KPMG: Lipsa talentului şi responsabilitatea corporativă sunt principalele preocupări ale liderilor executivi în contextul pandemiei

Autor: Ramona Cornea Postat la 17 septembrie 2020 93 afişări

În contextul pandemiei de COVID-19, liderii unora dintre cele mai influente com­panii din lume consideră riscul privind lipsa talentului drept una dintre cele mai mari provocări pentru creştere şi acor­dă o a­ten­ţie spo­ri­tă sco­pu­lui com­pa­niei şi con­tri­buţiei aces­­teia în so­­cie­­tate, con­form rezul­ta­­telor stu­diu­­lui KPMG CEO Outlook.

KPMG: Lipsa talentului şi responsabilitatea corporativă sunt principalele preocupări ale liderilor executivi în contextul pandemiei

În ianuarie, executivii clasau riscul privind lipsa talentului pe locul 11 între cele care afectau potenţialul de creştere. De la începutul pandemiei, acest risc a urcat în clasament până pe locul 1.

În contextul pandemiei de COVID-19, liderii unora dintre cele mai influente com­panii din lume consideră riscul privind lipsa talentului drept una dintre cele mai mari provocări pentru creştere şi acor­dă o a­ten­ţie spo­ri­tă sco­pu­lui com­pa­niei şi con­tri­buţiei aces­­teia în so­­cie­­tate, con­form rezul­ta­­telor stu­diu­­lui KPMG CEO Outlook.

În ia­nua­rie, li­de­rii executivi cla­sau riscul privind lipsa talentului pe locul 11 în­tre cele care afec­tau poten­ţialul de creş­tere. Cu toate acestea, de la începutul pandemiei, acest risc a urcat în clasament până pe locul 1, devenind cea mai mare ameninţare pentru o afacere, devansând chiar lanţul de aprovizio­nare şi riscul de mediu.

Ediţia 2020 a studiului KPMG CEO Outlook arată că agenda liderilor s-a mo­dificat substanţial de la începutul anului.

Astfel, trenduri precum Responsabilitatea de Mediu, Socială şi Guvernanţa corporativă (RMSGC), programul flexibil de lucru şi transformarea digitală s-au intensificat. Analizând perspectivele de creştere în următorii trei ani, 32% dintre liderii executivi sunt în prezent mai puţin optimişti în ceea ce priveşte perspectivele de creştere în următorii trei ani faţă de începutul anului. Liderii sunt mai încrezători în trendul de creştere al propriei lor ţări (45%) şi mai încrezători în rezilienţa propriei afaceri în următorii trei ani.

„2020 este un an transformaţional. Aceasta pandemie a scos în evidenţă capacitatea noastră ca indivizi, companii, guverne de adaptare şi de schimbare. Am evoluat mai repede decât puteam anticipa şi am schimbat modul în care trăim, lucrăm, ne dezvoltăm afacerea. Este marele câştig al acestei crize şi trebuie să construim pe această fundaţie ca să întărim societatea, guvernanţa, mediul, pe noi înşine. Liderii în afaceri din întreaga lume au învăţat lecţii valoroase pe măsură ce au sacrificat profitul pe termen scurt pentru rezilienţa pe termen lung, schimbând rapid strategiile tradiţionale pentru a-şi asigura supravieţuirea în prezent şi prosperitatea în viitor“, spune Ramona Jurubiţă, Country Managing Partner, KPMG în România.

Liderii au investit considerabil în tehnologie în timpul carantinei şi anticipează o contribuţie semnificativă a transformării digitale pentru creşterea rezilienţei operaţionale a companiilor, pentru un plus de agilitate şi îmbunătăţire a focusului asupra clienţilor. Majoritatea respondenţilor (80%) confirmă că transformarea digitală a afacerii lor s-a accelerat în timpul pandemiei

Patru din zece respondenţi (39%) au afirmat că sănătatea lor sau a unui membru de familie a fost afectată de virus, iar 55% şi-au modificat strategiile pentru pandemie din această cauză. Liderii executivi au fost afectaţi şi financiar, aproximativ două treimi (63%) indicând că şi-au modificat nivelul de compensaţie în urma crizei.

În primul studiu care evaluează cum au evoluat priorităţile liderilor executivi pe parcursul pandemiei, KPMG a desfăşurat două cercetări. Astfel, KPMG a intervievat 1.300 de lideri executivi în ianuarie şi februarie 2020, înainte ca pieţele să resimtă efectele pandemiei. Între 6 iulie şi 5 august, KPMG a derulat a doua cercetare împreună cu 315 lideri executivi pentru a obţine o imagine de ansamblu asupra schimbărilor în gândirea acestora ca rezultat al crizei. 

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: România are din ce în ce mai multe businessuri. O discuţie cu Dana Ciriperu, redactor-şef adjunct ZF şi Ioana Răduca, head of content Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.