Închiderea restaurantelor trimite Sphera Group, care deţine şi KFC în România, pe pierdere de 2,3 mil. lei în 2020. Afaceri de 710 mil. lei

Autor: Liviu Popescu Postat la 28 februarie 2021 195 afişări

Sphera Group (simbol bursier SFG), operatorul în sistem de franciză al lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, a raportat pentru 2020 o pierdere netă de 2,3 mil. lei lei (excluzând impactul adoptării IFRS 16), faţă de profitul de 64 mil. lei obţinut în 2019, în timp ce vânzările în restaurante s-au cifrat la 710 mil. lei, echivalentul unei scăderi de 25,6%.

Închiderea restaurantelor trimite Sphera Group, care deţine şi KFC în România, pe pierdere de 2,3 mil. lei în 2020. Afaceri de 710 mil. lei

Sphera Group (simbol bursier SFG), operatorul în sistem de franciză al lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, a raportat pentru 2020 o pierdere netă de 2,3 mil. lei lei (excluzând impactul adoptării IFRS 16), faţă de profitul de 64 mil. lei obţinut în 2019, în timp ce vânzările în restaurante s-au cifrat la 710 mil. lei, echivalentul unei scăderi de 25,6%. „Rezultatul este cu mult peste estimările comunicate în raportul publicat în luna octombrie a anului trecut“, notează raportul financiar preliminar transmis vineri de companie.

În T4/2020, vânzările consolidate ale grupului s-au ridicat la 208 mil. lei, în scădere cu  20% faţă de aceeaşi perioadă din 2019, dar în creştere cu 5,3% comparativ cu T3/2020, performanţă care a contribuit la compensarea efectului negativ din prima jumătate mai slabă a anului, arată datele din raportul financiar preliminar al companiei. Grupul a încheiat anul 2020 cu un EBITDA normalizat de 44,1 mil. lei, o pierdere din exploatare de 1,6 mil. lei şi o pierdere netă a perioadei de 2,3 milioane lei. La nivel de rezultate individuale, în 2020, KFC România a reuşit să atingă o marjă EBITDA normalizată de 12,5%, faţă de 13,7% marja în 2019, iar Taco Bell a înregistrat o marja EBITDA de 0,75%, faţă de 1,6% marjă în 2019.

KFC România au închis profitabil întregul an 2020, înregistrând cumulat 67,3 milioane lei în EBITDA normalizat. Pizza Hut a încheiat anul cu un EBITDA negativ. „Pe parcursul celei de-a doua jumătăţi a anului, Grupul a înregistrat o creştere treptata lunara a vânzărilor pe toate cele trei pieţe de activitate. Performanta în T4/2020 s-a îmbunătăţit fata de trimestrul anterior atât în Romania, cât şi în Republica Moldova, dar a înregistrat o scădere în Italia, unde vânzările au scăzut cu 6,6 milioane lei comparativ cu T3/2020 şi 21,9 milioane lei anual.

Vânzările în Romania au scăzut cu 26%, de la 845 milioane lei în 2019 la 625,5 milioane lei în 2020, în Italia cu 22,3%, la 76,5 milioane lei şi cu 23,4% în Republica Moldova, ajungând la 8,7 milioane lei”, notează raportul companiei. În 2020, numărul de restaurante a crescut cu 3, ajungând la 158 de restaurante la data de 31 decembrie 2020. Din cele 158 de restaurante, 138 aveau sediul în Romania, 18 în Italia şi 2 în Republica Moldova.

În cursul anului 2020, Grupul a inaugurat 5 restaurante KFC în Romania (pe lângă relocarea unui restaurant cu sediul în Târgu Mureş), 3 restaurante KFC în Italia şi 1 restaurant Taco Bell în Romania. În acelaşi timp, 6 restaurante din Romania identificate că nefiind viabile au fost închise. Sphera Franchise Group deţine francizele KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România şi dezvoltă brandul KFC şi în Republica Moldova şi Italia. Grupul este controlat indirect de Radu Dimofte (43,7%), Nicolae Badea (21,4%), Lucian Vlad (11,0%) şi alţi acţionari (23,9%).

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
restaurante,
Sphera Group,
pandemie,
pierderi,
kfc,
pizza

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.