Gigantul de modă Primark mai lucrează în România cu doar 13 fabrici, aproape la jumătate faţă de 2019

Autor: Cristina Roşca Postat la 20 septembrie 2020 330 afişări

Grupul irlandez Primark, unul dintre cele mai cunoscute nume din moda mondială, are în România 13 fabrici partenere care croiesc şi cos haine vândute apoi pe glob. În total, aceste unităţi de producţie au circa 2.150 de salariaţi, potrivit informaţiilor publice pe site-ul Primark.

Gigantul de modă Primark mai lucrează în România cu doar 13 fabrici, aproape la jumătate faţă de 2019

Grupul irlandez Primark, unul dintre cele mai cunoscute nume din moda mondială, are în România 13 fabrici partenere care croiesc şi cos haine vândute apoi pe glob. În total, aceste unităţi de producţie au circa 2.150 de salariaţi, potrivit informaţiilor publice pe site-ul Primark.

Faţă de anul trecut compania a renunţat la aproape ju­mă­ta­te dintre furnizorii locali dat fiind că în primăvara lui 2019 Pri­mark făcea publică o listă de 21 de fabrici cu 3.800 de sala­ri­aţi care puneau „made in Romania“ pe eticheta hainelor grupului.

Decizia de a renunţa la o parte dintre furnizorii locali nu este specifică doar Primark, multe dintre brandurile de modă in­ter­naţionale reducându-şi numărul de parteneri din România trep­tat în ultimii ani. Motivul este acela că salariul minim local a crescut, trăgând după sine şi salariul din industria textilă. Acest domeniu este cunoscut pentru faptul că plăteşte printre cele mai mici salarii, de multe ori apropiate de minimul pe eco­nomie.

De altfel, costul cu forţa de muncă a fost unul dintre principalele motive pentru care brandurile mari precum Primark, Zara sau H&M au ales să lucreze cu fabrici locale. Aceşti giganţi nu au propriile unităţi de producţie, lucrând cu parteneri. Astfel, le e mai uşor să rezilieze contractul şi să meargă în Asia, Serbia sau Republica Moldova unde costurile sunt mai mici. În afară de salariile mici, ce i-a atras la România pe aceşti jucători a fost forţa de muncă specializată şi apropierea de Occident.

În continuare însă, toate numele mari păstrează o serie de contracte cu fabrici din România.

Spre exemplu, printre furnizorii Primark se numără atât unităţi de producţie mari, cu sute de angajaţi, cum este cazul Alison Hayes sau Uniconfex, dar şi fabrici cu câteva zeci de salariaţi, conform datelor brandului de modă. Un astfel de exemplu este Docara din Dolj, unde lucrează doar 46 de oameni. Pe site-ul companiei apare informaţia conform căreia are activitate în textile, însă nu există detalii. De altfel, multe dintre fabricile locale nici nu au site-uri şi nici nu există date despre ele, altele decât cele de pe site-ul Ministerului de Finanţe. Numele clienţilor este de multe ori secret prin contract, astfel că nici în interviuri oficialii fabricilor nu îl oferă.

Până anul trecut România era ţara din Europa cu cele mai multe fabrici partenere pentru Primark, însă în 2020 în Marea Britanie figurează 16 furnizori. Republica Moldova a ajuns la cinci, în scădere de la şase. Totuşi, cea mai mare parte a producţiei are loc în Asia, în ţări precum Turcia (92 de parteneri), China (525), India (145) sau Bangladesh (107).

Lansat în 1969, retailerul Primark a prins puternic în piaţa de modă datorită poziţionării sale, mai exact compania se adresează persoanelor cu venituri mici, fiind concurent al C&A. Magazinele Primark se întind pe mii de metri pătraţi (chiar şi peste 10.000 mp) şi vând sub acelaşi acoperiş mai multe branduri proprii (Atmosphere, Denim Co., Authentic Apparel) la preţuri foarte mici. Tocmai această politică de preţ face ca cele mai multe fabrici partenere să fie în Asia.

Retailerul cu preţuri mici Primark e prezent în mai multe ţări din lume cu o reţea de circa 380 de magazine. În România marca nu e încă venită, însă există informaţii cum că ar tatona intrarea în Europa de Est.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
fabrici,
romania,
moda,
furnizori

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

Valoarea finanţărilor în start-up-uri IT din România se îndreaptă spre 100 de milioane euro. Cât de mult mai poate urca această valoare? Valoarea finanţărilor în start-up-uri IT din România se îndreaptă spre 100 de milioane euro. Cât de mult mai poate urca această valoare?

Dacă în trecut anunţurile de investiţii în tehnologie erau rara avis, acum s-a ajuns la o piaţă care a evoluat dincolo de investiţiile în start-up-uri de tip „pre-seed” sau „seed”, de câteva sute de mii de euro, până la cele de tip „follow-up”, în care sumele totale alocate pot creşte până la câteva milioane de euro. Valoarea finanţărilor din ecosistemul start-up-urilor tech se îndreaptă astfel spre pragul de 100 de milioane de euro.

vezi continuarea
ZF.ro
O experienţă străină în mijlocul Capitalei: Stilul de viaţă francez, în inima Bucureştiului. O experienţă străină în mijlocul Capitalei: Stilul de viaţă francez, în inima Bucureştiului.
Business-ul românesc care a explodat în pandemie. ”În fiecare zi era ca de Black Friday”
Mediafax
Sistem imunitar vs. Coronavirus: Cât timp durează imunitatea după COVID-19? Studii efectuate şi clarificări OMS Sistem imunitar vs. Coronavirus: Cât timp durează imunitatea după COVID-19? Studii efectuate şi clarificări OMS
Cum a ajuns România în scandalul Hunter din cursa prezidenţială a SUA
MonitorulApararii
Conflictul din Caucaz. Ce s-a întâmplat cu cenuşa imperiului? Conflictul din Caucaz. Ce s-a întâmplat cu cenuşa imperiului?
„Reprezentanţă militară” rusă la Belgrad?
MonitorulPartidelor
Revenire spectaculoasă în politică: Elena Băsescu va candida la Constanţa Revenire spectaculoasă în politică: Elena Băsescu va candida la Constanţa
Clotilde Armand, validată în funcţia de primar al Sectorului 1. Armand: Touche
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan Hai, noroc COMENTARIU Valeriu Şuhan Hai, noroc
Caz îngrijorător Teste Covid furate, făcute acasă şi falsificate de o infirmieră şi partenerul ei

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.