Ludovic Orban merge în vizită la Ford şi la Dacia. Va cumpăra statul român mai multe maşini produse în România?

Autor: Bogdan Alecu Postat la 07 mai 2020 26 afişări

Permierul Ludovic Orban va vizita astăzi începând cu ora 11.00 uzina Ford de la Craiova, iar de la ora 14.30 uzina Dacia de la Mioveni, două dintre companiile cele mai afectate de pandemia de coronavirus. Ambele uzine au reluat producţia de maşini săptămâna aceasta, luni, însă la un nivel mult mai scăzut decât înainte de pandemie. Mai mult, dacă înainte de pandemie piaţa europeană miza pe o creştere de 1%, acum estimările arată un declin puternic de cel puţin 20%, scădere care va impacta puternic producţia locală.

Ludovic Orban merge în vizită la Ford şi la Dacia. Va cumpăra statul român mai multe maşini produse în România?

Permierul Ludovic Orban va vizita astăzi începând cu ora 11.00 uzina Ford de la Craiova, iar de la ora 14.30 uzina Dacia de la Mioveni, două dintre companiile cele mai afectate de pandemia de coronavirus. Ambele uzine au reluat producţia de maşini săptămâna aceasta, luni, însă la un nivel mult mai scăzut decât înainte de pandemie. Mai mult, dacă înainte de pandemie piaţa europeană miza pe o creştere de 1%, acum estimările arată un declin puternic de cel puţin 20%, scădere care va impacta  puternic producţia locală.

În acest context, este posibil ca Guvernul să realizeze noi achiziţii de maşini noi pentru a înlocui parcul actual? Spre comparaţie, singura instituţie de stat care a cumpărat maşini produse la Craiova a fost Registrul Auto Român.

Miza reluării producţiei este una uriaşă pentru economia românească, în contextul în care dincolo de cei 20.000 de angajaţi de la Ford şi Dacia, alţi peste 220.000 lucrează în industria de componente

Uzina de la Craiova a pierdut şase săptămâni de lucru, adică peste 30.000 de maşini care puteau fi produse în această perioadă. Tot în cele şase săptămâni – Dacia putea produce 42.000 de unităţi – iar în total, peste 70.000 de unităţi care nu vor mai fi asamblate în cele două uzine. La asta se adaugă producţia din uzinele de componente – Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) estimează o pierdere la nivel de industrie de 124 mil. euro pe zi, iar în perioada de peste 30 de zile lucrătoare se adună peste 3,7 miliarde de euro. Mai mult, chiar şi cu producţia reluată, aceasta nu va mai fi la ritmul anterior crizei determinate de pandemie, astfel încât, dacă procentul de 20% estimat de industria auto europeană că va reprezenta pierderile din acest an, va "rade" business de cel puţin 6 miliarde de euro în România şi 100.000 de maşini Dacia şi Ford. Anul trecut întreg businessul industriei auto româneşti s-a ridicat la circa 30 mld. euro, potrivit datelor ACAROM.

Pe de altă parte, noile măsuri implementate atrag şi costuri alături de o scădere a eficienţei. Printre măsurile luate se numără adaptarea condiţiilor de transport al angajaţilor; scanarea temperaturii angajaţilor la intrarea în uzine; reconfigurarea accesului în uzine, spaţii de lucru, vestiare, cantine, etc; adaptarea posturilor de lucru (panouri despărţitoare, distanţare, etc); achiziţia de consumabile (măşti, viziere, mănuşi, dezinfectanţi); dezinfectarea periodică a suprafeţelor, ventilaţia spaţiilor, etc.

La nivel european piaţa auto a fost puternic lovită în martie, când vânzările au scăzut cu peste 50%, în timp ce pentru întreg an 2020 deja jucătorii estimează un declin de 20%, în condiţiile în care Italia, Spania sau Franţa, iar mai nou şi Marea Britanie au fost puternic lovite de pandemie. 

  

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Ludovic Orban,
dacia,
ford,
cumparare
Cum a ajuns o companie din Bistriţa să valoreze 70 de milioane de euro şi să atragă atenţia unor companii gigant precum Tesla şi Volkswagen Cum a ajuns o companie din Bistriţa să valoreze 70 de milioane de euro şi  să atragă atenţia unor companii gigant precum Tesla şi Volkswagen

Chiar dacă investiţiile noi în producţie au devenit un soi de rara avis a industriei locale, schimbările din domeniu nu înseamnă doar închideri de fabrici, ci şi intrarea pe cele mai noi nişe ale industriei globale.

vezi continuarea
ZF.ro
Cum arată imprimanta viitorului Cum arată imprimanta viitorului
Mediafax
Donald Trump susţine că 99% din cazurile de coronavirus sunt „total inofensive” Donald Trump susţine că 99% din cazurile de coronavirus sunt „total inofensive”
Minunea japoneză. Cum a reuşit Japonia să aibă un număr redus de cazuri şi decese cauzate de coronavirus fără să impună RESTRICŢII
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Teodorovici suspectează înţelegeri ascunse cu PNL pentru organizarea online a Congresului PSD Teodorovici suspectează înţelegeri ascunse cu PNL pentru organizarea online a Congresului PSD
Veste bună pentru românii care vor să se întoarcă în ţară: Nu mai au obligativitatea de a se mai izola
MonitorulSiguranteiCetateanului
Povestile lui Valeriu Suhan La plesneala cu un springar (parte a II-a) Povestile lui Valeriu Suhan La plesneala cu un springar (parte a II-a)
COMENTARIU Marius Oprea: România, o ţară săracă? Fraierii sînt săraci. Şmecherii prosperă

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.