Frica este în relaţie directă cu fericirea. Ce provoacă stres la nivel ridicat?

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 02 aprilie 2024 48 afişări

Spectrul trăirilor umane este unul complex şi dinamic, iar cele mai fericite momente sunt însoţite de teamă pentru 2 din 3 români, arată un studiu recent realizat de Reveal Marketing Research pentru Allianz-Ţiriac Asigurări. Spre exemplu, aproape 8 din 10 români consideră că venirea pe lume a unui copil reprezintă principalul moment de împlinire în viaţă, fiind totodată o experienţă care, pentru 61% dintre români, e precedată de un nivel ridicat sau foarte ridicat de teamă.

Frica este în relaţie directă cu fericirea. Ce provoacă stres la nivel ridicat?

Ce le face românilor inima să bată mai tare? Venirea pe lume a copilului/ a copiilor este urmată în topul principalelor experienţe de viaţă care fac inima românilor să bată mai tare de căsătorie (37%) şi absolvirea facultăţii sau a masterului (33%), precum şi de schimbarea locului de muncă (28%) şi de cultivarea unui nou hobby sau a unei noi pasiuni (27%).

Achiziţia unor bunuri materiale, precum o locuinţă nouă (22%) sau un autoturism (17%), deşi generează bucurie, sunt menţionate de către românii respondenţi la finalul clasamentului, confirmând astfel că experienţele non-materiale aduc un sentiment mai mare de împlinire.

Fiecare nouă etapă a vieţii vine cu o doză mare de imprevizibil, care generează de cele mai multe ori sentimente de teamă. Astfel, schimbarea jobului aduce un sentiment de frică sau chiar anxietate pentru jumătate dintre români, în timp ce absolvirea şcolii este precedată de sentimente puternice de teamă pentru 47% dintre respondenţi. Alţi 44% dintre români asociază teama cu achiziţia unei locuinţe, în timp ce 40% au un sentiment de teamă când vine vorba despre căsătorie.

4 din 10 români consideră că teama este un semn că trebuie să se pregătească mai bine pentru viitor. Fie că este vorba de venirea pe lume a unui copil sau de o achiziţie imobiliară, teama resimţită odată cu aceste experienţe este considerată a fi una pozitivă pentru 37% dintre români, deoarece îi ajută să ia măsuri pentru o pregătire cât mai bună şi un nivel crescut de grijă. Alţi 63% consideră că teama este şi un puternic factor de motivaţie, mai ales în contexte precum căsătoria, schimbarea jobului sau găsirea unei noi pasiuni.

Priorităţile declarate nu sunt neapărat aspectele de care românii au cea mai mare grijă

Pentru 33% dintre români, sănătatea proprie şi bunăstarea copilului sau a copiilor sunt prioritare. 27% îşi menţionează partenerul sau partenera în vârful listei de priorităţi, 7% părinţii şi doar 3%, respectiv 2% cariera şi cultivarea pasiunilor. Bunurile materiale nu sunt, conform studiului Allianz Ţiriac, printre priorităţi, doar 2% plasând locuinţa pe prima poziţie şi 1% alte bunuri aflate în proprietate.

Cu toate acestea, locuinţa şi cariera sunt printre primele lucruri de care românii consideră că trebuie să aibă grijă în mod direct, acestea fiind menţionate înaintea partenerului/partenerei, respectiv a copiilor şi părinţilor.

Totodată, studiul arată că grija se materializează în special prin precauţie şi prin sprijin acordat oricând este nevoie, urmate de produsele care oferă confort şi siguranţă. Cu toate acestea, doar 36% dintre români sunt total de acord că asigurarea de viaţă este un mod de a avea grijă, în timp ce 33% dintre aceştia sunt parţial de acord. Aproximativ jumătate pot numi cel puţin un produs de asigurare de viaţă – cele mai cunoscute fiind asigurarea de viaţă cu beneficii pentru copii şi pachetele cu economisire sau cu protecţie financiară.

"Prin demersul nostru, ne dorim să transmitem că asigurarea de viaţă este un partener esenţial în călătoria noastră prin viaţă, oferindu-ne siguranţa şi protecţia necesare pentru a putea trăi la maximum fiecare moment important. Într-un an în care sărbătorim 30 de ani de prezenţă în România, vrem să îndemnăm românii să protejeze tot ce le face inima să bată mai tare şi să descopere cum o asigurare de viaţă le poate fi benefică”, a declarat Marilena Bârliga, Director Divizia Market Management şi Comunicare Allianz-Ţiriac România.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
frica,
provocare,
stres,
copil,
allianz,
allianz-tiriac,
studiu

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.