Magnitudinea crizei globale a coronavirusului a şters în primele luni ale lui 2020 o treime (70 mld. dolari) din capitalizarea celor mai mari 20 de linii aeriene listate

Autor: Tibi Oprea Postat la 11 martie 2020 142 afişări

Cele mai mari 20 de companii aeriene listate la bursă au pierdut de la începutul anului aproape o treime din valoarea bursieră, în contextul în care capitalizarea acestora a scăzut cu 70 de miliarde de dolari ca urmare a implicaţiilor aduse de răspândirea corona­virusului în toate economiile mari, scrie Reuters.

Magnitudinea crizei globale a coronavirusului a şters în primele luni ale lui 2020 o treime (70 mld. dolari) din capitalizarea celor mai mari 20 de linii aeriene listate

♦ Ca urmare a scăderilor, transportatorii de top listaţi şi-au schimbat locurile în clasament.

Cele mai mari 20 de companii aeriene listate la bursă au pierdut de la începutul anului aproape o treime din valoarea bursieră, în contextul în care capitalizarea acestora a scăzut cu 70 de miliarde de dolari ca urmare a implicaţiilor aduse de răspândirea corona­virusului în toate economiile mari, scrie Reuters.

Sectorul liniilor aeriene a fost cel mai tare lovit de izbucnirea epidemiei cu noul virus, cererea în scădere de bilete şi Italia în blocaj forţând transportatorii să anuleze din rute şi să reducă costurile pentru a supravieţui crizei în creştere. Cu toate acestea, unele companii low-cost au avut în perioada imediat urmă­toare zboruri cu puţini pasageri spre deloc pentru a nu-şi pierde sloturile (perioadele în care aeronavele au aprobarea turnului de control să decoleze - n.red.) către competitori. Scăderile înregistrate de cei mai mari 20 de transportatori pe piaţa de capital au adus şi schimbări la nivelul clasamentului. De exemplu, Air China a urcat câteva poziţii în top, până sub competitorii americani SouthWest Airlines, şi a preluat locul trei de la linia americană United Airlines, care a coborât până pe locul cinci.

Capitalizarea United Airlines s-a înju­mătăţit de la începutul anului, la 13 miliarde de dolari, respectiv cel mai scăzut nivel din 2003 încoace, astfel că transportatorul american a fost depăşit de irlandezii de la Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa.

De altfel, capitalizarea Air China a fost relativ constantă, ajungând de la 19 miliarde de dolari pe 2 ianuarie la 15 milioane de dolari marţi, 10 martie.

Însă cea mai mare companie aeriană din lume, listată la New York, respectiv Delta Air, a pierdut în acest an peste 10 miliarde de dolari din valoarea bursieră, ajungând la 29,1 mld. dolari. Totuşi, compania americană şi-a păstrat prima poziţie în clasament dată fiind dimensiunea bursieră a acesteia.

Wizz Air, pe de altă parte, transportator low-cost focusat pe rutele europene, dar şi Dubai, Tel Aviv şi Tenerife, este în acest moment mai bine evaluat decât Air France-KLM, compania de linie a Franţei, stat de asemenea cu un grad ridicat de infectare a populaţiei.

Asociaţia Europeană a Aeroporturilor estimează o scădere cu 67 de milioane de pasageri în primele trei luni ale anului 2020, echivalentul unor pierderi de 1 miliard de euro până în vara acestui an.

tibi.oprea@zf.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
crestere,
capitalizare,
clasament

Citeşte pe comedymall.ro

6 luni în care solidaritatea a fost cuvântul cheie şi în business 6 luni în care solidaritatea a fost cuvântul cheie şi în business

Trecuseră ani buni de când vorbisem cu un cunoscut om de afaceri. Şi totuşi, în seara de 12 martie, în care ne pregăteam „să ne facem bagajele” din redacţie şi să lucrăm de acasă – pe termen nedefinit – m-a sunat personal.

vezi continuarea
ZF.ro
Cum au reuşit doi antreprenori să readucă la viaţă apa de colonie şi să o transforme într-un produs de lux cu prezenţă în toată lumea Cum au reuşit doi antreprenori să readucă la viaţă apa de colonie şi să o transforme într-un produs de lux cu prezenţă în toată lumea
Cum încearcă grupul Carrefour să îi convingă pe consumatorii locali să bea vinuri româneşti? Prin programul Deschidem Vinul Românesc retailerul aduce în magazine etichete exclusive şi vinuri premium
Mediafax
Cazul primarului mort reales în Deveselu face înconjurul lumii. Ce scrie presa extenă de evenimentul bizar din România Cazul primarului mort reales în Deveselu face înconjurul lumii. Ce scrie presa extenă de evenimentul bizar din România
Cafeaua, remediu pentru trup şi suflet. Studiu: Proprietăţile benefice ale cafelei pentru bolnavii de cancer colorectal
MonitorulApararii
Construcţia a şase corvete Gowind suspendată de Malaezia. Motive să ne îngrijorăm? Construcţia a şase corvete Gowind suspendată de Malaezia. Motive să ne îngrijorăm?
Război între Armenia şi Azerbaidjan: UE cere încetarea ostilităţilor, Turcia declară că-i va ajuta pe azeri, în timp ce Armenia a declarat mobilizare generală
MonitorulPartidelor
Demisie din partidul condus de Dacian Cioloş Demisie din partidul condus de Dacian Cioloş
Răsturnare de situaţie în Sectorul 1?
MonitorulSiguranteiCetateanului
Cine este Laurenţiu Baranga, noul şef al Oficiului pentru Combaterea Spălării Banilor, numit în funcţie de premierul Orban Cine este Laurenţiu Baranga, noul şef al Oficiului pentru Combaterea Spălării Banilor, numit în funcţie de premierul Orban
COMENTARIU Valeriu Şuhan Interviu cu un strigoi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.