Marketing 2.0, sau de ce pot fi aruncat manualele la coş

Autor: Dorin Oancea Postat la 17 octombrie 2014 60 afişări

Marketingul nu mai înseamnă, observa cineva, să răcneşti într-o piaţă aglomerată, ci să intri în dialog cu călătorii, şi nici să generezi tranzacţii ci să clădeşti relaţii. Marketingul, aşa cum îl cunoaştem şi cum a fost definit în urmă cu multe zeci de ani nu mai funcţionează. Este vorba de schimbare, de clientul 2.0, de web 2.0 şi de vânzări 2.0.

Marketing 2.0, sau de ce pot fi aruncat manualele la coş

Oamenii de afaceri, antreprenorii sau specialiştii în marketing consideră că avem de-a face cu o schimbare majoră şi, cu toate că principiile fundamentale se păstrează, mediul social şi economic în care operează ştiinţa marketingului.

"Este clar că în momentul de faţă sunt două probleme care riscă să ducă spre irelevanţa modelului actual de advertising, în primul rând aglomerarea mesajelor într-un ritm fără precedent iar în al doilea rând pentru că vedem azi consumatori mult mai informaţi şi cu acces mult mai rapid şi mai discriminativ la această informaţie, inclusiv cea de tip comercial sau advertising", spune omul de afaceri Marius Ghenea.

În afara aglomerării mesajelor şi emancipării consumatorului, marketerii se confruntă cu alte două mutaţii majore – efectele internetului ca mediu de comunicare şi trecerea de la consumator ca personaj central spre grupuri şi spre lideri de opinie. aşa-numiţii "influencers", liderii de opinie. Este aici începutul translatării din zona marketingului centrat pe un singur consumator spre ceea ce Seth Godin numeşte triburi, grupuri de oameni conectaţi unul cu celălalt, conectaţi cu un lider, ce împărtăşesc o aceeaşi idee. Poate cel mai bun exemplu de trib sunt fanii produselor Apple, care sunt mai mult decât cumpărători.

Oamenii, consumatorii, la singular sau la plural, s-au schimbat. Consumatorul este mai avizat în epoca internetului şi a vitezei crescute de circulaţie a înformaţiei. Migrăm către o eră în care consumatorul de medicamente, de exemplu, va avea suficientă informaţie ca să polemizeze cu medicul sau ci farmancistul şi să îşi susţină punctul de vedere documentat.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/marketing-2-0-sau-de-ce-pot-fi-aruncat-manualele-la-cos-13406313
13406313
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.