Germanii de la Leoni recrutează 110 oameni pentru fabrica de cablaje auto din Bistriţa. Compania a ajuns la peste 17.000 de angajaţi în România

Autor: Laurentiu Cotu Postat la 29 octombrie 2019 535 afişări

Producătorul de cabluri pentru industria auto Leoni Wiring Systems Ro din Bistriţa, parte a grupului german Leoni, cu vânzări globale de peste 5 mld. euro în 2018, are disponibile în prezent 110 locuri de muncă pentru muncitori necalificaţi la asamblarea şi montarea pieselor.

Germanii de la Leoni recrutează 110 oameni pentru fabrica de cablaje auto din Bistriţa. Compania a ajuns la peste 17.000 de angajaţi în România

Producătorul de cabluri pentru industria auto Leoni Wiring Systems Ro din Bistriţa, parte a grupului german Leoni, cu vânzări globale de peste 5 mld. euro în 2018, are disponibile în prezent 110 locuri de muncă pentru muncitori necalificaţi la asamblarea şi montarea pieselor.

Candidaţii trebuie să aibă minimum studii gimnaziale, iar contractele de muncă se încheie pe perioadă nedeterminată, potrivit informaţiilor de pe site-ul AJOFM (Agenţia Judeţeană Pentru Ocuparea Forţei de Muncă) Bistriţa-Năsăud.

Germanii oferă angajaţilor diferite traininguri de formare profesională pentru toate poziţiile din cadrul companiei, cum ar fi soft skills şi cursuri de limbi străine, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei. Cu peste 17.000 de angajaţi la nivel local, Leoni este unul dintre cei mai mari angajatori din România, potrivit datelor de pe site-ul companiei.

Compania Leoni Wiring Systems Ro cu sediul în Bistriţa este cea mai mare entitate deţinută de germani pe piaţa locală. Compania a avut anul tre­cut afaceri de peste 1,47 mld. lei, un profit net de 28,1 mil. lei şi un număr mediu de 5.161 de angajaţi, potrivit site-ului Ministe­rului Finanţelor. Pe plan local, Leoni Wiring Sys­tems Ro Bistriţa este urmată de Leoni Wiring Systems Arad (cu afaceri de 896,6 mil. lei în 2018) şi Leoni Wiring Systems Piteşti (cu afaceri de 772,6 mil. lei anul trecut), cu sediul central în localitatea Bascov, Argeş.

Leoni a intrat pe piaţa din România în anul 2000, odată cu deschiderea primei fabrici WSD (Wiring Systems Division) la Arad. Au urmat fabricile din Bistriţa (2002) şi Bascov, lângă Piteşti (2005), iar ulterior au fost deschise fabricile satelit din Beiuş, Luduş, Marghita şi Bumbeşti-Jiu. În anul 2016, a fost înfiinţat primul Shared Service Center LEONI (SSC) în Cluj-Napoca, unde sunt centralizate toate activităţile de HR ale concernului german.

Compania Leoni Wiring Systems Arad administrează fabricile de cablaje auto din Arad, Beiuş (Bihor), dar şi pe cea din parcul industrial Bumbeşti-Jiu, judeţul Gorj, un proiect demarat de germani pe piaţa locală în 2017, când Leoni a preluat spaţiul în care a funcţionat producătorul italian de anvelope Pirelli. Principalii clienţi ai Leoni sunt producătorii germani de maşini, dar şi alte companii din industria vehiculelor comerciale. Grupul Leoni a avut în 2018 vânzări globale de aproximativ 5,1 mld. euro, potrivit datelor de pe site-ul companiei. În toamna anului trecut, producătorul german de cabluri şi sisteme de cablaj Leoni a lansat lucrările de construire a unei fabrici de 60 milioane de euro în Kraljevo, Serbia.

Fabrica, a patra construită de Leoni în Serbia, va avea 5.000 de angajaţi în 2023, în momentul finalizării, potrivit Seenews. La finalul acestui an, numărul angajaţilor fabricii este aşteptat să ajungă la 1.000 de persoane.

Cifra de afaceri a industriei auto locale, valoare care include businessul Dacia, al Ford şi al celor peste 400 de producători de componente, a urcat anul trecut cu 20% la 28 mld. euro, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). Acesta este cel mai mare salt din ultimii şapte ani. Un ritm mai accelerat a fost realizat în 2011, de 25% faţă de anul anterior, 2011 fiind primul an întreg de producţie pentru SUV-ul Duster la Mioveni.

Producţia de componente a reprezentat anul trecut 69% din total business, în scădere uşoară de la 71% în 2015, potrivit datelor ACAROM. Lansările noilor SUV-uri Duster şi EcoSport în producţie au susţinut puternic creşterea numărului de maşini asamblate pe piaţa locală anul trecut, cu atât mai mult cu cât segmentul maşinilor de teren reprezintă acum cel mai dinamic segment la nivel european.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bistrita,
companie,
angajati,
germani,
fabrica

ALEPH STORY: Cum facem ca cei care termină Podul Iloaiei din Iaşi sau Viaceslav Harnaj din Bucureşti să ajungă să câştige şi ei 2.000 de euro pe lună în agrobusiness? O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.