GFR, cel mai mare transportator de marfă pe calea ferată, ţinteşte afaceri de circa 1,3 mld. lei anul acesta: „Avem în plan investiţii în modernizarea şi achiziţia de material rulant, dar şi în facilităţi de transbordare a mărfurilor“

Autor: Mirabela Tiron Postat la 23 mai 2024 62 afişări

Grup Feroviar Român, cea mai importantă com­pa­nie a grupului Grampet, liderul pieţei de transport marfă pe calea ferată, estimează o cifră de afaceri de 1,28 mld. lei anul acesta, în creştere faţă de 1,05 miliarde de lei anul trecut, potrivit oficialilor companiei. Pentru acest an, grupul are în plan investiţii în modernizarea şi achiziţia de material rulant, dar şi în facilităţi de trans­bordare a mărfurilor.

GFR, cel mai mare transportator de marfă pe calea ferată, ţinteşte afaceri de circa 1,3 mld. lei anul acesta: „Avem în plan investiţii în modernizarea şi achiziţia de material rulant, dar şi în facilităţi de transbordare a mărfurilor“

A construit un terminal de transbordare a cerealelor în localitatea Dorneşti, judeţul Suceava, la frontiera cu Ucraina, o investiţie de 10 milioane de euro.

Grup Feroviar Român, cea mai importantă com­pa­nie a grupului Grampet, liderul pieţei de transport marfă pe calea ferată, estimează o cifră de afaceri de 1,28 mld. lei anul acesta, în creştere faţă de 1,05 miliarde de lei anul trecut, potrivit oficialilor companiei. Pentru acest an, grupul are în plan investiţii în modernizarea şi achiziţia de material rulant, dar şi în facilităţi de trans­bordare a mărfurilor.

„Cel mai impor­tant proiect de in­vestiţii este construc­ţia unui terminal de transbordare a cerea­le­lor la frontiera cu Ucraina, în locali­tatea Dorneşti, ju­de­ţul Suceava. După o in­vestiţie de 10 mili­oane de euro, acesta este cel mai mare ter­minal de trans­bor­da­re a produselor agri­cole din Europa“, au trans­mis pentru ZF oficialii companiei.

Terminalul de la Dorneşti, primul operat de compa­nia Grup Feroviar Român şi al cincilea operat de Grampet Group, are o capacitate maximă de 3 milioane de tone. Complexul este dotat cu o staţie de încărcare a vagoa­nelor şi una de descărcare, ce permit încărcarea şi descărcarea simultană a opt vagoane.

„Noul complex de la Dorneşti va permite transportul a 240.000 de tone de cereale şi produse agricole lunar, devenind astfel un punct strategic în fluidizarea traficului de mărfuri până în portul Constanţa“.

Pe lângă terminalul construit, planurile companiei vi­zea­ză investiţii în modernizarea şi achiziţia de material rulant, precum şi în facilităţi de transbordare a mărfurilor. Transportatorul operează cu 400 de locomotive şi 16.000 de vagoane, potrivit oficialilor. GFR a reuşit în fiecare an să aibă profit, faţă de compania de transport feroviar de stat.

Mai mult, compania şi-a crescut EBITDA la 153 mil.lei anul trecut şi a ajuns la 2.522 de angajaţi. Transportatorul a reuşit să depăşească pragul de un milliard de lei cifră de afaceri încă din 2022.

O altă provocare este deficitul de forţă de muncă în industria feroviară, motiv pentru care compania a investit în ultimii ani în formarea profesională a celor care sunt interesaţi de acest domeniu. „Şcoala GFR este un proiect de succes, care a contribuit la formarea a peste 1.200 de persoane începând cu anul 2017“.

Grup Feroviar Român (GFR) este înfiinţat în urmă cu mai bine de 20 de ani. Grupul din care face parte deţine fabricile Reva Simeria, Electroputere VFU Paşcani, Reloc Craiova şi Electroputere VFU Craiova. Divizia internaţională a grupului Grampet generează aproximativ 30% din cifra de afaceri anuală, grupul fiind prezent în zece ţări europene, potrivit ultimelor date.

RELOC Craiova şi Electroputere VFU Paşcani, companii din cadrul grupului Grampet, au semnat anul trecut contracte pentru modernizarea de locomotive şi vagoane cu CFR Călători. „Suntem pregătiţi să respectăm termenele de predare pentru cele 19 locomotive electrice 5100 kW care vor fi transformate de RELOC Craiova în locomotive electrice cu motoare electrice de tracţiune asincrone (contract de 91,1 mil. euro), dar şi pentru cele 42 de vagoane ale SNTFC CFR Călători care vor fi modernizate în cadrul fabricii Electroputere VFU Paşcani, un contract de 66,9 mil. euro“, potrivit oficialilor grupului.

Eficienţa transportului feroviar de marfă din România este mult sub a celui din ţările din regiune, trenurile de marfă circulă cu o viteză medie de 14-17 km pe oră, potrivit ultimelor date din piaţă, aceasta fiind principala problemă cu care se confruntă jucătorii de pe calea ferată.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.