Horaţiu Ţepeş: ”Ca orice om am o grămadă de idei în minte, dar unul din motivele evoluţiei Bilka este că am ajuns să cunosc foarte bine domeniul, pentru că m-am concentrat pe asta”.

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 11 decembrie 2014 69 afişări

Antreprenorul Horaţiu Ţepeş, care controlează Bilka, liderul pieţei de produse pentru acoperişuri, consideră că dacă ar face altceva ar trebui să aibă energia şi timpul necesar pentru a învăţa foarte bine şi alt domeniu, iar ”ziua nu are decât 24 de ore”.

Este de părere că în România de azi se poate reuşi în orice domeniu, dar sunt necesare concentrarea, voinţa şi munca; flerul se formează. ”În cazul meu n-aş putea spune că au fost foarte multe sclipiri de-a lungul timpului. Totul s-a format prin multă muncă”. Are în memorie multe delegaţii în Scandinavia când nu a făcut parteneriate sau un business palpabil la vremea respectivă, dar a învăţat foarte mult din abordarea lor, din evoluţia pieţei. În plus, chiar şi acum, ”în permanenţă avem deplasări; la începutul fiecărui an e un târg la care mergem în Polonia pentru a lua pulsul pieţei”.

Horaţiu Ţepeş controlează Bilka, care este liderul pieţei de produse pentru acoperişuri. A plecat la drum în urmă cu şapte ani având drept capital imaginea sa pe seama căreia a atras creditul din partea furnizorilor, iar cifra de afaceri a crescut cu o medie de 40% pe an. Acum are 130 de angajaţi, hale de producţie cât cinci terenuri de fotbal, vânzări ce ar urma să treacă anul acesta de 30 de milioane de euro şi planuri ca în câţiva ani să deschidă fabrici peste hotare.

Horaţiu Ţepeş spune că, fără să fie pasionat de jocurile pe calculator, de-a lungul anilor au fost momente de relaxare în care a văzut evoluţia firmei în viitor ca un joc de strategie. ”Anul viitor cu siguranţă vom avea o creştere, nu la acelaşi ritm, pentru că vorbim de un alt nivel, vom ajunge la 140 de milioane de lei cifră de afaceri. Dar mediul economic din România şi branşa construcţiilor nu sunt mature, cu siguranţă trebuie să mizăm pe creştere de la an la an”.

Sectorul local al materialelor de construcţii se ridică anual la circa 3 miliarde de euro, conform estimărilor, reprezentând aproape o treime din piaţa totală a construcţiilor. În industria materialelor de construcţii lucrau circa 36.000 de oameni la finalul anului trecut.

Iar dacă în prima jumătate din 2014s-a simţit în piaţă un nivel de optimism ridicat în comparaţie cu anii trecuţi, în a doua parte sentimentul nu a mai fost la fel, din pricină că au scăzut investiţiile, spune Ţepeş. Spune că nu are un mentor, că admiră oameni din diferite branşe, de pildă atitudinea lui Warren Buffet de-a lungul timpului dar şi abordarea lui Mittal, ambele fiind exemple de studiat, nu neapărat de urmat, ”depinde de context, conjunctură, tipologia fiecăruia”. Iar cărţi de business citeşte, dar pe unele le abandonează la jumătate, pentru că îi dau impresia că mai mult îl încurcă: ”Anumite cărţi mă pot influenţa negativ, pentru că dacă încep să povestească despre cum să fac exitul, mă încurcă, nu e un gând folositor nici pentru dezvoltarea mea nici a companiei”. Nici sfaturile economiştilor din alte pieţe nu le vede prea folositoare, pentru că experienţele din economiile mature nu se pot aplica total la piaţa locală. ”Dacă citesc într-o carte că o creştere de 40% pe an nu e sănătoasă eu pot aduce un contraargument solid”.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
evolutie,
antreprenori,
tigla,
Horatiu Tepes,
Bilka
/actualitate/horatiu-tepes-ca-orice-om-am-o-gramada-de-idei-in-minte-dar-unul-din-motivele-evolutiei-bilka-este-ca-am-ajuns-sa-cunosc-foarte-bine-domeniul-pentru-ca-m-am-concentrat-pe-asta-13715016
13715016
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.