Într-o vreme în care cel mai valoros serviciu este cel de livrare acasă, trei tineri livrează la domiciliu beri din toată lumea. Care este povestea lor

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 30 aprilie 2020 18335 afişări

Mai bună decât o bere băută la terasă este o bere care vine la tine acasă, mai ales când restaurantele şi barurile sunt închise, iar nevoia de evadare într-o halbă amăruie nu e un motiv de invocat în declaraţia pe proprie răspundere. Într-o vreme în care cel mai valoros serviciu este cel de livrare acasă, trei tineri livrează la domiciliu beri din toată lumea, potolind astfel, pentru câteva minute, şi dorul de călătorii.

„Faptul că aducem beri care se găsesc mai greu introduce elementul de raritate, pe care consumatorii îl apreciază, deoarece li se facilitează accesul la produse râvnite ale berăriilor europene şi americane într-un singur loc”, povesteşte Cătălina Marcu, unul dintre fondatorii HopsClub.

Businessul a luat fiinţă în 2018, iar în 2019, după câteva luni de inactivitate, acţionarul majoritar a decis să vândă brandul şi firma. Atunci au intervenit ei – Cătălin Marcu, Ioan Mitroi şi Robert Sukosd – considerând că este un moment oportun pentru piaţă să prindă contur un jucător care să importe produse de la berării artizanale din alte ţări, greu accesibile până acum sau care se găsesc doar în baruri de specialitate.

„Clienţii noştri sunt oameni pasionaţi, care înţeleg de ce berile artizanale sunt atât de diferite şi de variate, precum şi cei curioşi, care vor să încerce noile apariţii sau reţetele experimentale ale unora dintre cele mai apreciate berării artizanale europene. Toate acestea se datorează, de cele mai multe ori, ingredientelor folosite – peste 170 de varietăţi de hameiuri, fructe, procese de învechire – şi reţetelor pe care berarii le creează”, spune Cătălina Marcu.

Aportul fiecăruia dintre cei trei tineri asociaţi nu se rezumă doar la capital, pentru că fiecare vine şi cu un background profesional important pentru bunul mers al HopsClub. Ioan Mitroi deţine, la rândul lui, un magazin online cu bere artizanală produsă în România, în vreme ce Robert Sukosd are o firmă de traduceri şi lucrează în domeniul IT, iar Cătălina Marcu este freelancer în comunicare şi are un magazin online cu plante de apartament. Numitorul comun al tuturor este pasiunea pentru berile artizanale.

„Pentru început, am investit aproximativ 6.000 de euro, urmând să creştem această sumă în funcţie de noile importuri, până la10.000 de euro. Aceste investiţii au fost necesare atât pentru achiziţia produselor, cât şi pentru acoperirea unor costuri precum chiria sau infrastructura web.”

Cum businessul a fost pus pe pauză în 2019, iar activitatea a repornit abia în 2020, planurile de afacere sunt încă în curs de stabilizare. Ce îşi doresc cei trei fondatori este să-şi consolideze brandul în 2020 şi să extindă gama de importuri cu noi berării artizanale, ale căror beri nu au mai fost aduse până acum în România. În portofoliul de până acum se găsesc beri din ţări ca Belgia, Canada, Danemarca, Olanda sau Scoţia şi multe altele.

Principiul de funcţionare a HopsClub este simplu: oricine poate adăuga în coş produsele dorite, iar comanda este livrată oriunde pe teritoriul României. În Bucureşti, de livrări se ocupă chiar cei trei tineri, iar în ţară coletele sunt trimise printr-o firmă parteneră de curierat şi ajung de regulă în 24-48 de ore de la momentul plasării comenzii.

„Chiar şi în această perioadă, oamenii comandă beri artizanale. Faptul că aducem produse ale unor berării greu accesibile sau disponibile doar în câteva baruri de specialitate, momentan închise din cauza pandemiei, face ca oamenii să se reorienteze către o sursă online”, spune Cătălina Marcu.

În definitiv, online-ul e cea mai sigură soluţie zilele acestea. Chiar şi când vine vorba de bere.


Aportul fiecăruia dintre cei trei tineri asociaţi nu se rezumă doar la capital, pentru că fiecare vine şi cu un background profesional important pentru bunul mers al HopsClub. În portofoliul de până acum se găsesc beri din ţări ca Belgia, Canada, Danemarca, Olanda sau Scoţia şi multe altele.


Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.


Anavrin – aprozar care face livrări la domiciliu (Bucureşti)

Fondatori: Mihai Loghinescu, Mihai Popescu, George Hristea, Dinu Emin

Investiţie iniţială: 10.000 de euro

Prezenţă: Bucureşti


Buburuza Creativă – cursuri de creaţie pentru copii (Bucureşti)

Fondatoare: Mădălina Cadar

Cifră de afaceri în 2019: 3.000 de euro pe lună

Prezenţă: Bucureşti


iZi Data – agenţie de studii de piaţă (Bucureşti)

Fondatoare: Silvia Luican

Cifră de afaceri în 2019: 80.000 de euro

Prezenţă: naţională


Ela Bistro – bistro care livrează mâncare pentru dietă (Bucureşti)

Fondatori: Laura Ene şi George Pătrulescu

Investiţie iniţială: peste 30.000 de euro

Prezenţă: Bucureşti


Andreea Berkhout Academy – academie online de cursuri de limbi străine (Bucureşti)

Fondatoare: Andreea Berkhout

Investiţie iniţială: peste 40.000 de euro

Prezenţă: online


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero. În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.


Urmărește Business Magazin

Citeşte pe Gandul.ro

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.