Marketplace-ul de curierat eAWB lansează o versiune complet automatizată, construită integral cu AI, şi vizează afaceri de 2 mil. euro în următoarele 12 luni
eAWB – marketplace de servicii de curierat – anunţă lansarea oficială a unei noi versiuni, construită integral cu inteligenţă artificială (AI). Obiectivul noii platforme este să ofere utilizatorilor săi, atât companii, cât şi persoane fizice, o experienţă de livrare mai bună şi mai rapidă.
Noul eAWB a fost dezvoltat integral folosind tehnologia AI oferită de Cursor.com, o companie americană, a cărei ultimă rundă de finanţare s-a ridicat la 900 milioane USD şi cu o evaluare de piaţă de 9,9 miliarde USD. Platforma a fost creată fără a implica programatori, reducând astfel costurile de dezvoltare cu peste 300.000 euro. Singura intervenţie umană a constat într-un audit tehnic de securitate.
“Platforma eAWB integrează acum un motor de inteligenţă artificială avansat, care analizează în timp real date istorice, comportamentul utilizatorilor, condiţiile de trafic, condiţiile meteo şi disponibilitatea lockerelor la nivel naţional, astfel încât poate recomanda cele mai rapide şi accesibile opţiuni de livrare, atât pentru firmele de oriunde din ţară, inclusive magazine online, cât şi pentru persoanele fizice care vor doar să expedieze documente sau colete. Practic, prin eAWB oricine are un expert de logistică în buzunar”, precizează Radu Meteş, co-fondator eAWB.
Noua versiune eAWB aduce o serie de beneficii utilizatorilor precum:
· Expedieri simplificate fără a avea contract direct cu un curier şi fără a pierde timp pentru a compara preţuri. Utilizatorii au posibilitatea de a expedia plicuri ori colete prin curierul preferat, la preţuri negociate, sau prin intermediul curierului care are preţul cel mai mic;
· Generarea de colete predefinite – opţiune ce permite salvarea dimensiunilor coletelor pentru trimiterile frecvente;
· Adrese predefinite – permite salvarea automată a adreselor utilizate frecvent de utilizatori;
· Integrare directă cu magazinele online;
· Efectuarea de plăţi ramburs zilnice către clienţi;
· Preţuri negociate în timp real cu curierii integraţi în platformă;
· Estimare inteligentă a datei de livrare, prin care AI ţine cont de programul curierilor, variabile precum vremea sau accidente rutiere, reguli regionale şi date istorice.
· Opţiuni avansate de plată contactless;
· Validare automată a disponibilităţii celor peste 8.000 de lockere integrate în reţeaua platformei, ceee ce permite utilizatorilor (magazine online, firme, persoane fizice) să realizeze expediţii nu doar prin interacţiunea cu curierii la sediu sau acasă, dar şi prin lockerele celor mai mari firme de curierat;
· Tracking în timp real pentru toate expedierile;
· O singură factură consolidată pentru toate expedierile, indiferent de câţi curieri au fost folosiţi într-o lună;
· Un scor de accesibilitate de 100% pentru persoane cu dizabilităţi de vedere sau de auz;
· Procesarea refund-urilor într-un timp extrem de scurt, de numai câteva secunde.
De la lansarea sa în aprilie 2024, eAWB a înregistrat o creştere rapidă a volumelor tranzacţionate şi a bazei de clienţi, ajungând la peste 50.000 de utilizatori activi în prezent. Odată cu lansarea recentei versiuni construite cu inteligenţă artificială, eAWB vizează afaceri de 2 milioane euro în următoarele 12 luni.
Compania îşi păstrează acelaşi model de business, de integrator digital de servicii de curierat, fără flotă proprie, depozite sau centre de sortare a coletelor. Platforma colaborează direct cu cele mai mari companii care oferă servicii de curierat la nivel naţional.
“eAWB reprezintă o soluţie scalabilă care automatizează şi optimizează fiecare etapă a livrării de colete. Prin integrarea completă a inteligenţei artificiale, am eficientizat procesele operaţionale, prin decizii autonome, bazate pe date în timp real. Practic, am pus inteligenţa artificială în centrul livrărilor, astfel încât tot procesul de livrare să devină mai rapid şi mai eficient. Suntem pregătiţi pentru o creştere exponenţială şi să punem bazele extinderii regionale sau europene”, a declarat Daniel Neacşu, co-fondator al eAWB.
În 2023, piaţa de curierat din România a atins o valoare de 1 miliard de euro, generată de primele zece companii din industrie. La nivel european, piaţa de servicii de curierat, expres şi colete a fost evaluată la 94,6 miliarde de dolari în 2024, cu o estimare de creştere anuală de 2,41% până în 2033 – analiza IMARC Group. Evoluţia industriei este susţinută de cererea crescută pentru livrări rapide, integrarea cu e-commerce-ul şi nevoia de soluţii logistice inteligente oferind astfel eAWB un potenţial imens de scalare accelerată.
Lansată în 2024, eAWB este un marketplace de curierat care facilitează expedierea coletelor în toată ţara. Prin colaborările strânse cu cei mai mari curieri şi utilizarea tehnologiilor avansate, inclusiv inteligenţa artificială, oferă utilizatorilor posibilitatea de a compara rapid preţuri şi servicii într-un singur loc. Cu o rată de preluare la timp de 95% şi o echipă dedicată de asistenţă clienţi, platforma asigură livrări rapide şi eficiente, adaptate tuturor nevoilor. eAWB simplifică procesul de expediere, eliminând necesitatea contractelor complicate şi oferind preţuri competitive.
Fondatorii eAWB sunt Radu Meteş, care are experienţă de 15 ani în industria de ecommerce ocupând funcţia de director de marketing la companii precum Sezamo, Vivre, Elefant, MyMall Group, şi Daniel Neacşu, care are experienţă de 20 ani în industria de ecommerce, printre poziţiile deţinute numărându-se şi cea de director comercial în eMAG şi director operaţional în Elefant.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













