Giuseppe Lavazza, preşedintele grupului italian Lavazza: România este o ţară foarte importantă pentru grupul nostru, a avut mereu tendinţa de a creşte din punctul de vedere al consumului de cafea

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 04 iunie 2023 101 afişări

Grupul italian Lavazza, activ pe piaţa cafelei, are în vedere să se dezvolte în România, unde cererea de cafea este în con­tinuă creştere, în ciuda unui context econo­mic dificil, la fel ca în restul Europei.

Giuseppe Lavazza, preşedintele grupului italian Lavazza: România este o ţară foarte importantă pentru grupul nostru, a avut mereu tendinţa de a creşte din punctul de vedere al consumului de cafea

♦ Dacă în 2020, o pondere de 60% din cifra de afaceri înregistrată de Lavazza venea din Italia, iar restul era contribuţia pieţelor internaţionale, în prezent Italia contribuie doar cu 30%, ceea ce înseamnă o expansiune internaţională intensă.

Grupul italian Lavazza, activ pe piaţa cafelei, are în vedere să se dezvolte în România, unde cererea de cafea este în con­tinuă creştere, în ciuda unui context econo­mic dificil, la fel ca în restul Europei.

„Ultimii ani au fost marcaţi de pandemia de COVID-19, iar mediul economic încă este complicat din cauza problemelor geopolitice, generate de războiul dintre Ucraina şi Rusia, a inflaţiei, care rămâne o problemă ma­joră, a riscurilor de recesiune“, a spus Giuseppe Lavazza, preşedintele grupului Lavazza, în cadrul unei conferinţe de presă desfăşurate la Paris, cu ocazia turneului de tenis Roland Garros, unde Lavazza este şi în acest an partener.

Grupul a înregistrat în 2022 o cifră de a­fa­ceri de 2,7 miliarde de euro, după o creşte­re de 17% faţă de anul precedent, atingând astfel nivelul anterior pandemiei, din 2019. „Obiectivul este ca, în următorii ani, până în 2026, să ajungem la o cifră de afaceri de 4 miliarde de euro.“

Această majorare ar urma să vină pe fondul creşterii organice, dar şi al achiziţiilor, la fel cum s-a întâmplat şi până acum, ţinând cont că, în 2011, Lavazza înregistra afaceri de aproximativ un miliard de euro.

„Nu am renunţat la investiţii, am ţinut gar­da sus pentru a păstra producţia într-un e­chilibru. Vrem să ne consolidăm prezenţa pe segmentele care înregistrează cea mai mare dinamică, adică cel de cafea boabe şi cel de capsule“, a mai spus Giuseppe Lavazza.

Dacă în 2020, o pondere de 60% din cifra de afaceri înregistrată de Lavazza venea din Italia, iar restul era contribuţia pieţelor internaţionale, în prezent Italia contribuie doar cu 30%, ceea ce înseamnă o expansiune internaţională intensă.

România se numără printre ţările în care Lavazza s-a dezvoltat în ultimii ani şi plănuieşte s-o facă în continuare.

„România este o ţară foarte importantă pentru grupul nostru, a avut mereu tendinţa de a creşte din punctul de vedere al consumului de cafea, este o piaţă care merge foarte bine. Vrem să creştem“, a adăugat preşedintele grupului Lavazza.

Grupul italian Lavazza este prezent în peste 140 de ţări şi are şase fabrici, localizate în Italia (trei unităţi), Franţa, India şi Brazilia. Compania italiană, cu o istorie de peste 120 de ani, lucrează pe plan local cu trei distribuitori – Aquila, General Vending şi Eur Comtur, care sunt responsabili pentru brandul Lavazza pe diferite canale, respectiv retail modern, HoReCa, serviciul de cafea la birou (OCS) şi vendomate, fiecare dintre aceşti distribuitori având experienţă pe aria sa.

Potrivit unei analize pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor, un român consumă în medie, într-un an, 2,5 kilograme de cafea, echivalentul a 300-400 de espresso, respectiv o astfel de băutură pe zi. Deşi consumul local de profil a crescut în ultimii cinci ani de la 2,2 la 2,5 kilograme per capita, România este în continuare departe de a fi printre cei mai avizi băutori ai acestei licori.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Lavazza,
cafea,
romania,
italia,
presedinte

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.