punem în aplicare planuri de dezvoltare, fiind totodată foarte atenţi la contextul socio-economic şi politic“, au spus reprezentanţii companiei într-un răspuns acordat ZF pentru anuarul ZF Cei mai mari jucători din economie, care a apărut recent. Aceştia spun că cele mai mari industriei din care compania face parte ţin de contextul socio-economic actual care determină schimbări în decizia de cumpărare a consumatorilor şi în comportamentul de consum.
„Piaţa FMCG traversează o perioadă marcată de stagnare. O tendinţă vizibilă în aceste sens, încă de la începutul anului, poate fi vremea rece şi instabilă ce a influenţat consumul atât de băuturi răcoritoare, cât şi de apă. În acelaşi timp, noile categorii de produse adăugate în portofoliu generează provocări suplimentare, necesitând investiţii constante şi eforturi susţinute pentru a se impune pe piaţă şi a atrage interesul consumatorilor“.
Pe de altă parte, reprezentanţii Maspex Romania spun că fiecare perioadă este definită atât de provocări, cât şi de oportunităţi.
„Suntem atenţi la tendinţele pieţei locale şi globale pentru a identifica acele oportunităţi care ne ajută să creştem şi să ne diferenţiem pe piaţă. La nivel de portofoliu, ţinând cont că activăm în categorii de produse apar oportunităţi diverse – lansări de noi produse, ambalaje inovatoare, diversificarea gramajelor sau introducerea unor arome actuale – astfel încât să răspundem aşteptărilor tot mai variate ale consumatorilor“.
Maspex are în portofoliu atât băuturi precum Tymbark, Tedi, Ciao, Bucovina, conserve de fructe, legume şi peşte, snacksuri, produse instant, dar şi băuturi alcoolice (vodcă).
De altfel, Maspex intenţionează să preia controlul producătorului de vinuri Purcari, intrând astfel pe un nou segment de piaţă în România. Grupul polonez lansează din 16 iulie ofertă publică de preluare voluntară a Purcari la preţul de 21 de lei pe acţiune, potrivit documentului aprobat de Autoritatea de Supraveghere Financiară.
Oferta vizează achiziţionarea a 39,77 milioane de acţiuni Purcari, reprezentând 98,38% din capitalul social, potrivit datelor publice.
Pe de altă parte, în fabricile pe care deja le deţine, Maspex investeşte în modernizarea şi extinderea spaţiilor de producţie şi depozitare.
„Unul dintre cele mai importante proiecte de investiţii aflat în curs de finalizare vizează extinderea capacităţii de depozitare pentru fabrica Maspex Vălenii de Munte. După finalizarea proiectului, vom avea la Văleni un depozit semiautomatizat care transformă operaţiunile logistice prin extinderea capacităţii de depozitare şi optimizarea în fiecare etapă, de la depozitare la distribuţie, prin integrarea unor tehnologii de ultimă generaţie“, au punctat reprezentanţii Maspex.
Cât despre piaţa de băuturi şi alimente, reprezentanţii companiei spun că cel mai probabil vom avea o dinamică a pieţei influenţată de factori economici, reglementări noi şi schimbări în comportamentul consumatorilor.
„Pe pieţele în care activăm, observăm o creştere a atenţiei consumatorilor faţă de preţ, aceştia orientându-se tot mai des către produse mai accesibile. Totodată, ambalajele de tip «value for money» – precum formatele de tip family pack sau cele cu gramaje mai mari pot câştiga teren, fiind percepute ca soluţii avantajoase din perspectiva raportului cantitate-preţ“. Astfel, spun reprezentanţii producătorului, va fi nevoie să folosească cu şi mai multă abilitate capacitatea de a ne adapta atât climatului economic, cât şi tendinţelor viitoare.
Grupul Maspex este o companie privată, fondată şi deţinută de un număr mic de persoane, printre care: Krzysztof Pawiński, Sławomir Rusinek, Zdzisław Stuglik, Józef Szczur şi Jerzy Kasperczyk (care a decedat în 2024).
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













